Standard BIMI, czyli Brand Indicators for Message Identification, dodany w celu identyfikacji źródła otrzymanej wiadomości to nowa specyfikacja poczty, która umożliwia organizacjom zablokowanie logo danej firmy w domenie poczty e-mail i wyświetlanie go u odbiorców poczty. Standard BIMI wprowadza intuicyjny element oceny, czy otwarcie otrzymanej wiadomości jest bezpieczne poprzez szybką i wiarygodną wizualną identyfikację nadawcy wiadomości.
Logo BIMI reprezentuje autentyczność nadawcy wiadomości e-mail
BIMI to niewielki wskaźnik z umieszczonym logo firmy, która wysyłała korespondencję na skrzynkę e-mail odbiorcy, automatycznie potwierdzając swoją wiarygodność. U odbiorcy pojawi się widoczne logo BIMI, które jest zabezpieczonym systemowo oraz chronionym prawnie identyfikatorem potwierdzającym autentyczność firmy wysyłającej e-mail.
Odpowiedni protokół bezpieczeństwa, zwany DMARC jest wymagany na etapie przystosowania wysyłkowych domen w celu ochrony przed próbami cyberkradzieży i zapewnienia odbiorcy, że logo faktycznie należy do nadawcy. Logo BIMI może pojawić się tylko po wdrożeniu tegoż protokołu uwierzytelniania, który zweryfikuje należytego właściciela domeny jako nadawcę. Protokoły te zapobiegają rodzajowi phishingu, znanemu jako fałszowanie wiadomości e-mail, a logo BIMI jest wizualnym dowodem autentyczności nadawcy.
Dzięki standaryzacji procesu wyświetlania logo od nadawcy do odbiorcy, BIMI zapewnia uczestniczącym organizacjom kontrolę nad ich marką. Marki zgodne z BIMI mają pewność, że ich logo jest wyświetlane zgodnie z przeznaczeniem oraz że istnieje możliwość aktualizacji i zmiany marki, gdy zajdzie taka potrzeba.
Czym jest BIMI i czy jest użyteczne?
BIMI nie tylko umożliwia organizacjom wyświetlanie logo w wiadomościach e-mail, ale także dodaje ważny element zaufania do marki, którą reprezentuje firma wysyłająca korespondencję. Wykorzystując inwestycję organizacji w zabezpieczenie protokołem DMARC, standard BIMI pomaga zwiększyć wartość marki zarówno z punktu widzenia lepszej widoczności, jak i cyberbezpieczeństwa.
Ponieważ logo marki staje się bardziej rozpoznawalne i buduje zaufanie wśród szerokiego spektrum odbiorców, dwa obszary w organizacji mogą ulec poprawie. Po pierwsze, zaangażowanie w wiadomości e-mail może wzrosnąć – z punktu widzenia marketingu BIMI podnosi świadomość marki. Po drugie, zmniejszy się prawdopodobieństwo udanego podszywania się pod markę i ataków za pośrednictwem poczty e-mail, takich jak phishing lub włamanie do firmowej poczty e-mail.
Mając BIMI wsparcie Apple zapewnione
Ponieważ coraz więcej organizacji rozważa implementację standardów BIMI, finalnie poprawi to wygląd naszych skrzynek odbiorczych, ostatecznie pomagając stworzyć kulturę cyberbezpieczeństwa, w której użytkownicy końcowi będą mogli łatwiej wykrywać nieuczciwe działania.
Nadchodzące systemy operacyjne Apple będą obsługiwać wskaźniki marki do identyfikacji wiadomości, czyli BIMI. Ponieważ jest to specyfikacja umożliwiająca poinformowanie odbiorców, że wiadomość e-mail rzeczywiście pochodzi od danej firmy, Apple jest skłonne zaangażować się tenże proces poprawy globalnego poziomu cyberbezpieczeństwa.
Formy opodatkowania - jaka jest najlepsza dla sektora medycznego?