W większości firm praca poszczególnych działów opiera się na różnych programach. Często bywa, że nie są one połączone ze sobą w żaden sposób, przez co dochodzi do nieporozumień czy utrudnionej współpracy. Jak temu zaradzić?
ERP - Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa
System ERP (ang. Enterprise Resource Planning) to oprogramowanie do zarządzania przedsiębiorstwem, a dokładniej do planowania jego zasobów. ERP opiera się na jednej bazie danych, gdzie wszystkie informacje ze wszystkich sektorów działalności przedsiębiorstwa są gromadzone i przetwarzane, jak np.: księgowość i finanse czy obsługa klienta i sprzedaż.
System ERP jest niezwykle funkcjonalny - korzysta z niego wiele działów, jednak każdy z nich ma różny poziom dostępu. Dzięki ERP następuje w przedsiębiorstwie płynny przepływ informacji, pozwalający na lepszą współpracę wszystkich obszarów organizacji.
Czy ERP to to samo co MRP?
Systemy ERP wywodzą się z powstałych w latach 60. XX wieku systemów MRP, czyli Planowania Zapotrzebowania Materiałowego. Jest to oprogramowanie przeznaczone do obsługi produkcji - obejmuje on funkcjonalność w zakresie stanów zapasów magazynowych, struktury wyboru oraz bieżących procesów związanych z zamówieniami i produkcją.
Wraz z rozwojem technologii, MRP zwiększało swoje możliwości co doprowadziło do przekształcenia się w oprogramowanie ERP.
Jakie są zalety systemu ERP?
Dzięki wdrożeniu w swoim przedsiębiorstwie systemu ERP możesz zrealizować wiele celów. Jego wprowadzenie przynosi korzyści na wszystkich poziomach działalności firmy, jak:
- skrócony obieg informacji między przedsiębiorstwem a klientami
- elastyczna integracja procesów wewnętrznych - ułatwienie powtarzalnych czynności, minimalizacja błędów, płynne zarządzanie zadaniami dla pracowników oraz możliwość wglądu w najważniejsze informacje
- możliwość dopasowania funkcjonalności do potrzeb firmy
- wysoki standard obsługi klienta - dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu istnieje możliwość gromadzenia wszystkich informacji o klientach w jednym miejscu, możliwość szybszego reagowania na jego potrzeby
- efektywniejsze planowanie zasobów oraz zmniejszenie magazynowanych zapasów - zobacz zarządzanie dokumentacją w branży wydobywczej
- zmniejszenie czasu planowania i rozliczania produkcji, wzrost wydajności oraz terminowości dostaw, a także skrócenie czasu produkcji
Czy warto wprowadzić w swoim przedsiębiorstwie system ERP?
Decyzja o tym, czy wdrożyć system ERP w swojej firmie musi być przemyślana i łączyć się z analizami oraz testami. Warto zwrócić uwagę na systemy ERP, ponieważ są one ogromnym wsparciem w zarządzaniu firmą. Jest to inwestycja, która z pewnością się opłaca.
Chcesz zoptymalizować proces dokumentacji w swojej firmie? Wybierz Atutor!
ATUTOR to firma, która dostarczy Ci kompleksowych rozwiązań w zakresie zarządzania dokumentacją w Twoim całym przedsiębiorstwie! Ich kadrę tworzą wykwalifikowani specjaliści, którzy poradzą sobie z każdym, nawet najtrudniejszym zadaniem. ATUTOR to firma, która stale się rozwija, aby spełnić oczekiwania najbardziej wymagającego klienta - sprawdź nas https://atutor.com.pl/pl/produkty/.