Ciągły rozwój - to hasło słyszymy zewsząd. Żyjemy w czasach, w których ogromny nacisk kładzie się zarówno na efektywność w pracy, jak i efektywność w życiu prywatnym. Takie ciągłe zachęcanie do samorozwoju to duże obciążenie psychiczne, dlatego warto do tej sprawy podejść rozsądnie. Przeważnie staramy się rozwijać kompetencje, które są w stanie zwiększyć nasz zawodowy profesjonalizm. Taką cenną umiejętnością jest znajomość języków obcych.
Angielski dla firm, czyli jak pracodawca stara się zmotywować pracowników
Nie od dziś wiadomo, że samodzielne przyswajanie wiedzy może czasem sprawiać trudności, a nawet prowadzić do demotywacji. Dzięki specjalistycznym kursom można zapobiec takim negatywnym zjawiskom. Profesjonalny kurs językowy, prowadzony przez doświadczone osoby i rzeczywiście zwiększający umiejętności uczestników - dla wielu osób taki wariant brzmi niezwykle atrakcyjnie, co dostrzega wielu pracodawców.
Większość z nas lubi odnotowywać progres na różnych polach i dotyczy to również pracy zawodowej. Stagnacja, brak rozwoju na stanowisku zmniejsza morale wśród pracowników i prowadzi do wypalenia. Osoby zarządzające firmą, mogą temu zapobiec, np. oferując zatrudnionym osobom współfinansowane przez firmę kursy językowe. Jedną z firm oferujących kurs języka angielskiego dla firm w Warszawie jest Citilingua.
Kursy języka angielskiego dla firm - jak wyglądają?
W teorii kursy językowe dla firm nie różnią się od każdych innych kursów, a więc:
- prowadzą je wykwalifikowane osoby,
- uczestnicy wykonują ćwiczenia, zapoznają się z zasadami gramatycznymi, doskonalą się w mówieniu itp.
Różnica zaznacza się jednak w materiale. Przeważnie przybliżane są zagadnienia, które kursanci mogą wykorzystać w praktyce, podczas pełnienia obowiązków służbowych.
Z punktu widzenia pracownika, takie rozwiązanie ma kilka zalet. Po pierwsze, płaci mniej, bo kurs jest współfinansowany przez pracodawcę. Takie kwestie ekonomiczne są bardzo istotne, gdyż specjalistyczne kursy angielskiego dla wybranych branż bywają dość kosztowne. Po drugie - zajęcia tego typu sprawiają, że pracownik jest bardziej konkurencyjny na rynku pracy. Łatwiej będzie mu awansować w strukturze dotychczasowej firmy. W razie konieczności zmiany miejsca pracy, będzie miał większe szanse na zatrudnienie, bo jego CV będzie prezentowało się atrakcyjnie. Istnieje również trzecia kwestia, którą również doceniają pracownicy i jest nią okazja do szlifowania języka. Nawet jeśli uczymy się jedynie branżowych zwrotów, zwiększamy pewność siebie i wzmacniamy kompetencje językowe, które przydadzą się nam również na wakacjach czy podczas zawiązywania prywatnych znajomości z obcokrajowcami.