Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

10.krokow.wyboru.erp.aobiznes
Pandemia koronawirusa nie odpuszcza i pomimo pojawieniu się informacji o wynalezieniu szczepionki na pewno posiedzimy w domach jeszcze przez najbliższe kilka miesięcy. Faktem jest też, że wiele osób poznawszy zalety pracy zdalnej nie będzie już chciało wrócić do biur. Żeby jednak praca zdalna była w pełni przyjemna i wygodna, konieczne jest stworzeniem profesjonalnego miejsca pracy.

 

 

W marcu, gdy w Polsce rozpoczęła się pandemia wiele osób zorganizowało sobie miejsce pracy w kuchni przy stole - bez dobrego dostępu światła dziennego, bez lampki, na niewygodnym krześle, pomiędzy solniczką a pieprzniczką. Nie trzeba było jednak długo czekać, aby ludzie zorientowali się, że tak nie da się pracować i zaczęli szukać sposobów na zorganizowanie sobie miejsca pracy jak najbardziej przypominającego biuro. Jak to zrobić i jakie są podstawy wygodnego home office? 

 

Krzesło

Wygodne siedzenie to oczywiście podstawa, by móc codziennie efektywnie pracować przez 8 godzin. Nie da się zastąpić porządnego krzesła biurowego krzesłem z jadalni, czy siedzeniem zgarbionym na kanapie, lub jeszcze gorzej w łóżku. Wybierając krzesło zwróć przede wszystkim uwagę na to, żeby miało ono jak najszersze możliwości regulacji. To tak istotne, ponieważ każdy z nas jest inny i nie da się stworzyć krzesła, które będzie idealnie dopasowane do każdej sylwetki - takie krzesło trzeba do siebie dopasować. Jakie jest więc idealne krzesło?

  • Posiada podłokietniki, co sprawia, że odciążone są ramiona
  • Posiada zagłówek, dzięki czemu odciąża odcinek szyjny
  • Posiada wsparcie odcinka lędźwiowego, ważne, żeby było regulowane i można było dopasować je do swoich potrzeb
  • Posiada regulację stopnia odchylenia oparcia
  • Posiada regulację wysokości

Zwróć także uwagę na to, z jakiego materiału wykonane jest krzesło. Najlepiej wybrać takie, które daje jak największą możliwość odprowadzania ciepła oraz wentylacji ciała, dzięki temu Twoja skóra będzie mogła oddychać, co zwiększy Twój komfort.

 

Światło

Praca przy nieodpowiednim oświetleniu nie tylko jest bardzo męcząca, ale może także być przyczyną dolegliwości takich jak ból oczu, ból głowy, czy nawet pogłębienie się wady wzroku. By temu zapobiec, konieczne jest dobranie odpowiedniego oświetlenia - zarówno naturalnego, jak i sztucznego.

Wiele osób chce w swoim miejscu pracy mieć jak najwięcej naturalnego światła, co jest oczywiście bardzo przyjemne, jednak trzeba koniecznie pamiętać o tym, aby światło, które miało być przyjemne nie zaczęło oślepiać lub by nie padało monitor w sposób uniemożliwiający pracę. Jeśli masz więc możliwość ustaw biurko w okolicy okna, które skierowane jest na stronę północną lub wschodnią, unikaj natomiast strony południowej i zachodniej, ponieważ to właśnie tam słońce świeci najmocniej. Dodatkowo pamiętaj, że najlepiej jest ustawić monitor bokiem do okna - jeśli masz słońce za sobą, będzie odbijało się w monitorze, natomiast słońce przed Tobą będzie Cię oślepiać a monitor trzymać w zaciemnieniu.

Pamiętaj, że nawet w dobrze oświetlonym pomieszczeniu, warto postawić na biurku lampkę. Ani lampa wisząca, ani stojąca, nie dadzą takiego komfortu pracy, jak lampka, którą możesz postawić sobie na biurku i która oświetli Twoje konkretne stanowisko pracy. 

Jeśli w pomieszczeniu jest wiele źródeł światła dobrze będzie, jeśli spróbujesz dopasować do siebie ich barwę. Duże różnice w barwie światła poszczególnych lamp, mogą skutkować bólem głowy i szybszym zmęczeniem. Dobrym rozwiązaniem jest ustawić na biurku lampkę o neutralnej barwie światła. Jest tak, ponieważ ciepła barwa światła wpływa na naszą psychikę relaksująco, co może obniżyć Twoją efektywność pracy, natomiast długie przebywanie w zimnym świetle może prowadzić do poddenerwowania i dyskomfortu.

 

Przy współpracy z ekspertami sklepu elektrycznego zpradem.pl