Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Reklama zewnętrzna bez wątpienia zwraca na siebie uwagę przechodniów. Osoby, które planują wdrożenie kampanii reklamowej w życie, muszą mieć na względzie właściwą strategię umieszczania banerów. Wynajem billboardu nie należy do najtańszych, ale jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do niewiarygodnej liczby odbiorców w bardzo krótkim czasie. Aby reklama zewnętrzna była skuteczna – musi mieć określoną lokalizację. Na czym ona polega?

 



Wynajem billboardu w miejscu o dużym natężeniu ruchu

Logicznym rozwiązaniem jest umieszczenie banerów w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Jednak
nie zawsze jest to możliwe. W zależności od posiadanych celów powinno się wybrać najkorzystniejszą
lokalizację dla swoich banerów reklamowych. Jednym ze skutecznych podejść do marketingu, jest
wynajem billboardu w miejscu, które jest często odwiedzane przez grupy docelowe klientów.
Dlatego, oprócz umieszczenia reklamy w miejscu o dużym natężeniu ruchu, można opcjonalnie
postawić na baner dedykowany konkretnej grupie osób, które chce się zachęcić do zakupu lub
skorzystania z usługi. W takim wypadku, kluczową kwestią jest określenie grupy docelowej. Jeśli nie
ma się w tym dużego doświadczenia, warto przekazać kampanię w ręce specjalistów z branży (np.
Znajdź Reklamę). Zawsze dobrym pomysłem jest reklama zewnętrzna umieszczona w ciągach
komunikacji miejskiej: na przystankach, w metrze i głównym (najczęściej zakorkowanych) ulicach
miasta.

 


Nieszablonowe rozwiązania

Osoby, które poszukują całkowicie nowego podejścia do reklamy, mogą postawić na nieco inny rodzaj
działania. Wynajem billboardu nieopodal biura lub sklepu konkurencji, która sprzedaje lub oferuje
podobne usługi. Podstawową zasadą takiego podejścia jest maksymalizacja ekspozycji własnej oferty,
dedykowana do klientów, którzy wybrali konkurenta. Takie podejście pozwala grupie docelowej na
poznanie nowych możliwości i zachęca tym samym do wypróbowania podobnych produktów lub
usług z innej firmy. Atrakcyjną dla oka nowością są również duże wyświetlacze LCD umieszczane na
dworcach i lotniskach. Nie tylko przyciągają wzrok, ale pozwalają również na nowoczesną ekspozycję
reklamy interaktywnej. W zależności od grupy docelowej, można swobodnie ingerować w miejsce
zaprezentowania swojej oferty – może to być centrum handlowe, metro lub alejka nieopodal często
uczęszczanego parku. Kluczem do sukcesu jest właściwa strategia zaprojektowana przez specjalistów
reklamy zewnętrznej.
Decyzja o tym, gdzie umieści się billboard lub baner, może mieć wpływ na powodzenie lub
niepowodzenie strategii promocyjnej. Gdzie zatem umieścić swoją reklamę? Najlepszym i klasycznym
pomysłem jest celowanie w obszar o dużym natężeniu ruchu, w którym wiele osób jeździ
samochodami, spaceruje ulicami lub po prostu czeka na swój autobus lub tramwaj. Główne
skrzyżowanie to jedno z najlepszych miejsc na billboard. Tak naprawdę każde często uczęszczane
miejsce jest korzystne dla każdego rodzaju reklamy. Duży ruch jest zawsze jedną z kluczowych
gwarancji sukcesu każdego rodzaju banerów reklamowych.