Social media marketing jest dzisiaj jedną z najpopularniejszych gałęzi reklamy w internecie. Na czym dokładnie polega reklama na Facebooku?
Kampania reklamowa na Facebooku – dla każdej firmy
Szacuje się, że z Facebooka systematycznie korzysta nawet około 2 miliardów użytkowników. Także w Polsce jest to jedna z najczęściej odwiedzanych stron internetowych.
Duże grono osób korzystających z tego serwisu społecznościowego udostępnia Facebookowi swoje dane co powoduje, że to skuteczne medium reklamowe przeznaczone praktycznie dla każdej firmy – od mikro przedsiębiorstw do największych korporacji.
Kampanie reklamowe na Facebooku mogą być prowadzone na wiele sposobów. Już sama obecność w serwisie jest czynnością reklamową – pozwala na publikowanie postów, angażowanie się w dyskusje, wspiera wirusowe rozprzestrzenianie się informacji o firmie.
Dodatkowo, reklama na Facebooku może odbywać się za pośrednictwem Facebook Ads, czyli płatnego systemu reklamowego działającego w serwisie.
Reklama personalizowana – wyższa skuteczność
Dużym atutem reklamy na Facebooku jest możliwość jej pełnej personalizacji. Facebook dysponuje paletą informacji o swoich użytkownikach, między innymi o ich płci, wieku, lokalizacji, sytuacji rodzinnej, zainteresowaniach, a nawet zachowaniach, co umożliwia wykreowanie trafnego przekazu reklamowego.
Personalizacja reklamy bezpośrednio przekłada się na jej wysoką skuteczność, dzięki czemu social media marketing jest dzisiaj tak popularnym rozwiązaniem.
Reklama na Facebooku – samodzielnie i z domem mediowym
Działania reklamowe na Facebooku firma może prowadzić we własnym zakresie, ale może zaangażować do tego także specjalistów. Domy mediowe w Warszawie mają wiele ciekawych ofert, z których można skorzystać.
Specjaliści w dziedzinie social media marketingu mogą wówczas zająć się kompleksową promocją firmy na Facebooku, na przykład przez skonfigurowanie skutecznej kampanii reklamowej, przygotowywanie materiałów reklamowych do publikacji, a nawet całościowe prowadzenie profilu w serwisie.