Aktualności
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

technician touch control tablet format inkjet printer during yellow vinyl1
Rok 2022 stawia przed branżą drukarską wiele wyzwań. Dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce, wzrost wymagań klientów indywidualnych oraz potrzeba personalizacji treści to tylko niektóre z nich. Jakie innowacyjnie rozwiązania stosuje ten sektor, aby im sprostać?

 

 

 

 

 

 

Druk 3D, czyli trend zrównoważonego rozwoju w 2022 roku

Druk 3D już zrewolucjonizował rynek na całym świecie. Jednak ze względu na pojawiające się na globalne problemy technologia ta okazuje się odpowiedzią na kilka z nich, dlatego zyskuje coraz większe uznanie i wartość dodaną.

Jeśli chodzi o nowość, w 2022 roku druk 3D pomaga firmom i przedsiębiorstwom w związku z pandemią i wojną na Ukrainie. Dzięki niemu istnieje szansa na zabezpieczenie przed ewentualnym przerwaniem łańcucha dostaw. Ponadto, gdy proces dostaw działa płynnie, zapewniają większą wydajność i szybkość, co jest szczególnie ważne w żwawo zmieniającej się gospodarce.

Druk 3D nadal służy również do wytwarzania części zamiennych, półfabrykatów, opakowań i niewielkich narzędzi. Jednocześnie jest to ekologiczna metoda, gdyż ślad węglowy oraz ilość odpadów pozostaje na niskim poziomie, a wszelkie pozostałości nadają się do recyclingu. Co więcej, organizacja produkcji potrzebnych elementów nie generuje ogromnych kosztów i nie sprawia wiele problemów, co wpływa korzystnie na wyniki firm.

 

Personalizacja i kreatywność jako klucz do serc użytkowników

Poligrafia to nie tylko ksero i drukowanie książek! Dla indywidualnych konsumentów na znaczeniu zyskuje możliwość kreatywnej, samodzielnej dekoracji wnętrz. Jej elementy można swobodnie wykonać w drukarni online. Do stworzenia wymarzonej aranżacji posłużą fototapety, plakaty, a nawet podkładki pod talerze.

Z kolei dla przedsiębiorstw, które łączą wrażenia estetyczne z marketingiem, doskonale sprawdzają się banery, billboardy, a także gadżety, takie jak kalendarze i notesy. Opcja dostosowania do potrzeb danej marki to szansa na stworzenie unikalnych form promocji, które zwrócą uwagę potencjalnych klientów.

 

Drukowanie na papierze jako nisza w 2022 roku?

Wbrew pozorom nie wolno zapominać o klasycznym drukowaniu ulotek, wizytówek i gazetek informacyjnych. W obecnej chwili wiele osób przeżywa przesyt cyfrowymi treściami. Dlatego estetycznie wykonany, nienachalny produkt jest naprawdę doceniany.

Mimo popularności czytników nadal grono woli książki. Sytuacja jest analogiczna, wytwór fizycznie dostarczany do rąk zawsze będzie miał swoją wartość. Dlatego trzeba wziąć pod uwagę, że interesujący katalog może przynieść znacznie więcej korzyści marketingowych, niż wysyłany na maila newsletter, który często po prostu zostaje pominięty przez czytelników.

 

Ewolucja poligrafii i otwartość na nowe możliwości

Jak widać, branża druku rozwija się bardzo prężnie oraz stara się nadążać zarówno za trendami, jak i nieustannie zmieniającymi się potrzebami klienta. Mimo tego, że sektor ten idzie z duchem czasu, nie zapomina o swoich korzeniach, tworząc zarówno produkty klasyczne, jak i współczesne.

Artykuł powstał we współpracy merytorycznej z openprint.pl
WhitePress Prawa