Powiadomienia web push to małe okienka, które pojawiają się w rogu ekranu w przeglądarce internetowej. Powiadomienia web push są widoczne nawet, gdy użytkownik przegląda konkurencyjną stronę internetową. Nie są typową reklamą, jednak mogą osiągać nawet 10x wyższą konwersję niż z innych źródeł. Jaka jest tajemnica skutecznych kampanii? Oczywiście dobry przekaz!
Wartościowe informacje
Głównym celem powiadomień web push jest skłonić użytkownika do kliknięcia w okienko. Dlatego wiadomość musi mieć jakąś wartość dla odbiorcy. Należy pamiętać, że powiadomienia muszą być spersonalizowane i zgodne z zainteresowaniami subskrybentów. Przed wysłaniem komunikatu warto zastanowić się czego nasz potencjalny klient oczekuje i co możemy mu dać. Mogą to być informacje na temat nowej kolekcji, interesujące artykuły czy rabaty na zakupy.
Zwięzły komunikat
Przekaz dostarczany przez powiadomienie push web musi być zwięzły i konkretny. Żaden odbiorca nie chce zagłębiać się w treść – oczekuje szybkich komunikatów. Dla przykładu warto napisać wprost o wartości rabatu na zakupy niż przekazać informacje na temat wyprzedaży i liczyć na ciekawość użytkownika.
Wrażenie pilności
Doskonałym sposobem na przyciągnięcie uwagi klienta jest możliwość uzyskania przez niego dodatkowych wartości. Pokazując komunikat można zaznaczyć, że atrakcyjna promocja jest ograniczona czasowo lub liczba miejsc na szkolenie szybko się kończy. Taki prosty zabieg wpływa na potrzebę kliknięcia w link – w przeciwnym wypadku odbiorca może mieć poczucie straty.
Atrakcyjna grafika
Powiadomienia web push to nie tylko tytuł i krótka treść z ofertą sklepu lub najświeższymi wiadomościami. Komunikat składa się również z grafiki, która wyróżnia się na ekranie i linkuje do strony docelowej. Warto również pamiętać o call to action w postaci przycisków. Muszą być adekwatne do przekazu np. "Sprawdź", "Zapisz się", "Wejdź", "Poznaj".