Powiadomienia push są najczęściej wykorzystywane przez sklepy internetowe oraz blogi. Dzięki szybkiej reakcji jest możliwość dotarcia do użytkowników, nawet gdy opuścili stronę internetową. Jednak oprócz zminimalizowania poziomu porzuconych koszyków czy zachęcenia do przeczytania wartościowego artykułu, notyfikacje można wykorzystać w bardziej kreatywny sposób.
Wydarzenia sportowe
Chyba każdy zagorzały kibic chce otrzymywać najświeższe informacje na temat zapowiadanych meczów, wszelkich zmian czy najświeższych wyników. Użytkownik, który zapisze się notyfikacji, otrzyma wiadomość nawet po zamknięciu strony internetowej. Dzięki temu każdy użytkownik może zawsze trzymać rękę na pulsie.
Promocja nowej usługi lub produktu
Przedsiębiorstwa wprowadzające nową usługę lub produkt mogą z łatwością poinformować o tym użytkowników. Wiadomości Push zachęcą potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą, o ile będą ciekawe i odpowiednio dopasowane do grupy docelowej. Powiadomienia można wysyłać w różnych przedziałach czasowych w celu znalezienia najodpowiedniejszego momentu. Wszystko po to, żeby zmaksymalizować szybkość reakcji.
Festiwale i eventy
Wiadomości push dają wiele korzyści organizatorom eventów, jak i ich potencjalnym uczestnikom. W powiadomieniach mogą znaleźć się najważniejsze informacje związane z wydarzeniem – nie tylko line-up, ale również godziny odbywania się koncertów lub wykładów. Dzięki temu każda z osób zainteresowanych eventem będzie na bieżąco z dostępnością biletów i będzie w stanie podjąć szybciej decyzję o udziale w wydarzeniu. W ten sposób organizatorzy mogą zachęcić także do udziału w wydarzeniu osoby, które kiedyś kupiły na ich stronie bilety na inny event.
artykuł partnera