Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Audyt i optymalizacja działań marketingowych to klucz do tego, by w długim okresie zapewnić sobie optymalną widoczność w internecie i generować zadowalającą sprzedaż, dzięki której będziemy mieli wszelkie narzędzia ku temu, by się rozwijać. Na początku jednak musimy mieć pewność, że nasza strona zapewnia potencjał do takiego rozwoju. Dlaczego audyt i integracja działań marketingowych jest tak istotna? Sprawdźmy to.

audyt

Zrozumienie znaczenia audytu marketingowego dla Twojej firmy

Zanim stworzymy skuteczną strategię marketingową i zintegrujemy ją z naszymi działaniami biznesowymi, musimy sprawdzić, w jakim miejscu stoimy. To istotny aspekt planowania, który zapewnia solidne fundamenty do dalszych, długoterminowych działań.

Co obejmuje audyt marketingowy? Zarówno analizę pozycji rynkowej firmy, uwzględniającą analizę SWOT, potencjał grupy docelowej, ale też jakość kanałów komunikacji i sprzedaży. To jednak nie wszystko. W ramach audytu marketingowego wykonywany jest również darmowy audyt SEO, którego głównym celem jest ocena stanu technicznego i potencjału naszej strony internetowej - głównego źródła ruchu e-commerce w naszym biznesie. Audyt marketing to sposób na to, by mieć solidne podstawy do ustalenia jasnej ścieżki rozwoju naszego biznesu.

 

Kluczowe korzyści płynące z regularnego audytu działań marketingowych

Dlaczego warto postawić na audyt działań marketingowych? To istotny obszar planowania dalszych kroków, który zapewni nam jasne cele i drogę do ich zrealizowania. My, jako przedsiębiorcy z łatwością wytyczamy sobie cele. Ale czy są one miarodajne i osiągalne? Czy infrastruktura, którą dysponujemy, uwzględniająca także nasz sklep internetowy i narzędzia SEO pozwolą nam na zapewnienie odpowiednich efektów? Nasza ocena jest subiektywna, dlatego tak ważne jest, by niezależny specjalista sam zweryfikował to i zidentyfikował potencjalne obszary do poprawy.

Audyt działań marketingowych to proces, który może być wykonywany regularnie, w określonych odstępach czasu. Daje to możliwość stałej kontroli nad postępem w realizacji strategii marketingowej, a także w utrzymaniu prawidłowego kierunku rozwoju. Audyt SEO, wchodzący w skład audytu marketingowego w takim samym wymiarze pozwoli zapewnić przewagę konkurencyjną nad innymi firmami, które wykorzystują kanały e-commerce do sprzedaży produktów i usług tej samej kategorii. Wydajna i zoptymalizowana strona to klucz do osiągnięcia sukcesu.

 

Integracja optymalizacji działań marketingowych z ogólną strategią biznesową

Jakie firmy osiągają najlepsze wyniki finansowe? Te, które stosują długoterminową strategię marketingu zintegrowanego, w której to wszystkie aspekty kierowania biznesu - od procesów, przez kanały komunikacji, identyfikację wizualną, aż po działania SEO są ze sobą spójne i dostarczają zunifikowanych doświadczeń dla potencjalnych i dotychczasowych klientów. 

Integracja działań marketingowych z ogólną strategią biznesową może obejmować między innymi:

  • Optymalizację strony internetowej;
  • Public Relation;
  • Social media;
  • Zewnętrzne kanały sprzedaży;
  • Tradycyjne formy marketingowe;
  • Realizowane procesy biznesowe w organizacji,

i wiele więcej. Pozycjonowanie Bielsko, które poprawi naszą widoczność w wyszukiwarce to aspekt, który nie może jednak być priorytetyzowany. W tym celu musimy cały czas dbać o to, by wszystkie obszary naszej działalności były spójne i konsekwentnie realizowane.

 

Najczęściej spotykane błędy w działaniach marketingowych i jak ich unikać

Audyt marketingowy to istotny aspekt planowania, jednak wielokrotnie byliśmy świadkami, jak często założenia mijają się z faktycznym stanem realizacji planów i celów. Dlaczego tak jest? Warto zwrócić na kilka podstawowych błędów, które mają ogromny wpływ na nasze działania marketingowe.

Przede wszystkim zbyt ambitne cele. Bardzo często zdarza się, że ogrom pracy związanej z pozycjonowaniem, optymalizowaniem, ale także innymi działaniami promocyjnymi nie współgra z siłami przerobowymi, jakimi dysponujemy, nie mówiąc już o braku odpowiedniej wiedzy i doświadczeniu. Dlatego też warto postawić na wsparcie profesjonalnej agencji marketingowej, która zapewni nam optymalne warunki do rozwoju, podczas gdy my będziemy mogli bez większych problemów zająć się tym, na czym się znamy.

Kolejny błąd to niewystarczający budżet na działania marketingowe. Jeśli chcemy być konkurencyjni, musimy zainwestować w marketing, a rozsądnie wydane pieniądze zwrócą się z nawiązką.