Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

ksiazki
Dziś coraz częściej zamiast pytania: jak wydać książkę, pada pytanie o sens takiego działania. Wielu początkujących autorów nie zarabia na swoich publikacjach, docierając do bardzo wąskiego grona odbiorców. Jednak słabe wyniki wcale nie wynikają z niskiego zainteresowania czytelnictwem. Najczęściej ich powodem są błędy popełniane przez debiutantów. Wskazujemy, na co zwrócić uwagę i co można poprawić, przygotowując swoją książkę do wydania.

 

 

 

 

1. Publikowanie niedopracowanej książki

Bez cienia wątpliwości można stwierdzić, że niskiej jakości publikacja, którą jest źle napisana i sformatowana, pełna literówek, z nieatrakcyjną szatą graficzną, nie odniesie sukcesu. Nikt nie lubi czytać książek pełnych błędów. Wielu początkujących autorów bardzo spieszy się z wydaniem gotowego tekstu. Pośpiech to jednak zły doradca. Dokładne sprawdzenie treści przed publikacją ma kluczowe znaczenie dla recenzji pierwszych czytelników. Warto poświęcić na to odpowiednią ilość czasu.

 

2. Kierowanie publikacji do zbyt szerokiej grupy odbiorców

Książki są klasyfikowane według gatunku nie bez powodu. Niektórzy czytelnicy wybierają tylko treści z określonej niszy i tematyki. Poświęcenie czasu na poznanie grupy docelowej, do której będzie kierowana debiutancka powieść czy poradnik, zaprocentuje, gdy publikacja trafi na rynek. Już na etapie zastanawiania się, jak wydać książkę, trzeba również znaleźć odpowiedź na pytanie do kogo kierować później działania marketingowe.

 

3. Niewłaściwe działania promocyjne

Scharakteryzowanie grupy docelowej to jedno, a skuteczne trafienie do niej to drugie. Warto jak najwcześniej, jeszcze na długo przed wydaniem książki, nakreślić plan jej promocji. Dobrym pomysłem jest założenie profili autora lub publikacji w mediach społecznościowych i budowanie grupy odbiorców. Nowe konta w mediach społecznościowych mają mało obserwujących – zwiększenie tej liczby wymaga czasu. Promowanie książki musi rozpocząć się na długo przed jej opublikowaniem.

 

4. Zbyt wysoka cena książki

Ten błąd dotyczy przede wszystkich autorów, który wydają publikację samodzielnie, w self-publishingu. Wielu debiutantów uważa, że skoro przygotowanie książki było dla nich tak ciężką pracą, trzeba ją wysoko wycenić. Niestety, rynek tak nie działa. Zbyt wysoka cena odstraszy wielu czytelników. Warto zweryfikować swoje oczekiwania finansowe, przyglądając się innym publikacjom z danego gatunku.

 

5. Nieatrakcyjna okładka i opis książki

Książki dziś niestety nadal często ocenia się po okładce oraz krótkim opisie, który ma nakreślić odbiorcy o czym jest dana publikacja. Okładka nie powinna wyglądać tanio i szablonowo, a opis musi zostać przygotowany w taki sposób, by skutecznie zainteresować potencjalnego czytelnika.

 

Formalności po zakupie i sprzedaży samochodu

WhitePress Prawa