Główną działalnością sprzedawcy, który tworzy i posiada biznes dropshipping jest przyciąganie dużego ruchu na swoją stronę internetową w celu napędzania sprzedaży. Przechwytywanie ruchu i konwersja tych wizyt na sprzedaż, powinna być głównym celem strategii.
Strategia SEO
Należy wdrożyć strategię SEO, aby cieszyć się bardzo dobrym pozycjonowaniem i tym samym móc zyskać większą widoczność w Internecie, bo choćbyśmy nie wiem, jak piękny i przygotowany mieli portal internetowy, to jeśli nie uda nam się sprzedać, to nic nie ma sensu.
Strategie w blogu
Bardzo wskazane jest, aby portal sprzedażowy posiadał sekcję blogową. Dzięki temu wartością dla użytkowników lub klientów będą posty związane z informacjami o przedmiotach na sprzedaż, promocjach, ciekawostkach i każdym innym temacie zgodnym z celem e-commerce.
Ważna jest umiejętność wprowadzania treści ze słowami kluczowymi, zarówno w artykułach, jak i w zdjęciach katalogowych i opisach produktów, aby pracować nad SEO. Komentowanie blogów o podobnej tematyce lub rozwiązywanie wątpliwości na innych stronach poprzez wnoszenie posiadanej wiedzy, również przyczynia się do zwiększenia naszej widoczności.
Strategie z kampaniami e-mailowymi
Kiedy masz już dość dużą liczbę klientów, możesz dystrybuować newsletter z myślą o zachęcaniu do sprzedaży, wysyłając im najnowsze wiadomości, sekcję najlepiej sprzedających się produktów lub wiadomości związane z tematem. Kolejną opcją, która nie wymaga dużych nakładów, a wzmocni Twoją strategię jest email marketing.
Strategie w sieciach społecznych
Sieci społecznościowe powinny być wykorzystywane jako platforma do rozpowszechniania naszego katalogu produktów. Nie jest wskazane otwieranie wszystkich istniejących profili, tylko tych, które najlepiej łączą się z naszym modelem biznesowym w tym systemie. Mogą w ten sposób być nagłaśniane wiadomości gospodarcze, promocje, informacje o produktach, a nawet wykorzystywane jako kanał obsługi posprzedażowej w celu pozyskania klientów.
Płatne reklamy
Rozpoczynając działalność, warto przeprowadzić płatną kampanię pozycjonowania, która zapewni początkowy impuls, podczas gdy strategia SEO nie przyniesie owoców. Chodzi o uzyskanie większej sprzedaży, więc nawet jeśli inwestycja jest niewielka, to jest bardzo potrzebna. Możemy również wykorzystać Google Ads, aby uzyskać widoczność na stronie wyników wyszukiwarki lub stworzyć Facebook Ads dla portali społecznościowych.