Żyjemy w czasach ogromnej rynkowej konkurencji. Producenci i dostawcy usług, aby pozyskiwać kolejnych klientów muszą stale myśleć o tym, po jakie metody promocji swojego biznesu sięgnąć, aby choć odrobinę wyróżnić się na tle konkurencji. Z reguły jednak pomimo ogromnych chęci i zaangażowania, efekty ich pracy pozostawiają niedosyt. W takich momentach jedną z opcji wartych rozważenia staje się doradztwo marketingowe. Na czym polega taka usługa i w jakich obszarach może wesprzeć rozwój firmy? O tym poniżej.
Czym jest doradztwo marketingowe?
Doradztwo, konsulting marketingowy to nic innego jak wsparcie przedsiębiorcy w zakresie m.in. tworzenia strategii marketingowej, która przełoży się na większą liczbę klientów. Z reguły na efekty sprzedaży trzeba poczekać, ale też głównym celem działań promocyjnych nie jest jednorazowy zryw a powtarzalność pewnego procesu.
Przedsiębiorcy decydują się na usługi w zakresie doradztwa marketingowego z kilku powodów. Po pierwsze, by móc podejmować lepsze decyzje biznesowe. Po drugie, by móc odzyskać czas na robienie tego, w czym czują się najlepiej. I po trzecie, by maksymalnie efektywnie wykorzystać budżet. Działania marketingowe mogą być różne. Sztuką jest uczynić je maksymalnie efektywnymi. Więcej o tym, co obejmuje doradztwo w zakresie marketingu można przeczytać na stronie https://casbeg.com/pl/doradztwo-marketingowe/
Starannie dobrana strategia marketingowa to jeden z kluczy do sukcesu
Bardzo często jest tak, że przedsiębiorcy podejmują szereg działań w zakresie marketingu, które jednak nie przynoszą oczekiwanych efektów. I to pomimo tego, że przynajmniej w teorii bardzo dobrze znają swoją grupę docelową i specyfikę branży. Dobry konsultant na bazie uzyskanych od klienta informacji potrafi zaproponować zmiany, poszerzenie dotychczasowych działań.
Wieloletnie doświadczenie wyniesione z pracy z różnymi klientami w różnych branżach daje tę przewagę, iż pozwala zastosować sprawdzone gdzie indziej schematy, które w zdecydowanej większości przypadków pozwalają się powielić. W zależności od branży działania takie mogę obejmować:
- aktywne korzystanie z mediów społecznościowych,
- reklamę w wyszukiwarkach internetowych,
- prowadzenie kampanii Google Ads i Facebook Ads,
- marketing automation, czy automatyzację pewnych działań.
Starannie zaplanowana strategia marketingowa pozwala też na bieżąco analizować efekty poszczególnych działań i reagować na bieżąco. Np. jeśli naszym celem jest tzw. generowanie leadów, czyli kontaktów do klientów należy dobrać do niej odpowiednie kanały. Więcej na ten temat można przeczytać na stronie
https://casbeg.com/pl/uslugi/generowanie-leadow-b2b/
Własny dział marketingu vs doradztwo marketingowe
Część przedsiębiorców może mieć dylemat co wybrać? Zatrudnianie na stałe jednej lub kilku osób od marketingu czy korzystanie z doradztwa marketingowego? Tak naprawdę nie ma jednej i łatwej odpowiedzi na tak postawione pytanie, ponieważ wiele zależy od różnych czynników: skali działalności, branży, poziomu konkurencji, posiadanego budżetu. Zatrudnianie na stałe własnego działu generuje stałe koszty. Z doradztwa możemy natomiast korzystać od czasu do czasu.