Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Konkurencja w branży medycznej jest ogromna. Pod koniec 2021 roku podsumowano, że liczba funkcjonujących przychodni w Polsce przekroczyła 22 tysiące placówek (dane podane przez Główny Urząd Statystyczny). Co zatem zrobić, aby wyprzedzić konkurencje i w sposób zgodny z obowiązującym prawem i zachęcić pacjentów do skorzystania z Twoich usług? Odpowiedzią na tego typu potrzeby lekarzy są działania z zakresu marketingu medycznego. Sprawdź, z jakich możliwości marketingu online masz prawo korzystać!

 5 problemow przychodni

Dlaczego warto zdecydować się na wdrożenie działań marketingu dla placówek medycznych?

Obecnie pacjenci dysponują wieloma narzędziami, które umożliwiają im wyszukiwanie specjalistów oraz interesujących ich usług. W internecie mogą sprawdzić ceny zabiegów, zapoznać się z opiniami innych osób o konkretnym lekarzu i przeczytać artykuły o przebiegu leczenia. Zdania na temat obecności branży medycznej w internecie są podzielone, jednak warto traktować je jako szanse. Szanse na pozyskanie nowych pacjentów i budowanie z nimi długotrwałych relacji, dzięki czemu wiele codziennych problemów, z którymi mierzą się przychodnie, może zostać skutecznie rozwiązanych.

 

Zwiększenie widoczności lokalnej – sposób na zainteresowanie potencjalnych pacjentów

Zdecydowana większość przychodni działa lokalnie. To znaczy, że placówce znajdującej się np. w Nowej Rudzie zależy na kierowaniu swoich usług do osób zamieszkujących tę właśnie miejscowość. Zarówno w mniejszych, jak i większych miastach przyzwyczajenia pacjentów zaczynają się zmieniać. Rozwiązań swoich problemów szukają przede wszystkim w internecie, ponieważ nie są już przywiązani do jednego lekarza rodzinnego.

Według obowiązującego prawa, lekarze mogą informować swoich pacjentów o swoich usługach. Ceny zabiegów, godziny przyjęć, telefon kontaktowy – to najczęściej poszukiwane informacje przez pacjentów. Dokładnie te dane możesz umieścić na Profilu Firmy w Google (potoczne nazywanej wizytówką w Google).

 

Zwiększenie zaufania ze strony pacjentów – wiarygodność poprzez rzetelny content marketing

Pisanie wpisów blogowych odpowiadających na potrzeby pacjentów to doskonały sposób na budowanie wizerunku eksperta w branży medycznej. Zdrowie mamy tylko jedno, więc każdy z nas chce je oddać w ręce najlepszego specjalisty. Regularnie publikując wartościowe artykuły na swojej stronie, nie tylko stworzysz bazę edukacyjnych wpisów dla swoich klientów, ale również będziesz postrzegany jako ekspert godny zaufania. Możesz skończyć najlepsze studia medyczne w kraju, ale ostatecznie to informacje, które znajdą o Tobie pacjenci, będą wpływać na Twój wizerunek.

 

Pozytywny wizerunek i kreowanie marki – jak wykorzystać pozycjonowanie SEO gabinetów medycznych?

Pozycjonowanie SEO to szereg działań, dzięki którym konkretna strona internetowa wyświetla się na coraz wyższych pozycjach w wyszukiwarce. Dlaczego SEO jest potrzebne? Według danych podawanych przez HubSpot aż 75% użytkowników nie przechodzi na drugą stronę w wynikach wyszukiwania. Dzięki pracy specjalistów SEO Twoja strona będzie wyświetlać się coraz wyżej, aż w końcu trafi do TOP3. To oznacza więcej użytkowników na witrynie, co bezpośrednio przełoży się na więcej pacjentów regularnie korzystających z Twoich usług! Dzięki temu Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna i będzie wzbudzać zaufanie.

 

Promowanie usług w branży medycznej – działania marketingowe w social media

Na wizerunek marki składają się wszystkie jej działania prowadzone online oraz offline. Szczególnie dużo korzyści mogą przynieść aktywne profile w social mediach. To przestrzeń, w której możliwe jest edukowanie pacjentów, a także nawiązywanie z nimi relacji, szczególnie z osobami z młodszego pokolenia. Młodzi dorośli zostali wychowani z nieograniczonym dostępem do internetu oraz różnych mediów społecznościowych. W związku z tym traktują oni Instagrama oraz TikToka jako podstawowe źródło wiedzy o świecie. Zacznij budować swoje profile w social media już teraz i docieraj ze swoimi usługami do nowych pacjentów.

 

Zrozumienie pacjentów i dobranie kanałów komunikacji – Google Ads w marketingu medycznym

Na samej górze listy z wynikami wyszukiwań znajdują się Google Ads, czyli specjalne reklamy, które zachęcają użytkowników do odwiedzenia strony lub wykonania innej, określonej czynności. Aby stworzyć tego typu reklamy, należy zlecić jej realizacje doświadczonemu specjaliście, który ma prowadził wiele projektów związanych z branżą medyczną. Zgodne z prawem i odpowiednio stworzone Google Ads realnie będą wspierać sprzedaż Twoich usług.

 

Marketing usług medycznych – czy skorzystać z profesjonalnej pomocy?

Jak widzisz, marketing usług medycznych oferuje wiele możliwości promocji dla lekarzy, przychodni i innych placówek z tej branży. Kluczem do sukcesu jest przestrzeganie obowiązujących przepisów oraz korzystanie ze wsparcia doświadczonych specjalistów, którzy wiedzą, jakie działania przyniosą najwięcej korzyści. Sprawdź ofertę agencji marketingowej Strategiczni.pl i wyprzedź konkurencję!

WhitePress Prawa