Eventy
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Od 13 czerwca do 31 sierpnia, w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, będzie można oglądać wystawę PolishUp, przedstawiającą 40 wyjątkowych polskich produktów, w tym aż 20 z województwa łódzkiego. Wystawa jest częścią projektu BiznesUp! design made in Poland wspierającego młodych projektantów i producentów w promocji swoich produktów za granicą. Ekspozycja  towarzyszy także III Forum Sektorów Kreatywnych Chiny – Europa Środkowo-Wschodnia, którego gospodarzem jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

III Forum Sektorów Kreatywnych Chiny – Europa Środkowo-Wschodnia, które odbędzie się 13 i 14 czerwca w EC1 to międzynarodowe wydarzenie zrzeszające przedstawicieli ministerstw kultury z 16 krajów Europy centralnej i wschodniej oraz zaproszonych delegatów z Chin. Tematem przewodnim konferencji zatytułowanej Central and Eastern European Countries Cultural and Creative Industries Forum „Creative Revitalization”, jest rewitalizacja przez sektory kreatywne i kulturę. Podczas dyskusji o sektorze kreatywnym, zaprezentują się polscy projektanci oraz pozostałe inicjatywy związane z rozwojem i promocją designu w Polsce.

Od 13 czerwca do 31 sierpnia sierpnia, w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, będzie można oglądać wystawę PolishUp - część projektu BiznesUp! design made in Poland, którego celem jest promocja rodzimego wzornictwa w kraju i za granicą. Kuratorami wystawy są Agnieszka Jacobson-Cielecka oraz Paweł Grobelny.

To, co wyróżnia wystawę PolishUp, to jej różnorodność. Wśród 40 produktów polskich firm, znajdziemy przedmioty codziennego użytku, produkowane zarówno przez duże marki współpracujące z polskimi projektantami (FAMEG, NOTI), jak również mniejsze firmy, dla których wzornictwo jest ważnym elementem rozwoju (Many Mornings, tre product), czy w końcu kilkuosobowe i jednoosobowe studia (august design studio, Tartaruga), które prowadzą kameralną działalność na pograniczu designu i rękodzieła – dodaje Paweł Grobelny.

Na wystawie prezentuje się 20 marek z województwa łódzkiego: DYWILAN D-sign, Gra-Fika, KEENO, LUMIO, Spinners, Aqua Posters by Studio Warto, Tartaruga, Projekt68, Un’common, Many Mornings, 366 Concept, BOOGIE, HELLO PETS, dziane, FAMEG, Wood&Paper, Goldie&Oldie, Two or three things, JEDWAB AUTORSKI oraz 20 firm z pozostałych województw Polski: VOLA. art of deco, DOKI, AQForm, august design studio, HOP DESIGN, Ćmielów Design Studio, ZACZYN, EHØ Muteboards, IMOdesign, METR64, LAGA, Mleko Living, NOTI, tre product, Trufle Mozaiki, Majolika Nieborów, VZÓR, Lumeline, Well®Done Dobre Rzeczy, JULIA, TABANDA.

Wystawę będzie można zwiedzać od wtorku do niedzieli w godzinach otwarcia Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. Więcej o ekspozycji PolishUp oraz projekcie BiznesUp! design made in Poland można przeczytać na stronie www.lodzdesign.com.

Projekt „Zwiększenie międzynarodowej rangi gospodarczej województwa łódzkiego poprzez organizację i promocję Łódź Design Festival 2017 i Łódź Design Forum jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego 2014 -2020”.

WhitePress Prawa