Termin monitoring cen jest znany każdemu przedsiębiorcy związanemu z e-commerce. Wiedza o własnej branży jest cenna i kluczowa dla podejmowania konkretnych działań biznesowych. Poniższy artykuł pozwoli Ci dowiedzieć się, dlaczego warto sprawdzać działania konkurencji w sieci.
Warto monitorować ceny, aby:
- wiedzieć jak plasują się ceny asortymentu w branży,
- poznać własną pozycję na rynku,
- zyskiwać na brakach magazynowych konkurencji,
- podnosić marżę,
- odkryć trendy i wpływy w branży,
- automatyzować ceny na swoich kanałach sprzedaży.
Rozwój e-commerce następuje bardzo gwałtownie, a przedsiębiorcy muszą mieć otwartą głowę i wyostrzone zmysły. Monitoring branży jest niezwykle ważny bez względu na to, czy jesteś dystrybutorem, producentem czy właścicielem e-sklepu. Należy zwracać uwagę na to, jak działają konkurenci, aby nie pozostać daleko w tyle za nimi.
Gdzie można monitorować ceny?
Najpopularniejszymi kanałami sprzedażowymi w Polsce są portale Allegro i Ceneo – warto je monitorować i poznawać swoją konkurencję. Co ważne, można również obserwować działania cenowe na konkretnych e-sklepach.
Każdy właściciel e-sklepu powinien wiedzieć, co dzieje się u jego konkurencji. Używając aplikacji do monitoringu i automatyki cenowej LivePrice, dokładnie wiesz:
- Jaki ceny mają Twoi rywale.
- Kiedy pojawiają się nowe e-sklepy w Twojej branży.
- Jakie są słabe strony oferty Twojej konkurencji.
- Kiedy występują u nich braki magazynowe.
- Jakie miejsce w branży zajmuje Twoja oferta
- Czy warto korzystać z dodatkowych modułów aplikacji np. do licytacji stawek na Ceneo lub promocji czasowych na Allegro.
System LivePrice zapewnia globalny monitoring. Pozwala Ci poznać rywali na każdym polu, w którym prowadzisz swój e-biznes. Dzięki temu możesz poznać nie tylko same ceny, ale w pewnym stopniu także strategie promocyjne i priorytety sprzedażowe swojej konkurencji.
Czy warto samodzielnie obserwować konkurencję?
Ręczna analiza działań rywali na dłuższą metę, niestety nie przyniesie zamierzonego efektu. Takie działanie jest pracą żmudną i obarczoną ryzykiem błędu ludzkiego. Dlatego warto zlecić monitoring automatyczny. Dzięki temu oszczędzamy czas i posiadamy komplet informacji o naszych konkurentach – statystyki cenowe, ranking dobowy, alerty o spadkach cen. Proces obserwacji konkurentów działa nieprzerwanie i całodobowo, a ilość aktualizacji danych zależy od Twoich potrzeb i dynamiki branży.
Posiadając samoczynnie zebrane informacje, można kreować swoją polityką sprzedaży i walczyć o miano lidera w branży. Dlatego system LivePrice pozwala również automatyzować ceny, co umożliwia Ci natychmiastową reakcję na ruchy rywali (nawet na tysiącach ofert jednocześnie). Reasumując, aplikacja zapewni Ci rzetelny monitoring działań konkurencji i automatycznie dopasuje ceny do sytuacji rynkowej.
Czy tylko właściciele e-sklepów powinni monitorować ceny sieci?
Oczywiście monitoring cen w sicie nie jest usługą jedynie dla właścicieli e-sklepów. Dzięki obserwacji e-sklepów dystrybutor lub producent, również zyskują cenne informacje.
- Dystrybutor
LivePrice umożliwia obserwacje cen na Allegro, Ceneo lub w wybranych e-sklepach. Dane przedstawiane są w formie dedykowanych raportów. Taka forma pozwala Ci na dokładną analizę. W łatwy sposób wytypujesz, który odbiorca zaniża cenę i kto podąża za nim. Dzięki monitorowaniu cen w sieci wiesz o każdym odchyleniu cenowym od zamierzonej polityki cenowej. - Producent
Monitoring cen pozwala chronić markę i jej politykę cenową. Dzięki dokładnym raportom wiesz, w jakich cenach oferowane są produkty. Widzisz, który sklep rozpoczyna wojny cenowe lub zaniża wartości. Możesz zlecić analizowanie cen nawet 24 razy na dobę. LivePrice obserwuje dla Ciebie platformy sprzedażowe, portal aukcyjny lub konkretne e-sklepy. Dedykowane raporty są dostosowane do Twoich potrzeb.
Automatyzacja cen w e-commerce, czy warto?
LivePrice pomoże Ci kompleksowo:
- zapewni Ci rzetelny monitoring działań konkurencji,
- automatycznie dopasuje ceny do sytuacji rynkowej.
Automatyzacja cen polega na samoczynnym nadawaniu przez system cen, które są umieszczane w konkretnych miejscach (np. Allegro). Stawki są ustalane na podstawie:
- Ceny minimalnej – podana przez Ciebie minimalna wartość, danego produktu. Aplikacja może wyliczać próg rentowności na podstawie Twojej ceny zakupu i narzutu.
- Kroku cenowego – ustalony przez Ciebie balans między Twoją ceną a konkurencją (od 1 grosza wzwyż).
- Trybu Cenomatic – system LivePrice nie działa jedynie jako generator pierwszego cenowe miejsca na danych kanałach. System umożliwia automatyzację cen, aby np. zająć konkretną pozycję (np. 3 miejsce przy danym produkcie) lub równanie stawki do wybranego konkurencyjnego e-sklepu.
- Działań konkurencji – LivePrice dzięki monitoringowi cen sprawdza, jakie stawki oferuje Twoja konkurencja i na tej bazie wylicza idealną, dostosowaną do Twojej polityki cenowej wartość.
System może zostać wdrożony w każdym miejscu, do którego otrzymamy dostęp. Integrujemy się z każdym CMS’em (otwartym lub dedykowanym), aplikacją, programem magazynowo-księgowym lub innym miejscem, gdzie lokowane są ceny dla danego źródła (np. osobna cena dla Ceneo, inna wartość dla Allegro). Wtedy dbamy o to, by nadpisywane ceny były dostosowane odpowiednio do kanału. Co ważne, nie musimy nadawać wszędzie tych samych wartości!
Postaw na skuteczny monitoring
Skuteczny monitoring cen w sieci pomaga zrozumieć branżę i jej zachowanie. Umożliwia Ci wprowadzenie automatyki cenowej. Finalnie oszczędza Twój czas i wspiera generowanie większych zysków.
LivePrice pozwoli Ci na bardzo skrupulatne wytypowanie konkurencji. Dlatego, system zapewnia Ci możliwość pomijania graczy nieistotnych dla Twojego e-biznesu. Możesz skupić się na realnym zagrożeniu. O wszystkich zaletach systemu najlepiej przekonać się samodzielnie.
Monitoruj konkurencję!
Wypróbuj LivePrice za darmo przez 14 dni.