Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

contact
Jeśli jesteś w trakcie tworzenia nowej strony internetowej lub rozwijania już istniejącej, nie lekceważ formularzy kontaktowych. Wiele rzeczy może sprawić, że strona będzie realizować skutecznie swoje cele, a jednym z elementów jest właśnie formularz, który zawsze był i będzie aktualny. Tym bardziej, że generowanie leadów jest niezbędną częścią każdej strategii firmowej. Czym są formularze i dlaczego warto ich używać? Sprawdź w poniższym artykule.

 

 

 

Czym jest formularz kontaktowy na stronę?

Najprościej mówiąc, formularz witryny internetowej, to sposób za pomocą którego użytkownik może wysłać swoje dane do firmy czy osoby, która prowadzi tę witrynę. To jak wysłanie maila, ale zamiast korzystać z klienta pocztowego, wiadomość wpisuje się bezpośrednio na stronie. Każdy odwiedzający może wypełnić formularz, a za kulisami generowana jest wysyłka tej wiadomości i przekazanie jej na skrzynkę e-mail.

 

Dlaczego formularz kontaktowy jest ważny dla Twojej witryny?

Przyjrzyjmy się zatem pięciu najważniejszym powodom, dla których Twoja witryna musi zawierać formularz kontaktowy.

 

Formularz jest niezbędny, aby powiększać listę mailingową

E-mail marketing jest jedną z najbardziej wydajnych i opłacalnych strategii marketingowych, który zwykle generuje ogromny zwrot z inwestycji w porównaniu z np. postami w social mediach. Dzięki formularzowi, Twoja witryna będzie mieć wbudowany system gromadzenia danych, który zapewnia dostęp do jednego z najcenniejszych zasobów generowania leadów, czyli adresów e-mail.

 

Zmniejsza ilość spamu

Korzystając z formularza, Twój firmowy mail nie jest ujawniany w witrynie, więc nie można go skopiować, co zmniejsza zagrożenie związane ze spambotami czy wiadomościami phishingowymi. Oczywiście, formularz nie jest lekiem na całe zło, ale dzięki nim i możliwym wtyczkom, znacznie ograniczysz spam.

 

Formularze oferują lepsze wrażenia użytkownika

Posiadanie formularza kontaktowego na swojej stronie internetowej może zoptymalizować doświadczenie użytkownika na wiele sposobów. Są one skutecznym sposobem zachęcania do interakcji z Twoją witryną, oferując najbardziej uproszczony sposób komunikacji. Dzięki zintegrowanemu formularzowi, odwiedzający nie muszą otwierać aplikacji ani klientów poczty, zatem mogą od razu nawiązać kontakt.

 

Jak stworzyć formularz kontaktowy na stronę HTML?

Kiedy wiadomo już czym jest formularz i właściwie po co go tworzyć, czas na najważniejsze, czyli sam formularz. Wystarczy kilka krótkich kroków, aby go wykonać. Sprawdź tutaj obszerny artykuł na ten temat: https://responsywnie.pl/marketing/formularz-kontaktowy-na-strone-internetowa/ Po pierwsze: wybierz edytor HTML, dzięki któremu przekształcisz kod w docelowe narzędzie. Rynek oferuje mnóstwo rozwiązań, a wybór zależy od Ciebie. Następnie tworzysz plik HTML, którego kod możesz znaleźć łatwo w Internecie i skopiować do edytora tekstu. Krok trzeci to dodanie odpowiednich pól tekstowych, pól wyboru i menu, które umożliwiają ludziom interakcję z formularzem na żywo. Tę część również możesz znaleźć w Internecie, wpisując interesującą Cię frazę, którą jako HTML skopiujesz do edytora. Ostatni krok to stylizacja formularza, dzięki któremu będzie on po prostu ładniejszy.

Istnieje mnóstwo biznesowych powodów, dla których Twoja witryna musi zawierać formularz kontaktowy, począwszy od możliwości marketingowych o wysokim zwrocie z inwestycji, strategii generowania leadów, lepszemu działaniu SEO, ulepszonego UX, wzmocnionego wizerunku marki i bardziej rygorystycznych środków bezpieczeństwa w sieci. Zbyt wielu twórców stron internetowych i właścicieli firm popełnia błąd, przeoczając kluczową rolę, jaką skromny formularz kontaktowy może odegrać w rozwoju i działalności ich firmy. Nie bądź jednym z nich!

 

Agencja SEO - co to jest i czym się zajmuje?

WhitePress Prawa