Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Jak mobilizowac klientow
Komentarze, opinie o zakupach i usługach, dane liczbowe ilu klientów właśnie ogląda produkt, wyszukiwarka i porównywarka artykułów z asortymentu to wybrane funkcjonalności sklepu internetowego, które mają ogromne znaczenie w marketingu. Warto sprawdzić, które z nich najbardziej mobilizują klientów.

 

 

 

Licznik klientów oglądających ofertę

Biura podróży oraz portale z rezerwacjami apartamentów do perfekcji opanowały sztukę wykorzystania społecznego dowodu słuszności. Serwisy on-line stwarzają wokół wyświetlanych ofert wrażenie ulotności, poprzez publikowanie komunikatów, takich jak np.: został tylko jeden pokój w tej cenie, bezpłatne odwołanie rezerwacji, ostatnią rezerwację złożono dzisiaj w Katowicach, 13 osób ogląda w tej chwili tę ofertę. To oczywiste zachęty do podjęcia decyzji i jak najszybszego sfinalizowania transakcji. Te i inne funkcjonalności sklepu internetowego działają mobilizująco na klientów, którzy wyciągają z nich konkretne wnioski. Oferty wydają się bardziej atrakcyjne, gdy budzą zainteresowanie tak wielu klientów.

 

Katalog produktów – atrakcyjna galeria zdjęć i unikatowe opisy

Wybór produktów do danej kategorii, które zainteresują kupującego to podstawa skutecznej i opłacalnej sprzedaży w Internecie. Katalog dostępnych w sklepie artykułów, pogrupowanie ich na kategorie i sekcje, ułatwi odnalezienie konkretnego produktu, a także pozwoli wyeksponować atuty i ułatwi wybór. Przydatne narzędzia to m.in.

  • Przyjazna do przeglądania galeria zdjęć,
  • Opisy wsparte opiniami i komentarzami kupujących,
  • Dynamicznie konfigurowane cechy produktów,
  • Różne warianty i dostępne opcje (np. kolory) artykułów,
  • Przypisywanie jednego produktu do wielu kategorii i zastosowania.

W wybranych kategoriach klienci chętniej kupują elementy uzupełniające do zestawu (np. koszula + krawat). Tworzenie kolekcji i łączenie pokrewnych produktów ułatwia odnalezienie kolejnych artykułów i jednocześnie podnosi zainteresowanie całą ofertą i czas spędzony w sklepie.

140 sklep internetowy 2

 

Płatność w wielu walutach

Do standardowych funkcjonalności sklepu internetowego należą płatności on-line. Opcja zapłaty w wielu walutach również znajduje się w coraz większej ilości witryn. Handel przez Internet posiada wiele zalet, a jedną z nich jest to, że można kupować z dowolnego miejsca na świecie. Dodatkowo integracja z systemem płatności pozwala sprawnie obsłużyć zwroty oraz monitorować stan płatności. Dzięki temu wiadomo, którzy klienci już zapłacili za towar, a kto ma jeszcze niezaksięgowane płatności.

 

Komentarze i opinie

Zadowolony klient chętnie dzieli się pozytywnymi doświadczeniami z obsługi oraz jakości towaru. To niezwykle cenne w sprzedaży internetowej. Jedna z przydatnych w pozostawianiu opinii funkcjonalności to udostępnienie systemu komentarzy do produktów i zachęcenie do opiniowania np. poprzez dodatkowe rabaty. Opis przy produkcie wsparty opiniami buduje pozytywne skojarzenia z marką, zanim jeszcze dojdzie do zakupu. Więcej przydatnych z tej dziedziny informacji na portalu Komerso.pl.

 

Smartfon Realme 9 i Realme 9 Pro+ – porównanie modeli

WhitePress Prawa