Rośnie znaczenie sprzedaży w sieci. Jednym z najpopularniejszych kanałów globalnej sprzedaży jest Amazon. Chcesz dołączyć do grona sprzedawców? Zastanawiasz się, na czym polega sprzedaż na Amazonie, kiedy warto się na nią zdecydować i jakie kroki należy podjąć? Jeśli tak, poznaj nasz krótki poradnik. Przedstawiamy kilka kwestii, od których musisz zacząć, gdy chcesz prowadzić skuteczną sprzedaż na Amazonie.
Sprzedaż na Amazonie zacznij od zbadania rynku
Poznanie potrzeb konsumentów, rozeznanie się na rynku i sprawdzenie konkurencji to niezwykle ważne kwestie. Pozwalają znaleźć miejsce dla siebie w e-commerce. I wcale nie oznacza to, że musisz dystrybuować unikalne, dotąd nieobecne na Amazonie produkty. Oczywiście – takie mają sporą szansę na wysoką sprzedaż – szczególnie jeśli odpowiadają na oczekiwania konsumentów, ale z powodzeniem możesz też prowadzić sprzedaż na Amazon na zasadzie resellingu. Jeśli sprzedajesz markowe towary i chcesz zbadać ich potencjał sprzedaży na Amazonie, skontaktuj się z ekspertami Nethansy
Ważny jest wybór konta
Do wyboru mamy dwa rodzaje kont: Basic lub konto Pro. Pierwsze jest darmowe, ale pozwala jedynie na sprzedaż do 40 sztuk produktów miesięcznie. Z kolei w przypadku konta Professional abonament miesięczny, który sprzedawca musi płacić wynosi 39 euro netto bądź na Amazon UK 25 funtów netto. Konto profesjonalne jest dostępne dla firm, które mają własne sklepy i sprzedają więcej niż 40 produktów.
Otwarcie konta na Amazonie – co potrzebne?
Przede wszystkim musisz wiedzieć, że jeśli chodzi o polskie podmioty, to sprzedawać na Amazonie mogą zarówno spółki, jak i osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą.. Do otwarcia konta i prowadzenia sprzedaży na Amazonie, niezbędne będzie też przedłożenie kserokopii dowodu tożsamości reprezentanta spółki wpisanego w KRS w odpowiednim formacie (np. jpg, pdf, png), sądowy wypis z KRS, potwierdzenie miejsca zamieszkania, numer karty kredytowej oraz numer konta, gdzie będą wpływać środki z Amazon. Aktywacja konta następuje po rozmowie telefonicznej lub poprzez potwierdzenie pocztą.
Sprzedaż na Amazon zacznij od listingu produktów
Gdy zyskasz już dostęp do centralnego pulpitu sprzedawcy, możesz przejść do wystawiania produktów. Dostępne są dwa sposoby. Pierwszy polega na dodaniu produktu do istniejącego listingu - np. gdy prowadzisz reselling produktów znanych marek. Drugi to natomiast stworzenie własnego listingu. Ten jest bardziej czasochłonny i wymagający. Powinieneś stworzyć unikalne opisy sprzedawanych produktów pod odpowiednio dobrane frazy – pomoże to dotrzeć do odbiorców i zachęcić ich do zakupu. Nie mniej ważne są też jakościowe zdjęcia. Musisz też ustalić sposób wysyłki swoich produktów oraz zadbać o strategię marketingową, oraz dobrą reklamę.
Jeśli nie masz doświadczenia w tego typu działaniach, warto zdać się na pomoc specjalistów. Firma Nethansa to największy w Polsce zespół ekspertów zajmujących się kompleksową sprzedażą na Amazonie. Dokonają oceny cen konkurencji i dostosują ofertę do bieżącej sytuacji rynkowej. Analiza potencjału sprzedażowego to podstawa do zbudowania efektywnej strategii sprzedaży na tej platformie.