Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

model AIDA
Stosowanie modelu AIDA przynosi świetne efekty w przypadku większości sklepów internetowych. Niezależnie więc od tego, czy ktoś dopiero rozpoczyna swoją przygodę z branżą e-commerce, czy też już od wielu miesięcy próbuje bezskutecznie zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie, powinien zainteresować się tym tematem.

 

 

Nazwa modelu sprzedażowego AIDA oznacza tak naprawdę pierwsze litery czterech angielskich słów, na które składają się Attention, Interest, Desire oraz Action. Co to wszystko ma wspólnego z branżą e-commerce i dlaczego warto zastosować wspomniany model? Tego dowiesz się z naszego artykułu.

 

Co to jest model AIDA?

Dla lepszego zrozumienia modelu warto zacząć od przetłumaczenia słów, których pierwsze litery składają się na jego nazwę. Attention to w tym przypadku uwaga, Interest oznacza zainteresowanie, Desire to nic innego jak pożądanie, natomiast Action to... działanie.

W uproszczeniu chodzi o przyciągnięcie uwagi klienta, zdobycie jego zainteresowania produktem i sprawienie, że będzie go pożądał. Dzięki temu potencjalny klient może łatwiej przejść do działania, czyli decyzji zakupowej. 

 

Model AIDA - przykład zastosowania

Co ciekawe można tworzyć treści wykorzystujące model AIDA niezależnie od tego, czy chodzi o sklep internetowy, czy sprzedaż stacjonarną. Dzięki wdrożeniu modelu, uda ci się zwrócić uwagę odbiorcy, a takie wzbudzenie zainteresowania prowadzi do złożenia zamówienia lub innej akcji. Przykładem może być zamieszczenie postu w mediach społecznościowych lub stosowanie content marketingu. Nawet przy zwykłym newsletterze można zastosować podstawowy model AIDA, aby przyciągnąć uwagę czytelników i lepiej wypromować dany produkt. W takim przypadku chodzi o umiejętne dobranie tytułu, który zachęci do zapoznania się z treścią wiadomości. Następnie należy stworzyć interesującą treść, która zasugeruje czytelnikowi, że skorzystanie z twojej oferty jest zgodne z jego pragnieniami. Jeżeli natomiast chodzi o akcję, to w przypadku wspomnianego newslettera może to być dodanie przycisku w treści wiadomości, aby potencjalni klienci mogli od razu przejść do konkretnej podstrony w sklepie internetowym.

 

Gdzie można znaleźć więcej informacji na temat modelu AIDA?

Nie jest to oczywiście jedyny model AIDA przykład, dlatego warto poszukać dodatkowych informacji na ten temat. Wiele przydatnych artykułów poświęconych AIDA można znaleźć na popularnej stronie o tematyce marketingu internetowego.

Dlaczego warto pracować w Norwegii - korzyści pracy w Norwegii

WhitePress Prawa