Outsourcing to popularne rozwiązanie, polegające na tym, że część zadań firmy zleca się na zewnątrz. Robi się to zazwyczaj w celu optymalizacji kosztów. Bardzo często outsourcing dotyczy usług IT – dlaczego firmy tak chętnie korzystają z tego rozwiązania?
Co obejmuje outsourcing IT?
Powszechną usługą w ramach outsourcingu IT jest administrowanie serwerami Microsoft oraz Linux, zarządzanie komputerami i urządzeniami mobilnymi, budowanie i monitorowanie sieci komputerowej. Firma zewnętrzna dba o to, by sieć oraz wszystkie podłączone do niej urządzenia były w pełni bezpieczne i chronione przed intruzami z zewnątrz. Jeśli dojdzie do awarii, można liczyć na szybkie wsparcie techniczne, dzięki czemu usterki nie blokują firmy na wiele dni, co oczywiście generuje pokaźne straty finansowe.
Outsourcing IT jest praktycznym rozwiązaniem także gdy chodzi o administrowanie danych – firma zewnętrzna dba o profesjonalne wykonanie kopii zapasowych, wdraża procedury backupu danych oraz odpowiada za synchronizację między serwerami i komputerami pracowników. Dodatkową usługą może być jeszcze zarządzanie drukarkami i urządzeniami peryferyjnymi oraz stworzenie bezpiecznej sieci telefonicznej.
Czy outsourcing IT rzeczywiście jest tańszy?
Dobra firma, jak Enicom, zapewnia kompleksową usługę w przystępnej cenie. W firmie zewnętrznej pracują specjaliści z różnych dziedzin, więc cokolwiek w środowisku IT wymaga interwencji, można liczyć na fachowe wsparcie. Zatrudnienie takiego działu w swojej firmie byłoby dużo bardziej kosztowne – jedna osoba nie jest w stanie zająć się wszystkimi aspektami funkcjonowania sieci informatycznej, z kolei trzymanie na etacie dodatkowych osób, które tylko czasami się przydają, jest dla firmy niepotrzebnym wydatkiem. Outsourcing IT jest praktykowany nawet w dużych korporacjach – część obowiązków IT wykonywana jest na miejscu, ale bardziej skomplikowane zadania powierza się zewnętrznym specjalistom.
Mając na bieżąco wgląd w funkcjonowanie sieci informatycznej danej firmy, zespół specjalistów może szybko ocenić, czy potrzebne są aktualizacje oprogramowania albo rozbudowa systemu. Firma nie musi się we własnym zakresie zajmować obsługą IT, tylko skupia się na głównej działalności, mając pewność, że systemy informatyczne będą działać bez zarzutu.