Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dynamicznie zmieniający się rynek oraz mnogość produktów i usług sprawiają, że podejmowanie decyzji zakupowych jest coraz trudniejsze. Firmy prześcigają się w pomysłach na wzbudzanie atencji klientów, ale czy metody, po które sięgają są słuszne? Jak pozyskiwać klientów?  O tym poniżej.

 

Inbound – a co to takiego?

Mówi się o nim w kontekście inbound marketingu, czyli takich działań, których głównym celem jest pozyskanie klientów, którzy sami do nas „przyjdą”. Kryją się pod nim zatem takie metody, które sprawią, że będziemy budować przywiązanie klienta do marki. Najważniejszy element, od którego należy zacząć jest odpowiednie zdefiniowanie grupy docelowej. Musimy zastanowić się kto jest naszym odbiorcą i co chcemy mu przekazać oraz za pomocą jakich środków będziemy budowali komunikację. Nikogo nie zdziwi już fakt, że idealnymi narzędziami przy inbound marketingu jest Internet, czyli na przykład social – media i blogi, które powinny przyciągać odbiorców swoimi treściami.

 


UWAGA!: Nie prowadzimy bloga, na którym umieszczamy wyłącznie informacje o branży oraz produktach. „Suche” treści nikogo nie zainteresują. Staraj się budować pozycję eksperta i doradcy, który nie tylko zna się na rzeczy, ale również chętnie się dzieli swoją wiedzą.

 

 

Outbound, czyli jak skutecznie wyjść do klienta

Outbound, jak się pewnie każdy domyśla, to wychodzenie do klienta. W tym przypadku różnica jest taka, że to nie klient się do nas zgłasza, a my do niego. Co więcej, być może klient nawet nie jest świadomy potrzeby zakupu, być może nawet nigdy o nas nie słyszał. Z jakich metod tutaj korzystać? Najbardziej popularne to cold – calling, cold mailing, zimne wizyty i inne. To, która z nich będzie najlepsza w dużej mierze zależy od grupy docelowej. Jedno jest pewne – outbound marketing kocha testy A/B, także warto sprawdzić kilka opcji zanim wybierze się odpowiednią dla danego biznesu.

 

UWAGA! Pamiętaj, aby w outbound marketingu przestrzegać zasad RODO.

 

Co lepsze?

Nie ma tutaj dobrego, jednego rozwiązania. Najlepiej stosować oba podejścia w synergii, w oparciu o odpowiednie procesy. Warto testować, sprawdzać, uczyć się na błędach, by w efekcie znaleźć dla siebie najlepsze rozwiązania. Konferencje branżowe, webinary czy szkolenia sprzedażowe to wiedza na wyciągnięcie ręki, z której warto korzystać w każdej chwili.

NEWSLETTER

Zgadzam się na Polityka prywatności