Prowadzenie sklepu internetowego może być atrakcyjnym sposobem na własny biznes. Jednak o ile samo prowadzenie e-sklepu wymaga głównie zaangażowania, tak usługi logistyczne to nierzadko największe wyzwanie dla przedsiębiorców. Sprawdź, jak możesz zadbać o zwiększenie jakości obsługi logistycznej, decydując się na fulfillment e-commerce.
Liczba sklepów internetowych przybywa, co wiąże się także z tym, że współpraca z firmami kurierskimi jest coraz trudniejsza i bardziej konkurencyjna. Jednocześnie każdy właściciel sklepu internetowego chce, żeby oferowane przez niego produkty sprawnie i przede wszystkim na czas docierały do klientów. Do tego dochodzą dodatkowe wyzwania, jak chociażby obsługa zwrotów. Dlatego wśród wielu przedsiębiorców coraz większym zaufaniem cieszy się fulfillment dla e-commerce.
Więcej niż magazynowanie towarów, czyli jak działa fulfillment e-commerce?
Osoby zajmujące się prowadzeniem handlu internetowego doskonale wiedzą, ile różnego rodzaju zadań czeka na nich każdego dnia. Branża e-commerce to szereg wyzwań, z którymi najczęściej muszą mierzyć się właściciele jednoosobowych działalności gospodarczych. Tymczasem każdy e-sklep musi zadbać o:
- obsługę zamówień, w tym kompletowanie i pakowanie zamówień,
- prowadzenie witryny internetowej lub własnej podstrony na portalu aukcyjnym,
- działania marketingowe,
- zarządzanie systemem magazynowym,
- prowadzenie rachunkowości,
- nierzadko własny magazyn,
- rachunkowość,
- obsługę zwrotów.
A tylko kilka głównych czynności, o których każdego dnia musi pilnować przedsiębiorca. Nawet jeśli zdecyduje się zatrudnić dodatkowych pracowników, formalności związane z zatrudnieniem to kolejne obowiązki, których należy dopilnować.
Dlatego też przynajmniej w zakresie procesów logistycznych, coraz więcej uznania zdobywają usługi fulfillmentu e-commerce. Na czym dokładnie polega scedowanie zadań z zakresu logistyki na zewnętrzny podmiot?
Fulfillment dla e-commerce to zlecenie zazwyczaj wszelkich obowiązków logistycznych na operatora. Ty, jako przedsiębiorca wysyłasz operatorowi zamówienia złożone w Twoim sklepie, natomiast fulfillment center zajmuje się resztą. Odbiór dostaw, pilnowanie liczby wysyłanych paczek - to wszystko obejmuje usługa. Fulfillment w znaczącym stopniu odciąża właściciela sklepu i redukuje koszty prowadzenia biznesu. Nie musisz już wykupować przestrzeni magazynowej, nie płacisz też specjalnie za magazynowanie towaru. Zamiast tego płacisz stałą opłatę i nie musisz martwić się wysyłką zamówień ani dbaniem o to, aby przestrzeń magazynowa była gotowa na przyjęcie towaru. Fulfillment polega skorzystaniu z przestrzeni i systemu operatora w celu licznych korzyści. Pierwszą jest oszczędność czasu. Możesz skupić się na optymalizacji prowadzenia biznesu. Są również korzyści finansowe, ponieważ znikają wydatki za najem powierzchni czy usługi kurierskie. Koszty fulfillmentu często bywają korzystne dla przedsiębiorców, a Ty możesz w pełni skupić się na zdobywaniu klientów. Dlatego wejdź na stronę www.olzafulfillment.com i zdecyduj się na optymalizację kosztów.
Zalety fulfillmentu? Większe możliwości rozwoju!
Optymalizacja procesów logistycznych poprzez fulfillment wpływa na korzyści płynące z takich rozwiązań jak next day delivery. Klienci doceniają możliwość szybkiego otrzymania produktów, co przekłada się na większą popularność sklepu. Fulfillment jest zatem w pewnym stopniu inwestycją, gdyż możesz sprawnie rozwijać swój biznes, bez obaw o sprostanie wyzwaniom logistycznym. Zmartwieniem nie jest już kwestia posiadania własnego magazynu, ponieważ ten aspekt zapewnia operator.