Case Study
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Po słabej pierwszej połowie roku w handlu detalicznym oczekuje się, że sprzedaż świąteczna online w 2023 r. osiągnie 1,19 biliona USD na całym świecie – pozostając zasadniczo na niezmienionym poziomie rok do roku. Dane pochodzące od ponad 1,5 miliarda konsumentów wskazują, że sprzedawcy detaliczni powinni starać się zwiększyć przychody i zachować marże dzięki dobrze zaplanowanym rabatom i elastycznym zasadom zwrotów towarów. Najsprytniejsi przedsiębiorcy wykorzystają również predykcyjną i generatywną sztuczną inteligencję, aby przyciągnąć klientów i zwiększyć zyski w nadchodzącym sezonie świątecznym.

Według danych Salesforce spersonalizowana obsługa klienta, promocje marketingowe i doświadczenia handlowe oparte na sztucznej inteligencji będą odpowiadały za 194 miliardy dolarów globalnych wydatków świątecznych online.

Salesforce przeanalizował globalne dane zebrane od ponad 1,5 miliarda konsumentów w witrynach sklepów internetowych korzystających z Salesforce Customer 360 (w tym 24 z 30 największych amerykańskich sprzedawców internetowych) w celu stworzenia prognozy wydatków świątecznych.

 

Spostrzeżenia dotyczące sezonu zakupów świątecznych w 2023 r. (obejmują okres od 1 listopada do 31 grudnia):

  • Cyfrowa sprzedaż nadal spada: Słabnące zaufanie konsumentów i nadwyżki zapasów sprawiają, że sprzedawcy detaliczni przygotowują się na trudny okres świąteczny. Salesforce prognozuje aż 4% globalny i 1% amerykański wzrost sprzedaży online rok do roku w listopadzie i grudniu – osiągając odpowiednio 1,19 biliona USD i 273 miliardów USD. Za 60% sprzedaży – czyli 714 miliardów dolarów na całym świecie – odpowiadać będą pracownicy pierwszej linii w sklepie poprzez połączenie tworzenia popytu oraz realizacji zamówień online w punktach sprzedaży detalicznej.

 

  • Sztuczna inteligencja przyciąga zainteresowanie konsumentów i ich portfele:Aż 17% kupujących przyznało, że korzystało już z generatywnej sztucznej inteligencji w ramach szukania inspiracji zakupowych. Technologia ta będzie odpowiadała za 194 miliardy dolarów globalnych wydatków na świąteczne zakupy online. Wynika to z faktu, że detaliści coraz częściej wykorzystują predykcyjną i generatywną sztuczną inteligencję w celu zwiększenia wydajności operacyjnej i tworzenia spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.
  • W tym roku rabaty i przeceny pojawią się wcześniej niż zazwyczaj: Kupujący wrażliwi na cenę będą aktywnie poszukiwać wysokich rabatów i zniżek. Aby móc konkurować na rynku sprzedawcy detaliczni rozpoczną swoje promocje wcześniej i tym samym będą próbować zwiększyć popyt.
  • Salesforce spodziewa się lawiny akcji promocyjnych na początku października – wykorzystując efekt halo jesiennego Prime Day firmy Amazon, a następnie agresywnych rabatów podczas Cyber Week.
  • Salesforce przewiduje, że globalne stopy dyskontowe wzrosną do 19% w październiku i osiągną najwyższy poziom 29% podczas Cyber Week. Pomimo atrakcyjnych wczesnych zniżek, konsumenci prawdopodobnie wstrzymają się z zakupami, aby skorzystać z najlepszych ofert i przecen pod koniec sezonu.
  • Ponadto 25% całej świątecznej sprzedaży cyfrowej będzie miało miejsce podczas siedmiodniowego okresu Cyber Week.
  • Sprzedawcy detaliczni uważniej przyglądają się polityce zwrotów: Aż 88% z nich twierdzi, że zaostrzy politykę zwrotów przed świętami, co stanowi pewne ryzyko dla poziomów sprzedaży
  • Detaliści, którzy ograniczą swoje zasady dotyczące zwrotów, mogą zauważyć późniejsze rozpoczęcie sezonu świątecznego. Na podstawie danych z poprzednich lat Salesforce przewiduje, że sprzedawcy detaliczni, których terminy zwrotów wynoszą 30 dni lub mniej, mogą odnotować o 7% mniejszą sprzedaż online w październiku i listopadzie.
    o Słabe doświadczenia związane ze zwrotami – te, które nie są jasne, łatwe i oparte o rozsądne zasady – zagrożą aż 21% zamówień online w te święta.

 Pomimo spowolnienia wydatków na zakupy online marki, które wykorzystają swoje dane o klientach i wyciągną z nich odpowiednie wnioski tak, aby realizować skuteczne promocje, zaangażowanie oparte na działaniach sztucznej inteligencji i spersonalizowane doświadczenia w różnych kanałach, sprawią, że kupujący będą do nich wracać w okresie świątecznym – komentuje Rob Garf, VP&GM, Retail w Salesforce. 

 

Więcej danych:

 

Metodologia

Działając w oparciu o Commerce Cloud, Salesforce przeanalizował zagregowane dane, aby wyciągnąć wnioski z aktywności ponad 1,5 miliarda globalnych kupujących w ponad 64 krajach, ze szczególnym uwzględnieniem 12 kluczowych rynków: USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii, Japonii, Holandii, Australii/Nowej Zelandii, Azji i Pacyfiku (z wyłączeniem Japonii, Australii i Nowej Zelandii) oraz krajów nordyckich. Ten zestaw wskaźników zapewnia dogłębne spojrzenie na ostatnie dziewięć kwartałów i obecny stan handlu cyfrowego. Zastosowano kilka czynników w celu ekstrapolacji danych makroekonomicznych dla szerszej branży detalicznej, a wyniki te nie wskazują na wyniki Salesforce.

Prezentowane przez nas dane prognostyczne pochodzą z własnych badań Salesforce. Obliczenia, których używamy, łączą dane własne i zewnętrzne, a także kilka założeń rynkowych, aby wygenerować prezentowane przez nas punkty danych.

 

Salesforce wprowadza AI Cloud – generatywną SI