Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Wielu operatorów sieci komórkowych rezygnuje z prowadzenia bramki SMS. Z końcem stycznia 2020 z usługi bramki sms zrezygnował Orange, plany na zamknięcie usługi bramki sms ma również sieć PLUS. Czy to oznacza, że bramki SMS odejdą do lamusa?

 

 

Czy popularność bramek SMS rzeczywiście spadła?

Bramki SMS od wielu lat cieszyły się ogromnym zainteresowaniem.  W Internecie można odnaleźć wiele ciekawych statystyk związanych z bramkami do wysyłania wiadomości tekstowych.
Sieć Orange podzieliła się bardzo ciekawymi statystykami dotyczącymi wysyłania wiadomości SMS z ich bramek. Usługa, która została uruchomiona w 2003 roku (czyli w okresie działania sieci IDEA) wysłała łącznie 3 220 011 323 SMS-ów. W 2008 roku przez bramkę SMS sieci Orange wysyłano miesięcznie między 40 a 50 MLN wiadomości SMS!

Rekord związany z wysyłaniem wiadomości został pobity jednak kilka lat wcześniej – w 2005r. Operator dostarczył do odbiorców wtedy aż 2 482 355 krótkich komunikatów tekstowych. W całym grudniu ubiegłego roku wysłano ich zaś tylko 240 tys. sztuk.

Według raportu „Komunikacja SMS w Polsce”, SMS-y mają się dobrze zarówno w sferze konsumenckiej, jak i biznesowej. Prawie 94% respondentów potwierdziło, że odbiera i/lub wysyła SMS-y, 65% badanych wysyła je codziennie, a 25% kilka razy w tygodniu. Co ciekawe, popularność niniejszego narzędzia komunikacji nie spada, a wręcz rośnie.

 

 

Dlaczego SMS-y?

Wiadomości SMS w Polsce oceniane są bardzo dobrze przede wszystkim dlatego, że szybkość ich dostarczenia jest bardzo wysoka (50,5%) oraz niski koszt (48,6%). W przeprowadzanych badaniach ponad 42% badanych zgadza się również z tym, że wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych jest jednym z najbardziej niezawodnych sposobów na dotarcie do odbiorcy. Dodatkowo prawie 41% ankietowanych przyznało, że obsługa SMS-ów jest prosta. Platformy świadczące usługę wysyłania SMS-ów znalazła zastosowanie m.in. w postaci ostrzeżeń o zagrożeniach oraz alertach pogodowych. Najczęściej wykorzystywane są przez plaćówki Rządowe m.in. takie jak Rządowe Centrum Bezpieczeństwa.

 

- W ramach komunikacji konsument – konsument (P2P), zauważamy, że popularne są zarówno SMS-y, jak i komunikatory. Notujemy natomiast coraz większy wzrost wykorzystania  krótkich wiadomości tekstowych w komunikacji firma/instytucja – konsument. Z naszych obserwacji wynika, że jest to spowodowane uniwersalnością kanału SMS, do którego wszyscy mamy dostęp. Aktualnie razem z Google jesteśmy również w trakcie realizacji projektu SMS 2.0, który rozszerzy funkcjonalność komunikacji tekstowej.

- powiedział Daniel Zawiliński, managing director Platformy SerwerSMS.pl

 

SMS z ofertą handlową i przypomnienia o ważnych sprawach

Firmy chętnie wykorzystują SMS-y w celu komunikacji z klientami, zarówno obecnymi jak również potencjalnymi co potwierdza wiele badań rynkowych. Aż 87,1 % respondentów  przyznało, że dostało SMS z ofertą handlową lub informacje o promocjach lub rabatach. Ponad 82% ankietowanych przyznało, że nadal chętnie będą korzystać z możliwości otrzymywania wiadomości SMS najlepiej kilka razy w tygodniu (30,8%) lub 1-2 razy w tygodniu (30,2%). Duża część ankietowanych, bo ponad 83% osób pozytywnie reaguje na krótkie wiadomości tekstowe z powiadomień od sklepów internetowych oraz stacjonarnych skłaniających do odwiedzin. Najlepiej oceniane są informacje o rabatach ( ponad 77%), statusie zamówienia (ponad 56%), nowościach ofertowych (ponad 37%) oraz o godzinach otwarć sklepów.

 

- Większość badanych otrzymuje SMS od instytucji publicznych i bardzo wysoko oceniają ich przydatność. Duże znaczenie mają także wiadomości SMS zawierające informacje o aktualnych promocjach sklepów. Skutecznie motywują one do odwiedzenia zarówno sklepu internetowego, jak i stacjonarnego.

- powiedział Rafał Piszczek z Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat

 

SMS wciąż są na topie!

Na polskim rynku oprócz tradycyjnych wiadomości SMS jest dostępnych wiele aplikacji ułatwiających komunikację na odległość. Wymagają one jednak do działania poczynienia z Internetem. Z najnowszych badań wynika, że niespełna 80% badanych przyznała, że ma zainstalowane w swoim telefonie dodatkowe narzędzia. Najczęściej wykorzystywane są takie aplikacje jak:


Facebook Messenger (86%), WhatsApp (44%), Skype (23%) czy Twitter (19,3%)

 

 

Niesłabnące zainteresowanie bramek SMS

W Internecie nie słabnie zainteresowanie darmowymi bramkami SMS. Pomimo tego, że wiele ofert operatorów sieci komórkowych umożliwia wysyłanie wiadomości bez limitu nie maleje zainteresowanie bramkami sms umożliwiającymi wysyłanie wiadomości z Internetu.

Pomimo tego, że najwięksi operatorzy sieci komórkowych tacy jak Plus, Play, Orange, T-mobile wycofują się ze świadczenia usług związanych z bramkami SMS, to użytkownicy tych narzędzi nie będą mieli najmniejszego problemu z tym, aby znaleźć alternatywną bezpłatną bramkę SMS. Jako przykład można podać m.in. :
smsy24.pl,
smsiak.pl,
sms.priv.pl,
bramka.pl,
bramkasms.promocjusz.pl
i wiele innych.