Firmy handlowe, a także te świadczące rozmaite usługi, chwytają się wszelkich sposobów, aby zwiększać przychody. Metody marketingowe są bardzo różnorodne. Z niektórych korzysta się tylko w danych branżach, inne są zarezerwowane dla przedsiębiorstw o bardzo określonej specyfice. Natomiast są też takie narzędzia marketingowe, z których korzystają prawie wszyscy. Dobrym przykładem są karty podarunkowe, wykorzystywane niezwykle powszechnie.
Firmy handlowe, a także te świadczące rozmaite usługi, chwytają się wszelkich sposobów, aby zwiększać przychody. Metody marketingowe są bardzo różnorodne. Z niektórych korzysta się tylko w danych branżach, inne są zarezerwowane dla przedsiębiorstw o bardzo określonej specyfice. Natomiast są też takie narzędzia marketingowe, z których korzystają prawie wszyscy. Dobrym przykładem są karty podarunkowe, wykorzystywane niezwykle powszechnie.
Czym są karty podarunkowe?
Chyba każdy z nas niejednokrotnie spotkał się z kartą podarunkową. Czym ona jest? To karta na określoną kwotę pieniędzy, do wykorzystania w danym sklepie lub zakładzie usługowym. Czasami klient może wydać środki w konkretnej placówce lub w sklepie internetowym, innym razem w dowolnym punkcie należącym do danej sieci. Wysokość karty podarunkowej może wynosić zarówno kilka, jak i kilkaset złotych lub więcej. Ponadto, przyjmuje ona różne formy. Wciąż popularne są realne, fizyczne karty podarunkowe, jednak coraz częściej przyjmują formę wirtualną. Innymi słowy, klient otrzymuje na przykład jakiś kod, który wpisuje podczas zakupów, dzięki czemu nie musi za nie płacić lub otrzymuje zniżkę.
Warto mieć na uwadze, że karty podarunkowe mogą również nie tyle uprawniać do zniżki, co oferować darmowe nabycie konkretnych produktów. Rzecz w tym, iż nie zawsze są to po prostu karty przedpłacone. Czasami karta podarunkowa obowiązuje tylko na konkretne produkty. Generalnie, karty są bardzo różnorodne, a o tym na jakich zasadach działają i do czego uprawniają, decyduje aktualna strategia marketingowa.
Dla kogo karty podarunkowe?
Bardzo często karta podarunkowa jest elementem programu lojalnościowego. Otrzymują ją wierni, lojalni klienci, którzy regularnie dokonują zakupów w danym sklepie, czy korzystają z usług w określonym zakładzie. Karta jest w tym przypadku niejako nagrodą za lojalność. Jest to narzędzie, którego zadaniem jest zatrzymanie klienta na dłużej. Kiedy otrzymuje on kartę podarunkową, dostrzega, że korzystanie z usług danej firmy jest opłacalne. Spodziewa się on bowiem, że w przyszłości również czekają go benefity. Tym samym rośnie prawdopodobieństwo, że klient nadal będzie korzystał z usług firmy.
Jednak wydawanie kart podarunkowych ma również inne cele. Przede wszystkim chodzi o pozyskanie nowych klientów. W jaki sposób wykorzystać do tego kartę? Otóż już samo to, że otrzymuje ją stały klient, może sprawić, że ktoś nowy skorzysta z usług. Docenienie ze strony stałego klienta daje nadzieję, że poleci on daną firmę znajomym lub rodzinie. Poza tym, karty podarunkowe można wykorzystać jako nagrody w konkursach. Każdy lubi otrzymywać coś za darmo. Jaka jest konsekwencja wręczenia karty osobie, która dotychczas nie była klientem danej firmy? Otóż taka, że prawdopodobnie człowiek ten pójdzie na zakupy do danego sklepu czy też skorzysta z usługi. Za pierwszym razem nie będzie go to nic kosztowało, a firma nie zarobi. Jednak jeśli nowy klient będzie zadowolony, z pewnością za jakiś czas wróci do danej marki.
Innowacyjne metody spawania i najpopularniejsze materiały spawalnicze