Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Chatbot to bardzo przydatne narzędzie w sklepie internetowym. Warto dowiedzieć się na jego temat nieco więcej, a także zapoznać się z korzyściami wynikającymi z używania chatbotów w przedsiębiorstwie.

 

pexels

Sprawna obsługa

Chatboty w sklepach internetowych odpowiadają przede wszystkim za usprawnienie obsługi klienta. Boty udzielają konsumentom odpowiedzi praktycznie natychmiast po zadaniu pytania, dzięki czemu klient nie musi czekać aż konsultant będzie wolny. Szybkość obsługi zmniejsza ryzyko przejścia klienta do konkurencji, co może być spowodowane zbyt długim czasem oczekiwania na odpowiedź na zadane pytanie. Chatboty potrafią odpowiadać na podstawowe pytania, które są najczęściej zadawane przez użytkowników. Dodatkowo boty potrafią poprowadzić klienta do dalszego etapu ścieżki zakupowej, co można uznać za sporą zaletę ich działania.

 

Odciążenie działu obsługi klienta

Wśród głównych korzyści wynikających z posiadania chatbotów w sklepie internetowym można wskazać również odciążenie działu obsługi klienta. Kontakt z chatbotem jest dość mocno angażujący dla użytkowników, dlatego nie mają oni potrzeby rozmowy z konsultantem. Bardzo często konsultantom zadawane są podstawowe pytania dotyczące procesu sprzedaży, na które bez problemów odpowiedzi mogą udzielić chatboty. Boty kierują klientów do konsultantów dopiero w momencie, gdy ich pytania wydadzą się im zbyt skomplikowane, aby mogły samodzielnie odpowiedzieć.

 

Gromadzenie i analizowanie danych

Kolejną zaletą funkcjonowania chatbotów w przedsiębiorstwie jest możliwość gromadzenia oraz analizowania danych. Informacje są zbierane podczas konwersacji użytkownika z botem. Dzięki swojej funkcjonalności chatboty mogą selekcjonować pytania zadawane przez użytkowników oraz wyszukiwać w nich słowa kluczowe. Sprawia to, że możliwe jest w pełni automatyczne dostosowywanie odpowiedzi, a użytkownik może zapoznać się z podstawowymi informacjami bez angażowania się w rozmowę z konsultantem. Dopiero gdy pytania stają się bardziej zaawansowane to klient zostaje przekierowany do konsultanta. Jednak niektóre chatboty mogą poprowadzić całą rozmowę z klientem. Jest to możliwe dzięki korzystaniu przez nie ze sztucznej inteligencji.

 

Ograniczenie kosztów

Korzystanie z chatbotów w przedsiębiorstwie wiąże się również z ograniczeniem kosztów, a dzięki temu ze zwiększeniem przychodów. Firma może ograniczyć środki przeznaczone na dział obsługi klienta, który może zostać częściowo zastąpiony przez chatboty. Obecność chatbotów w sklepie internetowym sprawia, że liczba konsultantów może zostać zmniejszona. Konsultanci nie muszą tracić czasu na podstawowe kwestie i mogą zająć się bardziej zaawansowanymi problemami. Dlatego może być ich mniej. Dodatkowo chatboty jednorazowo są w stanie obsłużyć większą liczbę użytkowników niż konsultanci w tym samym czasie. Z większą ilością zalet wynikających z korzystania z chatbotów w przedsiębiorstwie można zapoznać się na stronie internetowej, która znajduje się pod adresem: https://usekoda.com/pl/produkty-uslugi/chatbot/.

WhitePress Prawa