W dzisiejszym świecie biznesu, internet jest wykorzystywany niemalże wszędzie. Jego główną funkcją, jaką pełni, jest jednak maksymalne upłynnienie procesu sprzedaży.
W tym celu powstają liczne sklepy internetowe. Dlaczego powstaje ich coraz więcej? Czy ich prowadzenie jest naprawdę takie opłacalne? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w poniższym artykule.
1. Większa liczba klientów
Chyba każdy internauta zgodzi się z twierdzeniem, że siedząc przed monitorem komputera mamy szansę nawiązać kontakt z o wiele większą ilością ludzi, niż w realnym życiu. Przedsiębiorcy zdają sobie z tego sprawę i dlatego przenoszą swoją działalność do globalnej sieci. Wirtualną witrynę odwiedzi bowiem o wiele więcej osób, niż byłoby w stanie przyjść do fizycznego punktu sprzedaży. Wniosek z tego jest prosty: działalność w internecie wiąże się z napływem większej ilości interesantów.
2. Brak jakiegoś towaru? Żaden problem!
Chyba każdy, kto stał za ladą, pamięta sytuację, w której musiał odprawić klienta z kwitkiem, gdyż w sklepie nie było pożądanego towaru. Zwykle w takich sytuacjach można zamówić brakujący produkt, jednak wielu klientów nie zgłasza się do nas już wtedy po pomoc. W takim przypadku, nie dość, że sprzedawca zostaje bez pieniędzy, to jeszcze cierpi jego opinia: prowadzi przecież sklep, w którym są braki towaru! Zarządzanie internetowym portalem sprzedażowym wiąże się z o wiele mniejszym ryzykiem. Po pierwsze, towar jest w tym przypadku pobierany nie ze sklepowych półek lub zaplecza, tylko z dużych magazynów. Poza tym, klient nie musi nawet wiedzieć, że w obecnej chwili nie dysponujemy danym produktem! Wystarczy, że szybko zamówimy dany towar w hurtowni, który następnie prześlemy od razu do naszego interesanta. W ten sposób już nikt nie wyjdzie z naszego sklepu rozczarowany!
3. Łatwa obsługa wielu klientów naraz
Nieodłącznym elementem sklepów są kolejki, które potrafią czasem odstraszyć potencjalnego klienta. W sklepie internetowym takie problemy nie istnieją! Mogą z niego korzystać setki a nawet tysiące internautów równocześnie. Wszystkie transakcje przebiegają szybko i sprawnie. Żadnych narzekań na wolną obsługę czy nieuprzejmych kasjerów. Wszystko przebiega sprawnie i bez problemów. Czyż nie jest to idealna wiadomość dla każdego biznesmena i jego klientów?
4. Oszczędność czasu i pieniędzy
Każdy kierownik czy właściciel sklepu wie, jak bardzo kosztowne może być prowadzenie tradycyjnego punktu sprzedaży. Trzeba opłacić pracowników, pokryć rachunki za media i potrzebne materiały, takie jak papier, tusz, materiały piśmiennicze, komputery i inne przydatne urządzenia. Dla małego przedsiębiorcy taka spirala wydatków może być zabójcza. Prowadząc własny sklep internetowy, płacimy w głównej mierze za hosting (jeśli zakładamy go we współpracy z firmami informatycznymi) i za inne, mniej istotne usługi. Wydatki są jednak o wiele mniejsze, przez co o wiele łatwiej początkującemu handlarzowi rozkręcić swoją działalność. Oczywiście, dbałość o wszystkie szczegóły zajmuje również dużo mniej czasu!
Podsumowanie
Przedstawione dowody pokazują, że prowadzenie i tworzenie sklepu internetowego jest niezwykle opłacalne. Pozwala nam ono bowiem dotrzeć do większej ilości klientów, znacznie sprawniej obsługiwać interesantów oraz zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy. Dlatego jest to opcja szczególnie korzystna dla nowych przedsiębiorców, którzy dopiero gruntują swoją pozycję na rynku. Oczywiście, nadal warto mieć sklep w świecie realnym - nic przecież nie jest lepszą wizytówką sprzedawcy, niż własny lokal i wiszący nad wejściem do niego szyld!