google-site-verification=fPyiG-84sPXv-5K9zDMs6F-3-hl3ZgbpgCyxqt5b5_k

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Pojęcie dropshopping odnośnie do się do pewnego modelu sprzedaży internetowej. Jest to stosunkowo nowa metoda, która zyskuje z roku na rok na popularności. Jej powstanie stało się możliwe jedynie dzięki nieustannemu rozwojowi technologicznemu. Osoby zainteresowane tym rodzajem działalności powinny dokładnie przeanalizować ten temat i zbadać dostępne informacje.

  

 

Jak w praktyce wygląda proces dropshoppingu?

Jest to rodzaj sprzedaży, w której sklep internetowy zajmuje się przyjmowaniem zamówień, ale inny podmiot zajmuje się ich realizacją. To dostawca jest odpowiedzialny za magazynowanie oraz dostawę zamawianych produktów. W tym modelu sprzedawca pełni rolę swoistego pośrednika pomiędzy klientem a hurtownią.

Sklep operujący na takich zasadach nie musi ponosić znacznych kosztów związanych z obsługą logistyczną. Z kolei hurtownie nie muszą marnować czasu i energii na próby dotarcia do nowych klientów. Przykładowy proces sprzedaży w dropshoppingu składa się z kilku etapów. Wszystko zaczyna się od złożenia zamówienia w sklepie przez klienta. Sprzedawca musi sprawdzić dostępność danego produktu u producenta lub dystrybutora.

Po uzyskaniu pozytywnej odpowiedzi możliwe jest przyjęcie zamówienia. W takiej sytuacji hurtownia zarezerwuje określoną liczbę produktów. Klient płaci za zakupiony towar, a sprzedawca wysyła hurtowni należność pomniejszoną o wysokość marży.

Ostatnim etapem jest wysłanie produktu do klienta. Istotnym elementem decydującym o powodzeniu dropshoppingu jest stopień automatyzacji tego procesu.

 

O czym należy pamiętać, aby skutecznie zastosować dropshopping?

Budując tego rodzaj sklep, niezbędne jest odpowiednia wiedza. Szczególnie ważne jest poznanie podstawowych zasad, którymi należy się kierować, korzystając z takiego modelu biznesowego. Pierwszym korkiem powinno być dogłębne zbadanie rynku. Musimy dowiedzieć się, czy w wybranej przez nas branży funkcjonują już tego typu sklepy.

Nasza oferta musi być korzystniejsza od ich, jeśli chcemy odnieść jakikolwiek sukces. Kluczowym elementem jest właściwa umowa handlowa z dostawcą. Musimy w niej dokładnie sprecyzować te aspekty dropshoppingu, które w praktyce okazują się najbardziej problematyczne. Chodzi między innymi o zasady prawidłowego procesu reklamacji lub zwrotów oraz rozliczenia pomiędzy dostawcą a sprzedawcą.

Wadliwie sporządzona umowa może przysporzyć nam w przyszłości sporo kłopotów. Kolejnym korkiem jest wybór platformy sprzedażowej. Starajmy się znaleźć taką, która oferuję jak najwięcej przydatnych funkcji. Nie możemy oczywiście zapomnieć o naszej ofercie sprzedażowej. Jej umiejętne modyfikowanie jest niezbędne, jeżeli chcemy skutecznie wypozycjonować nasz sklep internetowy. Stała walka o nowych klientów oraz rozwijanie swojej działalności gospodarczej zaważą na tym, czy nasze przedsięwzięcie się powiedzie.

Każdy etap wdrożeniowy musi być dogłębnie przetestowany przed jego realizacją. Dropshopping jest ciekawym modelem biznesowym. Właściwa jego utylizacja może być dla nas wysoce korzystna. Musimy jednak być w stanie przezwyciężyć trudności, które wiążą się z takim rodzajem sprzedaży internetowej.

 

Artykuł powstał przy współpracy z Nethansa.com