Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

agencji marketingowej
Informacje, czy wręcz instruktaże, dotyczące prowadzenia działań marketingowych, są dostępne praktycznie wszędzie. Można je znaleźć chociażby w internecie. Czy więc warto zatrudniać agencję marketingową, skoro można działać samodzielnie, zgodnie z setkami dostępnych case study?

 

 

 

 

 

Agencja to doświadczenie

Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę, że marketing to nie coś stałego, co zawsze zadziała w ten sam sposób. Zmienia się kultura, zmieniają się trendy, zmieniają się tez ludzie. Coś, co raz zadziałało w konkretnym kontekście kulturowym, innym razem może już nie zaskoczyć tak efektywnie. A to z kolei oznacza, że trzeba potrafić ocenić, czy dany sposób działania będzie odpowiedni dla konkretnej firmy i… w razie potrzeby dostosować szczegóły kampanii. I właśnie tu w grę wchodzi doświadczenie. Doświadczenie, które posiada agencja marketingowa, mająca na swoim koncie dziesiątki realizacji.

Dlaczego to tak istotne? Ponieważ wiedza zdobyta w trakcie wcześniejszych kampanii zawsze procentuje umiejętnością elastycznego reagowania na sytuacje, ale tez optymalizacją działań. Nie tylko pod kątem kosztów, czy zasięgu działania. Również w odniesieniu do skuteczności prowadzonej kampanii, realizacji jej celów i trafiania do właściwej grupy docelowej (a wcześniej jej identyfikowaniu).

 

Liczą się też narzędzia

To druga ważna kwestia. Agencje marketingowe posiadają cały zestaw specjalistycznych narzędzi, chociażby do monitoringu mediów, czy do analizowania efektów przeprowadzonych działań. Mają też zespół ludzi, którzy z tych narzędzi potrafią korzystać, nie tracąc czasu na ich poznawanie, od razu wykorzystując ich zaawansowane możliwości.

Co istotne – koszt niektórych z tych narzędzi rozkłada się pomiędzy wszystkie prowadzone przez agencję działania. Gdyby zakupić je samodzielnie, zapłaciłoby się naprawdę sporo – a nadal konieczne byłoby jeszcze oddelegowanie pracowników do ich obsług, a wcześniej ich przeszkolenie. W przypadku agencji marketingowej nie ma tego problemu – narzędzia są tu i teraz, a działania mogą się rozpocząć znacznie szybciej.

 

agencji marketingowej
Informacje, czy wręcz instruktaże, dotyczące prowadzenia działań marketingowych, są dostępne praktycznie wszędzie. Można je znaleźć chociażby w internecie. Czy więc warto zatrudniać agencję marketingową, skoro można działać samodzielnie, zgodnie z setkami dostępnych case study?

 

 

 

 

 

Agencja to doświadczenie

Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę, że marketing to nie coś stałego, co zawsze zadziała w ten sam sposób. Zmienia się kultura, zmieniają się trendy, zmieniają się tez ludzie. Coś, co raz zadziałało w konkretnym kontekście kulturowym, innym razem może już nie zaskoczyć tak efektywnie. A to z kolei oznacza, że trzeba potrafić ocenić, czy dany sposób działania będzie odpowiedni dla konkretnej firmy i… w razie potrzeby dostosować szczegóły kampanii. I właśnie tu w grę wchodzi doświadczenie. Doświadczenie, które posiada agencja marketingowa, mająca na swoim koncie dziesiątki realizacji.

Dlaczego to tak istotne? Ponieważ wiedza zdobyta w trakcie wcześniejszych kampanii zawsze procentuje umiejętnością elastycznego reagowania na sytuacje, ale tez optymalizacją działań. Nie tylko pod kątem kosztów, czy zasięgu działania. Również w odniesieniu do skuteczności prowadzonej kampanii, realizacji jej celów i trafiania do właściwej grupy docelowej (a wcześniej jej identyfikowaniu).

 

Liczą się też narzędzia

To druga ważna kwestia. Agencje marketingowe posiadają cały zestaw specjalistycznych narzędzi, chociażby do monitoringu mediów, czy do analizowania efektów przeprowadzonych działań. Mają też zespół ludzi, którzy z tych narzędzi potrafią korzystać, nie tracąc czasu na ich poznawanie, od razu wykorzystując ich zaawansowane możliwości.

Co istotne – koszt niektórych z tych narzędzi rozkłada się pomiędzy wszystkie prowadzone przez agencję działania. Gdyby zakupić je samodzielnie, zapłaciłoby się naprawdę sporo – a nadal konieczne byłoby jeszcze oddelegowanie pracowników do ich obsług, a wcześniej ich przeszkolenie. W przypadku agencji marketingowej nie ma tego problemu – narzędzia są tu i teraz, a działania mogą się rozpocząć znacznie szybciej.

 

Strona 2

Kołdra na zimę - jaką wybrać w Szczecinie?

Rafał Jeleń przedstawia WATCHDEER. Prawdziwe i niezależne dziennikarstwo