Ofertowanie potencjalnych klientów jest jednym z najistotniejszych elementów skutecznej sprzedaży. Zagadnienie kiedy przygotować i przedstawić ofertę klientowi wymaga odrębnego omówienia. Sposób przygotowania i prezentacji oferty może mieć istotny wpływ na podjęcie decyzji przez potencjalnego klienta. W jaki sposób zatem skutecznie przedstawić ofertę aby mieć pewność, że nasz rozmówca ją otrzymał i zapoznał się? Z jakich narzędzi korzystać? O tym dowiesz się w tym artykule.
Ofertowanie klientów online
Moduł ofertowania online nie jest aż tak powszechny w systemach CRM dostępnych na rynku. Można za to znaleźć systemy ofertowania online, które nie są powiązane z zarządzaniem kontaktem i jego statusowaniem (tak popularnymi obecnie lejkami sprzedażowymi). Znalezienie kompleksowego rozwiązania jest zadaniem dość trudnym.
Moduł ofertowania online dostępny jest w nowym polskim systemie CRM ofertowanym w chmurze – SalesWizard.pl. Przyjrzyjmy się bliżej możliwościom tego rozwiązania.
Jak działa ofertowanie online w systemie SalesWizard?
Moduł ofertowania powiązany jest z modułem wewnętrznego Sklepu, w którym administrator systemu może zdefiniować własne produkty i usługi, które chce ofertować swoim kontaktom.
Tworzenie oferty w systemie przebiega podobnie jak zakup produktu w sklepie internetowym. Kolejne produkty dodawane są do koszyka i zamykane ofertą, która przypisywana jest do konkretnego kontaktu.
Oferta przekazywana jest potencjalnemu klientowi w postaci maila z linkiem umożliwiającym wejście na stronę www oferty, spersonalizowaną pod dany produkt lub usługę.
Prezentacja oferty w postaci strony www umożliwia:
- wypunktowanie produktów,
- przedstawienie ich cen częściowych lub całkowitej wartości oferty,
- dodanie zdjęć produktów do oferty,
- nawiązanie kontaktu z firmą lub handlowcem poprzez widgety kontaktowe (telefon lub e-mail).
Ponadto otwarcie oferty przez kontrahenta odnotowuje się w systemie, o czym informowany jest użytkownik nadający ofertę.
Wszystkie te funkcjonalności czynią ofertowanie w systemie CRM SalesWizard bardzo przyjaznym w użytkowaniu.
Generowanie umowy PDf do podpisu elektronicznego
Jeżeli dodatkowo ofertowanie ma się zakończyć podpisaniem umowy, system umożliwia dodanie do oferty generowanej i uzupełnionej o dane klienta, umowy. W przypadku dodatkowego wdrożenia podpisu elektronicznego (np. Autenti), użytkownik może od razu podpisać umowę z wykorzystaniem nowoczesnej technologii.
Jeżeli jesteś zainteresowany poznaniem systemu ofertowania online w CRM SalesWizard, wejdź na stronę i aktywuj bezpłatne demo.