Szukanie pracy na własną rękę wydaje się zadaniem łatwym. W Internecie dostępnych jest wiele ofert pracy, wydaje się zatem, że wystarczy aplikować i gotowe, kolejny krok, jakim jest rozmowa kwalifikacyjna jest w zasięgu ręki. Ale czy tak jest naprawdę? Dlaczego agencje pracy tymczasowej cieszą się coraz większą popularnością?
Szukanie pracy - samodzielnie czy przez agencję?
Wiele zależy od tego, jakie masz kwalifikacje, doświadczenie zawodowe czy wykształcenie i jakiej pracy poszukujesz? Warto pamiętać, że mimo wielu ofert, jakie dostępne są obecnie na rynku pracy znalezienie odpowiedniej może nie należeć do zadań łatwych. Szukanie na własną rękę jest trudne i bardzo czasochłonne, a jednocześnie nie daje gwarancji powodzenia.
Pomoc agencji pracy tymczasowej jest dobrym rozwiązaniem, pozwalającym osobie szukającej zaoszczędzić sporo czasu. Po podpisaniu umowy, określeniu oczekiwań dotyczących pracy, przedstawieniu posiadanych kwalifikacji, podmiot dobiera i prezentuje wyłącznie spersonalizowane oferty, dopasowane zgodnie z oczekiwaniami obu stron.
Zalety współpracy z agencją pracy tymczasowej
Rozwiązanie, jakim jest agencja pracy tymczasowej niesie ze sobą wiele korzyści. Jedną z nich jest skuteczność działania. Podmiot posiada pokaźną bazę, zarówno ofert pracy, jak i pracowników. Sprawność działania jest wyjątkowo wysoka, a pracownicy agencji bardzo szybko potrafią wyszukać oferty spełniające kryteria zarówno pracowników, jak i pracodawców. Rozwiązanie jest korzystne dla obu stron, gdyż dzięki pośrednikowi prezentowane oferty są dopasowane do potrzeb i oczekiwań obu stron.
Podmioty poszukujące pracowników za pośrednictwem agencji są przez nią weryfikowane, po czym podpisywana jest stosowna umowa. Dla pracownika oznacza to, że rozpoczyna legalną pracę, na ustalonych w umowie zasadach, za którą otrzyma wynagrodzenie. Zadaniem agencji jest szczegółowe ustalenie zakresu obowiązków i warunków świadczenia pracy, które następnie akceptowane są przez pracownika. Wsparcie prawników w zakresie konstruowania umowy, określania zadań pozwala mieć pewność, że wszystkie zapisy są zgodne z prawem.
Na uwagę zasługuje również fakt, że pracownik świadczący pracę w oparciu o umowę o pracę tymczasową podpisywaną z agencją, posiada większość praw takich samych, jak osoby zatrudnione bezpośrednio w firmie. Dotyczy to również urlopu wypoczynkowego czy okresu wypowiedzenia.
Jakie elementy muszą zostać opisane w umowie między agencja, a pracownikiem?
Przejrzysta umowa, z jasno określonymi zasadami współpracy to kolejna z korzyści współpracy z agencją pracy tymczasowej. Każdy dokument, na podstawie którego pracownik delegowany jest do pracy do firmy zewnętrznej, powinien określać:
- charakter wykonywanej pracy,
- niezbędne kwalifikacje i umiejętności, jakie powinna posiadać dana osoba, a które niezbędne są do prawidłowej realizacji powierzonych zadań,
- okres, na jaki zawarta jest umowa,
- określenie miejsca wykonywania pracy i wymiar czasu pracy,
- wysokość wynagrodzenia za pracę.
Formalnie, mimo świadczenia pracy na rzecz finalnego zleceniodawcy, osoba poszukująca zatrudnienia pozostaje związana umową właśnie z agencją. To agencja pracy tymczasowej staje się dla pracownika pracodawcą, delegując go realizacji zadań w podmiocie zewnętrznym. Zatem to na agencji spoczywa obowiązek wypłaty wynagrodzenia, opłacenia składek ZUS, musi również dopełnić wszelkich formalności związanych z prowadzeniem akt pracowniczych.