Bez wątpienia w ostatnich latach jesteśmy świadkami dynamicznych zmian w obszarze sprzedaży oraz promocji usług i produktów. Rozwój technologii i powszechny dostęp do internetu dają wiele możliwości pozyskiwania leadów. Ich znajomość oraz umiejętność wykorzystania może przełożyć się na wzrost Twojego biznesu. Poznaj efektywne narzędzia generowania leadów sprzedażowych dla Twojej firmy.
Generowanie leadów – co to takiego?
Czym właściwie jest pozyskiwanie leadów sprzedażowych? Mianem lead określa się każdą osobę, która wykazuje jakiekolwiek zainteresowanie Twoimi usługami lub produktami i może zostać Twoim klientem. Od tego, na jakim etapie ścieżki zakupowej znajduje się lead, zależy potencjał dokonania transakcji w określonej perspektywie czasowej. Skuteczne pozyskiwanie potencjalnych klientów to klucz do osiągnięcia sukcesu biznesowego we współczesnym świecie. O tym, jak generować leady sprzedażowe decyduje rodzaj prowadzonej działalności gospodarczej oraz specyfika danego rynku.
Poznaj efektywne narzędzia pozyskiwania leadów w dobie internetu
Internet to bardzo wdzięczne miejsce, które umożliwia skuteczne pozyskanie leadów sprzedażowych. Należy jednak umiejętnie z niego korzystać i wybierać te kanały komunikacji, które w danym momencie mogą przynieść Twojej firmie najwięcej korzyści. Poniżej przedstawiono kilka efektywnych narzędzi wykorzystywanych do pozyskiwania potencjałów sprzedażowych.
Reklama online
Oczywiście w wielu sektorach podstawą generowania leadów jest reklama online. Może ona przybierać różne formy. Do popularnych narzędzi zaliczane są m.in.: kampanie Google Ads, kampanie Facebook Ads, banery reklamowe umieszczane na portalach online czy też działania SEO. Ważne, aby nie tylko wzbudzały zainteresowanie danym produktem lub usługą, ale również zachęcały potencjalnych klientów do wykonania akcji. Może to być skorzystanie z formularza kontaktowego, bezpośredni telefon lub od razu zakup. Za skuteczne prowadzenie kampanii online powinna odpowiadać dobra agencja marketingowa.
Landing pages
W ramach strategii pozyskiwania leadów agencje marketingu internetowego chętnie wykorzystują landing pages. To strony, na których powinien wylądować klient, aby jeszcze lepiej zapoznać się z ofertą firmy oraz zwiększyć zainteresowanie jej produktami lub usługami. Klient trafia tam z kampanii online lub z wyszukiwarki Google. Kolejnym krokiem jest zachęcenie go do określonej akcji, dlatego na landing pages niezbędne są CTA. Całość lejka powinna być ułożona w ten sposób, aby na tym etapie klient był już gotowy do pozostawienia swoich danych kontaktowych lub do bezpośredniego kontaktu z handlowcem. Dodatkowo skuteczność landing pages mogą zwiększać lead magnety, czyli jakościowe materiały, które można pobrać tylko po zostawieniu danych kontaktowych (np. e-booki, materiały wideo itd.).
Telemarketing
Od lat w celu pozyskiwania potencjałów sprzedażowych stosuje się marketing bezpośredni w postaci telemarketingu. W tym obszarze wymieniane są m.in.: działania infolinii dla połączeń przychodzących, aktywna sprzedaż telefoniczna do zainteresowanych klientów oraz cold calling do klientów, którzy znajdują się na początkowym etapie lejka sprzedażowego lub po wstępnej kwalifikacji chcemy ich do tego lejka dodać. Za działania bezpośrednie powinni odpowiadać dobrze przygotowani specjaliści, ponieważ reprezentują oni markę w faktycznym kontakcie z klientem. Wymaga to dyscypliny, kultury osobistej i wiedzy sprzedażowej.
Kampanie e-mail i SMS
Lata mijają, a wciąż w ramach pozyskiwania leadów dobrze sprawdzają się kampanie e-mail i SMS. Ich atutem jest to, że można spersonalizować treść. Im więcej wiesz o kliencie, tym lepiej. Ponadto wiadomości e-mail i SMS dochodzą w czasie rzeczywistym i niemal od razu odbierane są przez klientów. Jest to związane z tym, że obecnie praktycznie nie rozstajemy się z telefonami lub innymi urządzeniami mobilnymi. Kampanie e-mail w postaci newsletterów lub punktowych akcji mogą: podtrzymywać zainteresowanie produktami i usługami, kierować na sprzedaż lub wykonanie innej akcji. Bez dwóch warto rozważyć je przy generowaniu leadów.
Media społecznościowe
Skuteczni sprzedawcy bardzo chętnie korzystają z mediów społecznościowych. Takie kanały jak: LinkedIn, Facebook czy też Instagram pozwalają na trafienie z komunikatem bezpośrednio do potencjalnego klienta. Stosuje się je zarówno w przypadku cold komunikacji, jak i przy zbudowanych wcześniej relacjach. Ze względu na charakter kontaktu przez media społecznościowe, wykorzystuje się go przede wszystkim przy generowaniu leadów B2B przy transakcjach o wyższej wartości.
Skuteczne generowanie leadów z Directan Plus
Szukasz sprawdzonego sposobu na generowanie leadów B2B lub B2C? Warto zapoznać się z ofertą przygotowaną przez agencję reklamowo-marketingową Directan Plus. Od ponad 20. lat specjalizuje się ona w kampaniach leadowych oraz w budowaniu i wdrażaniu skutecznych strategii marketingowych. Jej eksperci dokładnie zapoznają się z Twoimi potrzebami, a następnie przygotują plan działania szyty na miarę. Zachęcamy do bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem agencji reklamowej Directan Plus.