Sprzedaż w sieci jest skutecznym sposobem na zwiększenie grona klientów i poszerzenie grupy docelowej. W biznesie online warto wykorzystywać sprawdzone metody marketingowe, takie jak model AIDA. Dzięki nim sprzedaż rośnie, a niewielkie nakłady finansowe w zupełności wystarczają, by osiągnąć sukces sprzedażowy. Dowiedz się więcej, jak tworzyć treści zgodnie z zasadami modelu AIDA.
Przyciągnięcie uwagi do Twojej oferty, utrzymanie zainteresowania, wzbudzenie pożądania oraz zachęcenie do działania to cztery elementu w modelu AIDA, dzięki którym zwiększa się sprzedaż. Jeśli chodzi o treści w sieci i przyciąganie klienta, jego zainteresowanie jest najtrudniejsze do zdobycia i utrzymania. Co zatem wpływa na skuteczność AIDA? Sprawdź, na jak zwrócić uwagę odbiorcy i zachęcić go do podjęcia decyzji zakupowej.
Model AIDA — przykład skutecznego marketingu w sieci
Wzbudzenie zainteresowania to pierwszy elementem strategii marketingowej opartej o model AIDA. Potencjalni klienci wybierają ofertę na podstawie odpowiednich wyszukiwań. To na ich podstawie docierają do oferty, jednak zainteresowanie nią może być krótkotrwałe. AIDA skupia się na utrzymaniu uwagi klienta aż do momentu złożenia zamówienia. Jeśli chodzi o model AIDA przykład skutecznego marketingu obejmuje wszelkie działania, które tę uwagę utrzymują.
W modelu AIDA stosuje się działania z zakresu content marketingu, posty w mediach społecznościowych, viral marketing i inne. Dzięki nim można przyciągnąć uwagę klienta na długo i zachęcić go do przejścia do kolejnego kroku w stronę decyzji zakupowej. W ten sposób ogranicza się ryzyko, że klient skorzysta z konkurencyjnej oferty lub w ogóle zrezygnuje z zakupu.
Jak reaguje potencjalny klient w modelu AIDA?
Potencjalny klient w modelu AIDA wybiera dany produkt po wzbudzeniu w nim pożądania. Pożądanie sprawia, że klient chce koniecznie wejść w posiadanie danej rzeczy i dąży do jej uzyskania. Aby przyśpieszyć decyzję zakupową, w modelu AIDA stosuje się Call to Action, czyli wezwanie do działania. W przypadku jednorazowych akcji wezwaniem do działania może być np. hasło "Promocja obowiązuje tylko teraz". Dzięki takim frazom klient szybciej przechodzi do zakupu, a model AIDA daje oczekiwane rezultaty. Model można stosować również w akcjach długoterminowych, które sprawdzają się dobrze w każdej branży. Można używać go także w sprzedaży bezpośredniej, podczas rozmowy doradcy z klientem.