Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

adobestock 50525824
Każda firma, aby wyróżnić się na tle pozostałych, musi zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów, co możliwe jest do osiągnięcia poprzez odpowiednią identyfikację wizualną będącą całokształtem różnego rodzaju symboli. Jednym z takich symboli jest oczywiście logo, jednak aby firma stała się rozpoznawalna samo logo to niestety trochę za mało. Czym zatem jest identyfikacja wizualna i z jakich elementów powinna się składać

 

 

 

Czym jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna to w bardzo dużym skrócie szereg różnego rodzaju symboli, które identyfikują daną markę wśród setek innych firm oferujących te same lub podobne produkty. Wspomniane symbole stosowane są przez firmy przede wszystkim po to, aby podnieść swoją rozpoznawalność w oczach potencjalnych klientów, którzy z reguły są wzrokowcami. Jakie jednak elementy identyfikacji wizualnej odgrywają kluczową kwestię w budowaniu rozpoznawalności firmy?

 

Nazwa firmy i logo

Podstawowymi elementami, które budują rozpoznawalność firmy jest oczywiście jej nazwa oraz logo. To właśnie po tych dwóch elementach klienci będą kojarzyli daną firmę z produktami lub usługami, które znajdują się w jej ofercie. Warto zatem postawić na coś chwytliwego, co utkwi w pamięci potencjalnych klientów. Jeśli chodzi o logo, to stanowi ono znak graficzny, za pomocą którego możemy zidentyfikować daną markę. Może ono składać się z różnych elementów. Może to być np. jakiś charakterystyczny symbol, czy też sama nazwa napisana jednak specjalną czcionką. Możliwości jest tutaj na prawdę dosyć dużo, jednak, aby wyróżnić się na tle konkurencji, należy postawić na coś, co utkwi klientom w pamięci i od razu będzie im się kojarzyło z daną marką. Aby stworzyć takie logo, warto skontaktować się ze specjalistami z tej dziedziny, odwiedzając stronę craft-studio.pl. Oczywiście w budowaniu identyfikacji wizualnej nie należy zapominać o innych bardzo ważnych elementach takich jak kolorystyka, czy też typografia.

 

Kolorystyka i typografia

Kolorystyka będąca dopełnieniem nazwy oraz logo powinna odzwierciedlać charakter danej marki, wyróżniając ją na tle pozostałych. Na jakie jednak kolory warto postawić? Wszystko zależy głównie od tego, jakie produkty znajdują się w ofercie danej marki. Jeśli firma zajmuje się np. sprzedażą kosmetyków do opalania, to warto postawić na kolor żółty lub niebieski, które kojarzą się ze słońcem i wodą. Z kolei firmy zajmujące się np. sprzedażą luksusowych samochodów powinny mierzyć w takie kolory jak srebro, biel lub granat z perłowym połyskiem, ponieważ takie właśnie barwy przywodzą nam na myśl coś eleganckiego i luksusowego. Jeśli chodzi natomiast o typografię, to określa ona sposób zapisywania nazwy firmy (rodzaj czcionki, kształt, a nawet rozstaw liter), co również przywodzi nam na myśl konkretną markę, z którą będziemy identyfikować poszczególne produkty lub usługi sprzedawane przez firmę.