Firma Meetrics wprowadza do swojego portfolio w Polsce usługę pomiarów Viewability reklam emitowanych w ramach Over-The-Top-Television (OTT). Po dodaniu tej nowej możliwości, pomiar Meetrics obejmuje wszystkie rodzaje reklam, bez względu na urządzenie jakim posługuje się użytkownik – może to być zarówno telewizor, jak również komputer, tablet czy smartfon. W ostatnich miesiącach Meetrics wprowadził usługę badania widoczności reklam w OTT na niektórych rynkach europejskich, pozyskując już pierwszych klientów w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii i Szwajcarii.
OTT to termin, który w ostatnim czasie robi ogromną karierę – odnosi się do dostarczania treści wideo, które są dostępne w usługach operatorów stacjonarnych (sieci kablowe, platformy cyfrowe), ale oferowanych przez podmioty trzecie, bez udziału czy kontroli operatorów. Sztandarowe przykłady telewizji OTT to np. serwisy Netflix i Hulu (przy czym ten pierwszy opiera się na modelu subskrypcyjnym, a ten drugi znacznie bardziej na wpływach z reklam).
Walidacja reklam oferowana przez Meetrics dotyczyć będzie w tym przypadku formatów reklam video in-stream. Narzędzia pomiarowe Meetrics będą bazować na kombinacji pomiarów dotyczących poprawności wyświetlania się reklam na różnych urządzeniach końcowych, oraz trackingu sygnalizującego postęp wyświetlania danej reklamy wideo.
„Od pewnego czasu widzimy na rynku silną potrzebę korzystania z narzędzi walidacji 360 stopni jeśli chodzi o kontent wideo oferowany przez internet. Ponieważ brak jest w tym momencie ustandaryzowanych sposobów mierzenia OTT, zapowiadanych np. przez IAB, postanowiliśmy przygotować własne rozwiązanie, by zaoferować klientom jak najpełniejszą weryfikację reklam wideo” – mówi Max von Hilgers, Managing Director i współzałożyciel Meetrics.
Walidacja OTT oferowana przez Meetrics obejmie zarówno reklamy wyświetlane na urządzeniach typu Smart TV (z wbudowanymi funkcjonalnościami internetowymi), jak i na tradycyjnych telewizorach podłączonych do internetu poprzez konsole do gier czy urządzenia typu set-top-box, takie jak Apple TV, Chromecast, Amazon Fire TV czy Roku itp.
„Meetrics pozyskał w ostatnim czasie klientów na usługę walidacji OTT na kilku czołowych rynkach europejskich, w tym m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii i Szwajcarii, tak więc jestem przekonany, że także polscy nadawcy i dystrybutorzy kontentu docenią możliwość korzystania z takiego narzędzia” – mówi Tomasz Piątkowski, Country Manager, Meetrics Polska.
„Kampanie reklamowe oparte na formatach wideo bardzo korzystają z podejścia wieloplatformowego, bo w ten sposób maksymalizuje się ich potencjalny zasięg i siła oddziaływania. Łatwiej jest zwrócić uwagę użytkownika dzięki równoległemu odziaływaniu bardzo krótkimi spotami wyświetlanymi na małych ekranach mobilnych i klasycznymi 30-sekundowymi reklamami typu In-Stream „zaszytymi” w ulubionym programie oglądanym rodzinnie w prime-time. Dlatego to ważna wiadomość dla rynku – Meetrics od teraz jest w stanie weryfikować widoczność reklam we wszystkich tych środowiskach i tworzy całościowe podejście do oceny wydajności reklamy digital cross-channel” – dodaje Tomasz Piątkowski.
Meetrics to powstała w 2008 r. technologiczna firma będąca dostawcą rozwiązań służących do weryfikacji, poprawy jakości i skuteczności kampanii reklamowych oraz kontentu w sieci. Podstawowym narzędziem Meetrics jest Ad Attention Monitor, platforma pozwalająca na weryfikacje kampanii w czasie rzeczywistym i dostarczająca analiz grup docelowych, zapewniająca brand safety dla wyświetlanych reklam oraz umożliwiająca wykrywanie nadużyć (fraudów).
Meetrics jest pierwszą europejską firmą, która otrzymała akredytację amerykańskiej organizacji Media Rating Council, na audyt zarówno reklam display jak i reklam wideo.
Z platformy Ad Attention Monitor korzystają zarówno firmy sprzedające jak i kupujące reklamę w sieci. Meetrics współpracuje z reklamodawcami, domami mediowymi i dużymi wydawcami. Klientami Meetrics są m.in. GroupM, OMD, Dentsu Aegis Network, eBay, Yahoo, Procter&Gamble, L’Oréal, General Motors, Spiegel Online czy The Telegraph.
Centralą firmy jest Berlin, posiada ona oddziały m.in. także w: Austrii, Francji, Włoszech, Polsce i Szwecji.
Posiada również certyfikat JICWEBS wydawany przez brytyjską organizację ABC zrzeszającą reklamodawców, agencje i media, a mającą na celu zapewnienie poszczególnym mediom przejrzystego i obiektywnego pomiaru.
Więcej informacji: www.meetrics.com