Nasz zachodni sąsiad od wielu lat jest absolutnym numerem jeden dla polskich przedsiębiorstw - tak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego.
W pierwszej połowie 2021 r. obroty towarowe handlu zagranicznego Polski wyniosły w cenach bieżących 621,2 mld PLN w eksporcie oraz 603,8 mld PLN w imporcie.
Patrząc na strukturę towarową, Polska najwięcej importuje z Niemiec następujących towarów:
- maszyny i urządzenia mechaniczne
- urządzenia elektryczne oraz części
- pojazdy, statki, środki transportu, części samochodowe
-tworzywa sztuczne i artykuły z nich wytwarzane
Biorąc pod uwagę wciąż rosnący poziom zamożności polskiego społeczeństwa, należy brać pod uwagę że poziom importu produktów z Niemiec do Polski będzie rosnąć.
Co ciekawe, obroty towarowe handlu zagranicznego Niemiec z Polską w 2021 r. były dwukrotnie większe niż obroty z Rosją.
Wartość bezpośrednich inwestycji niemieckich firm w Polsce, wynosi prawie 2 mld euro rocznie.
Agencja marketingowa Lemon Media specjalizując się we wdrożeniach e-commerce na linii Niemcy - Polska kładzie szczególny nacisk na dostosowanie narzędzi i form reklamowych najbardziej pasujących do danego rynku. Inne hasła i przekazy mogą działać w Niemczech, natomiast w Polsce inne aspekty oferty będą kluczowe dla Klientów
Zakupy w formie on-line stale rosną!
W odniesieniu do roku 2020 liczba osób dokonujących zakupów w sieci wzrosła o 4%. W Polsce już ponad ¾ wszystkich mieszkańców wykonuje zakupy w sklepach internetowych. Największy procent kupujących stanowią kobiety, osoby powyżej 35 roku życia, jednostki mające wyższe wykształcenie oraz te pochodzące z największych polskich miast.
Odnosząc się do przewidywań z poprzednich lat – polski e-commerce prawdziwie eksplodował. Wynika o oczywiście z pandemii Covid-19 i wprowadzonych restrykcji w sprzedaży tradycyjnej. Kupujemy więcej nawet o 30%! Już 13% Polaków przez internet wykonuje więcej niż 90% wszystkich zakupów! Czyli także tych związanych z żywnością czy produktami codziennego użytku.
Jakie są potrzeby klientów?
Jak mówią eksperci z Lemon-Media, sam moduł płatności w sklepie online, ma kluczowy wpływ na współczynnik konwersji. Płatności kartą są popularne w Niemczech, jednak w Polsce użytkownik oczekuje płatności przelewem ekspresowym lub blikiem.
Najważniejsze dla klientów w procesie zakupowym jest: - całodobowa dostępność serwisu, wygoda wynikająca z braku konieczności wychodzenia z domu, nieograniczone możliwości względem czasu dokonywania zakupów.
Jednak te wszystkie czynniki są wpisane w definicję e-commerce i są z nami od samego początku sprzedaży internetowej. Co jest kluczowe dla współczesnego klienta? Przede wszystkim to niższe koszty dostawy lub pakiety „premium” gwarantujące darmową dostawę przy pewnym abonamencie. Atrakcyjniejsze niż w sklepach stacjonarnych ceny i towarzyszące im rabaty oraz przeceny „tylko dla klientów internetowych”.
Ostatni element to oczywiście social proof – pozytywne doświadczenia skutkują pozostawieniem opinii przyciągającej kolejnych klientów.
Przez niemieckie firmy Polska jest uznawana za najlepsze miejsce do inwestycji, wśród wszystkich krajów Europy środkowej i wschodniej. Wpływ na to ma przynależność do Unii Europejskiej, strefy Schengen, dostęp do funduszy wspierających oraz oczywiście duży i dynamiczny rynek wewnętrzny wynoszący 38 mln mieszkańców.
Utylizacja pieczątek - jak zadbać o poprawną likwidację starych pieczątek
Jak przebiega niszczenie sprzętu elektronicznego we Wrocławiu?