Koronawirus zdominował wszystkie media i wszystkie branże. I przez długi czas będzie tematem numer jeden. Pracownicy NPROFIT zabierali ostatnio głos w kwestii zmian, jakich należy się spodziewać w branży SEO.
Właściciel Agencji NPROFIT – Kamil Rybicki w jednym z komentarzy mówi, że będzie to trudny czas nie tylko dla firm zajmujących się marketingiem w wyszukiwarkach.
- Zaostrzy się więc rywalizacja o Klienta, co z kolei może skutkować powrotem firm do modelu rozliczeń za efekt. Przynajmniej w przypadku lokalnych firm usługowych. Posiadanie własnej infrastruktury wspomagającej pozycjonowanie będzie więc ogromną przewagą i tutaj (stety albo niestety) większe agencje uzyskają przewagę w zakresie SEO lokalnego. (…) długofalowo sprzedaż internetowa ma szansę stać się ogromnym beneficjentem tej tragicznej sytuacji.
Z kolei Head of Sales NPROFIT, Jarosław Sieradzki podpowiada bezpłatne rozwiązania.
- Dzisiejszą rekomendację kieruję do właścicieli e-commersów, którzy do budowania ekspozycji swoich produktów i zwiększania sprzedaży wykorzystują porównywarkę Ceneo, czego zasadność może potwierdzać estymowana wartość ruchu widoczna w narzędziu Ahrefs (dane z 27.03.2020), gdzie jego lwia cześć to ruch na ostatnich krokach ścieżki zakupowej klienta (ruch powiązany z nazwami produktów). (…) Kiedy myślimy o zwiększeniu sprzedaży z porównywarek, jako pierwsza przychodzi do głowy myśl o wykorzystaniu płatnych form promowania. Istnieje jednak możliwość, by w sposób bezpłatny i bardzo skuteczny zwiększyć swoją sprzedaż z tego kanału, co wymagać będzie jedynie nakładu pracy – czasu.
Ważnych informacji branżowych nie brakuje na blogu Agencji. Adam Suraiya - Head of SEO, tłumaczy jak wykorzystać dobrodziejstwa JavaScript w pozycjonowaniu stron internetowych. Krok po kroku pokazuje, jak sprawdzić, czy strona w JavaScript jest prawidłowo renderowana i indeksowana. Warto zapoznać się z tym materiałem.