Prowadzisz sklep internetowy i chcesz dotrzeć do nowych klientów? Zależy Ci, by przekierować potencjalnych interesantów na witrynę firmy? To chyba oczywiste. Im większy ruch na stronie, tym więcej szans sprzedażowych, a tym samym zrealizowanych transakcji.
Gdyby praktyka była tak prosta jak teoria, wystarczyłby spam w social mediach, by stworzyć biznes przynoszący milionowe dochody każdego miesiąca. Niestety, jeśli nie dotrzesz do grupy odbiorców zainteresowanych ofertą, szanse na jakąkolwiek sprzedaż są niewielkie. Dlaczego? Ponieważ w każdej branży znajdziesz sklepy i firmy, które działają od lat. Mają one stałych kontrahentów i układy, których nie zdobędziesz bez odpowiedniego obrotu.
Przykład: Sklep AAA posiada monitor marki BBB w cenie 149 zł. W hurtowni jest on dostępny w cenie 139 zł. Czy firma AAA sprzedaje ten produkt z tak niską marżą? Nie! Otrzymali oni niższą cenę ze względu na wieloletnią historię zakupową. Jest to klasyczny program lojalnościowy, który stosuje większość dystrybutorów (zarówno detalicznych, jak i hurtowych).
Przestań walczyć ceną i zacznij planować każdy ruch
Co zrobić, by dotrzeć do klientów sklepu AAA? Nie ma sensu walczyć ceną i gwarancją profesjonalizmu, ponieważ obydwa elementy prawdopodobnie zostały dopracowane do perfekcji.
Warto w oczach użytkowników stworzyć wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Dzieląc się wiedzą, szybciej dotrzesz do interesantów potrzebujących niezbędnych informacji. Przy pomocy artykułów sponsorowanych przekierujesz ich na stronę firmy, gdzie czekać będzie na nich specjalistyczny blog i dane kontaktowe. W ten sposób produkt zostanie podstawiony im w subtelny i nienachalny sposób.
Koszt publikacji artykułu sponsorowanego
Wszystko zależy od znajomości ofert blogerów, portali regionalnych, specjalistycznych i ogólnotematycznych. Koszt publikacji artykułów sponsorowanych zaczyna się od kilkudziesięciu złotych. Górna granica nie istnieje.
Wybór odpowiedniego portalu lub bloga nie jest oczywisty. Można wydać na reklamę kilka tysięcy złotych i nie dotrzeć nawet do kilku tysięcy zainteresowanych odbiorców. Z drugiej strony doświadczona osoba znajdzie aktywną witrynę z dużą ilością unikalnych użytkowników (parametr podawany skrótem UU) za zaledwie kilkadziesiąt (maksymalnie kilkaset) złotych.
Doskonałym przykładem jest porównanie oferty witryny PrzepisyJoli.com (795340 UU) na Whitepress.pl i Pysznosci.pl (600550 UU). Publikacja artykułu sponsorowanego na pierwszej stronie kulinarnej kosztuje ponad 8 000 zł netto, natomiast na drugiej zaledwie 400 zł netto. Zasięg jest jednak stosunkowo podobny, więc chcąc poprawić wynik zainteresowania odbiorców, można dodać do tego Dziennikwschodni.pl (ponad 2 mln UU) w cenie ok. 300 zł netto.
Pisać samemu, czy z pomocą copywritera?
Pisać umie każdy – teoretycznie. Wiele osób po ukończeniu szkoły przestaje jednak zastanawiać się nad zasadami poprawnej pisowni, a niećwiczone umiejętności z czasem zaczynają zanikać. Stąd u osób dorosłych (nawet u jednostek wybitnie inteligentnych) problemy z gramatyką lub ortografią. Bez tego nie stworzysz w oczach klientów wizerunku eksperta, ponieważ zamiast skupiać się na Twojej wiedzy, zwrócą oni uwagę na źle sformułowane zdania, powtórzenia lub inne błędy.
Warto więc skontaktować się z profesjonalnym copywriterem. który pomoże zrealizować określony cel. Jest to specjalista żyjący z pisania i wie, jak trafić do potencjalnych klientów, by zainteresowali się oni ofertą Twojej firmy. Doświadczony copywriter to nie tylko biegle włada językiem pisanym, ale także zna techniki sprzedaży i potrafi nakierować odbiorców na podjęcie konkretnych decyzji. Ty w tym czasie możesz skupić się na tym, na czym znasz się najlepiej.
Chcesz ustalić szczegóły współpracy? Zapraszam serdecznie do kontaktu.
Maksymilian Kieroński