Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

a group of graphic designers at work ptv4xd6
Posiadanie strony www jako wizytówki dla swojego biznesu to w dzisiejszych czasach konieczność. Stanowi to punkt wyjściowy do dalszych etapów, czyli pozycjonowania, które ma zapewnić lepszą widoczność na tle innych, konkurencyjnych witryn. Osiągnięcie wysokich pozycji jest możliwe dzięki pomocy specjalisty SEO, który na bieżąco śledzi zmieniające się algorytmy Google'a oraz ma wypracowane techniki, które pomogą zapewnić mu lepszą widoczność optymalizowanej strony. Czym zajmuje się freelancer ds. pozycjonowania i jak wygląda jego praca?

 

Kim jest specjalista SEO?

Ujmując to najbardziej obrazowo - taki specjalista SEO ma za zadanie doprowadzić do sytuacji, kiedy podczas wyszukiwania konkretnych zapytań przez użytkownika, ma on otrzymać dokładnie takie wyniki organiczne w wyszukiwarce, na jakich zależy klientowi. Nie jest to jednak zadaniem łatwym i szybkim do osiągnięcia. Na początku warto podkreślić, że wszystkie czynniki rankingowe Google'a nie są jawne. Dlatego też podczas wyboru freelancera do pozycjonowania strony należy wziąć pod uwagę jego doświadczenie oraz dotychczasowe sukcesy w tym zakresie. Znajomość odpowiednich technik pomoże w wywindowaniu serwisu na początek wyników wyszukiwania. Przy takiej współpracy należy uzbroić się w cierpliwość - stosowanie tzw. black hat SEO poza szybkimi efektami może skończyć się nałożeniem przez Google kary na witrynę, a odbudowanie poprzedniej pozycji strony będzie stanowiło długotrwały i wymagający proces.

 

Od czego zaczyna się współpraca ze specjalistą SEO?

Mowa o audycie strony internetowej klienta. To działanie polega na całościowym zweryfikowaniu całego portalu zarówno w zakresie szybkości ładowania, właściwej struktury nagłówków jak i szeregu innych wskaźników. Odbywa się to zarówno przez przeklikanie się przez wszystkie podstrony oraz sprawdzenie ich zawartości, a także poprzez skorzystanie z narzędzi, które pozwolą ocenić wybrane parametry.

analysis of marketing development pqsabpe

Kolejny krok stanowi wdrożenie rekomendacji zawartych w audycie SEO oraz zadbanie o linkowania (zarówno w obrębie samej strony jak i pozyskiwanie linków zewnętrznych). Jednocześnie SEO feelancer powinien też monitorować pozostałe działania dotyczące rozbudowy serwisu zgodnie z opracowanym wcześniej planem content-marketingowym - treści muszą być zoptymalizowane pod kątem SEO.

 

Dlaczego troska o linkowania zewnętrzne jest tak ważna podczas działań freelancera ds. SEO?

Korzyścią wynikającą z budowania takich linków jest kierowanie ruchem w sieci i odsyłanie zainteresowanych użytkowników do strony docelowej. Zadaniem SEOwca jest także zadbanie o to, aby treści zamieszczone na stronie w pełni odpowiadały na potrzeby i zapytania potencjalnych klientów. O sukcesie w tej materii świadczyć będzie niski stopień odrzuceń. Im dłuższy czas spędzony na stronie, więcej przejrzanych podstron i wykonanych akcji - tym większa szansa na konwersje.

 

Kto może zostać specjalistą SEO?

To zajęcie, które nie wymaga skończenie specjalistycznych studiów. Ważne są tu predyspozycje i chęć do rozwoju i nauki. Kursy online, nauka od najlepszych praktyków i własne testy to podstawa. Należy też pamiętać, że czynniki rankingowe Google'a oraz jego algorytmy stale się zmieniają, dlatego podążanie za zmieniającymi się trendami jest w tym zawodzie niezbędne. Wraz z rozwojem i sukcesami w zakresie skutecznego pozycjonowania strony wzrasta także rozpoznawalność takiego pozycjonera freelancera.