Aktualności
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Polski
Nasz zachodni sąsiad od wielu lat jest absolutnym numerem jeden dla polskich przedsiębiorstw - tak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego.

 

 

 

 

 

 

 

 

W pierwszej połowie 2021 r. obroty towarowe handlu zagranicznego Polski wyniosły w cenach bieżących 621,2 mld PLN w eksporcie oraz 603,8 mld PLN w imporcie.

Patrząc na strukturę towarową, Polska najwięcej importuje z Niemiec następujących towarów:

- maszyny i urządzenia mechaniczne

- urządzenia elektryczne oraz części

- pojazdy, statki, środki transportu, części samochodowe

-tworzywa sztuczne i artykuły z nich wytwarzane

Biorąc pod uwagę wciąż rosnący poziom zamożności polskiego społeczeństwa, należy brać pod uwagę że poziom importu produktów z Niemiec do Polski będzie rosnąć.

Co ciekawe, obroty towarowe handlu zagranicznego Niemiec z Polską w 2021 r. były dwukrotnie większe niż obroty z Rosją.

Wartość bezpośrednich inwestycji niemieckich firm w Polsce, wynosi prawie 2 mld euro rocznie.

Agencja marketingowa Lemon Media specjalizując się we wdrożeniach e-commerce na linii Niemcy - Polska kładzie szczególny nacisk na dostosowanie narzędzi i form reklamowych najbardziej pasujących do danego rynku. Inne hasła i przekazy mogą działać w Niemczech, natomiast w Polsce inne aspekty oferty będą kluczowe dla Klientów

 

Zakupy w formie on-line stale rosną!

W odniesieniu do roku 2020 liczba osób dokonujących zakupów w sieci wzrosła o 4%. W Polsce już ponad ¾ wszystkich mieszkańców wykonuje zakupy w sklepach internetowych. Największy procent kupujących stanowią kobiety, osoby powyżej 35 roku życia, jednostki mające wyższe wykształcenie oraz te pochodzące z największych polskich miast.

Odnosząc się do przewidywań z poprzednich lat – polski e-commerce prawdziwie eksplodował. Wynika o oczywiście z pandemii Covid-19 i wprowadzonych restrykcji w sprzedaży tradycyjnej. Kupujemy więcej nawet o 30%! Już 13% Polaków przez internet wykonuje więcej niż 90% wszystkich zakupów! Czyli także tych związanych z żywnością czy produktami codziennego użytku.

 

Jakie są potrzeby klientów?

Jak mówią eksperci z Lemon-Media, sam moduł płatności w sklepie online, ma kluczowy wpływ na współczynnik konwersji. Płatności kartą są popularne w Niemczech, jednak w Polsce użytkownik oczekuje płatności przelewem ekspresowym lub blikiem.

Najważniejsze dla klientów w procesie zakupowym jest: - całodobowa dostępność serwisu, wygoda wynikająca z braku konieczności wychodzenia z domu, nieograniczone możliwości względem czasu dokonywania zakupów.

Jednak te wszystkie czynniki są wpisane w definicję e-commerce i są z nami od samego początku sprzedaży internetowej.  Co jest kluczowe dla współczesnego klienta? Przede wszystkim to niższe koszty dostawy lub pakiety „premium” gwarantujące darmową dostawę przy pewnym abonamencie. Atrakcyjniejsze niż w sklepach stacjonarnych ceny i towarzyszące im rabaty oraz przeceny „tylko dla klientów internetowych”.

Ostatni element to oczywiście social proof – pozytywne doświadczenia skutkują pozostawieniem opinii przyciągającej kolejnych klientów.

Przez niemieckie firmy Polska jest uznawana za najlepsze miejsce do inwestycji, wśród wszystkich krajów Europy środkowej i wschodniej. Wpływ na to ma przynależność do Unii Europejskiej, strefy Schengen, dostęp do funduszy wspierających oraz oczywiście duży i dynamiczny rynek wewnętrzny wynoszący 38 mln mieszkańców.

https://lemon-media.pl/

 

Utylizacja pieczątek - jak zadbać o poprawną likwidację starych pieczątek

Jak przebiega niszczenie sprzętu elektronicznego we Wrocławiu?

WhitePress Prawa