Nowa Skoda Fabia RS Rally 2 w kolorze Manba Green wyglądała na swojej premierze zjawiskowo. Jest to samochód wyłącznie do użytku rajdowego - drogowa wersja jest wykluczona. Nowa, czwarta generacja auta zastąpi na trasach swoją poprzedniczkę - Skodę Fabia Rally2 evo.
Co nowa Skoda kryje pod maską?
Samochód ten napędzany jest silnikiem bazującym na jednostce 2.0 TSI z serii EA888, znanej z seryjnych modeli czeskiej marki.Turbodoładowana jednostka ma 1,6 litra pojemności, generując 289 KM i 430 Nm. Silnik połączony z 5-biegową sekwencją skrzynią biegów, dzięki której napęd, za pomocą dwóch mechanizmów zróżnicowanych przekazywany jest na wszystkie koła.
W celu zwiększenia bezpieczeństwa zamontowano nową konstrukcję zbiornika paliwa. Jest on wykonany z mieszanki nylonu i specjalnej gumy, wzmocnionego osłonami z włókna szklanego i Kevlaru. Bak paliwa jest dwukrotnie większy o pojemności 82,5 litra. Wlewane do niego paliwo jest syntetyczne z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii. Bak ten, jest o wiele bardziej odporny na uszkodzenia w wypadku czy przebicia.
Wielkość i dodatkowe bezpieczeństwo.
Klatka bezpieczeństwa zbudowana jest z rur z wysokowytrzymałej stali chromowo-molibdenowej. Ich łączna długość wynosi 35,8 metra. Posiada ona dodatkowe wzmocnienia, dzięki którym zapewni większą ochronę kierującemu i pasażerowi w czasie wypadku.
Porównując do swojej poprzedniczki, Skoda Fabia RS Rally 2 jest większa. Rozstaw osi pozwala na lepszy rozkład dzięki czemu lepiej rozłożona jest masa i korzystnie wpływa na właściwości jezdne samochodu.
Hamulce
Hamulce tarczowe nowej Skody Fabii czwartej generacji posiadają układ chłodzenia, który jest lepiej dostosowany do wymagań rajdów - zarówno asfaltowych jak i szutrowych. Średnica tarcz na asfalt wynosi 355 milimetrów z przodu i 300 milimetrów z tyłu dla 18-calowych kół. Hamulce na szuter mają natomiast 300 milimetrów z przodu i z tyłu przy 15-calowych kołach.
W Skodzie Fabia RS Rally 2 zmieniono również zawieszenie o innej kinematyce - ma większy skok i sztywniejsze kolumny MacPhersona.
Dwukrotnie większy docisk
Producenci opracowali nowy pakiet aerodynamiczny, oparty na najlepszym współczynniku oporu powietrza Fabii, dzięki czemu nowa Skoda generuje prawie dwukrotnie większą siłę docisku od poprzedniczki. Dzięki centralnie umieszczonemu wlotowi powietrza, przepływ świeżego powietrza nad dachem jest zoptymalizowany.
Jesteś fanem marki, a może chcesz dowiedzieć się o niej więcej? Wejdź na stronę internetową https://www.skoda-bohemiamotors.pl/, na której znajdziesz wszystkie interesujące Cię informacje!