Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dbałość o szczegóły i poszukiwanie nowych, lepszych rozwiązań mają ogromny wpływ na nieustanny rozwój każdego przedsiębiorstwa. To właśnie dzięki decyzji o wprowadzeniu zmian hurtownia tekstyliów Kentex może pochwalić się dziś nie tylko wygodnymi wyrobami bieliźniarskimi, ale też wygodnymi rozwiązaniami technologicznymi, które służą zarówno klientom, jak i pracownikom. Jak wyglądało wdrożenie systemu informatycznego, który odmienił działanie firmy?

Od 1991 roku hurtownia Kentex proponuje różnorodny asortyment oraz bogate wzornictwo produktów najlepszych polskich producentów bielizny i wyrobów pończos

zniczych. Firma, której siedziba mieści się we Wrocławiu, działa na terenie całej Polski, gdzie z pomocą przedstawicieli handlowych obsługuje swoich klientów

Działalność od podszewki

W ofercie firmy znajdują się między innymi takie wyroby jak biustonosze, figi, koszulki, szlafroki, body, piżamy, a także bogaty asortyment bielizny bezszwowej, termoaktywnej, ciążowej oraz dodatków i akcesoriów. Firma w swojej ofercie posiada aktualnie ponad 90 tys. produktów w powyższych kategoriach, zapewniając pełną gamę kolorów, rozmiarów i wzorów. To właśnie różnorodność asortymentu i dbałość o klientów sprawiły, że dziś Kentex jest jedną z największych hurtowni bielizny i rajstop w Polsce.

Przed wdrożeniem nowego systemu w firmie Kentex największą trudnością w prowadzeniu działalności był brak sprawnej obsługi dużej rzeszy klientów rozsianych po całej Polsce. Zanim wprowadzono zmiany w przedsiębiorstwie, prezentacja produktów odbywała się wyłącznie za pośrednictwem przedstawicieli handlowych, jednak dotarcie do klientów z pełną gamą oferowanych produktów było niemożliwe. Problematyczna była również obsługa zamówień, które składane były za pośrednictwem faksu, mailowo czy telefonicznie - tak przestarzały system dostarczał dużo czasochłonnej pracy całemu zespołowi w centrali firmy i utrudniał pracownikom kontrolę i analizę realizacji zamówień.

Wydobyć piękno

Ogromny potencjał drzemiący w wyjątkowych produktach z oferty firmy Kentex wciąż czekał na odpowiednią prezentację. W dobie automatyzacji i popularyzacji rozwiązań z zakresu e-commerce, najrozsądniejszym rozwiązaniem było stworzenie sklepu internetowego oraz wdrożenie systemu, który ułatwiłby obsługę kontrahentów. Firmę czekała niemała rewolucja - potrzebne były zmiany: zarówno te istotne dla klienta, jak i te „od kuchni”. Zautomatyzowanie procesu obsługi zamówień, jak również wdrożenie nowoczesnych sposobów prezentacji asortymentu miało pomóc zaoszczędzić zasoby, a w efekcie - usprawnić działanie firmy. Częściowe przeniesienie działalności do internetowego sklepu nie tylko odciąża przedstawicieli handlowych i pracowników, ale również pozwala rozwinąć działalność na rynkach zagranicznych.

Aby trzymać fason nie tylko w posiadanych artykułach bieliźniarskich, ale również jako firma będąca równym zawodnikiem na rynku e-commerce, hurtownia Kentex potrzebowała dwóch narzędzi: systemu Comarch ERP Optima oraz zintegrowanego z nim nowoczesnego, intuicyjnego Comarch e-Sklep. Rozwiązania te podjęła się wdrożyć firma CDN Partner we Wrocławiu

Modne rozwiązania

Rozwiązania te miały pomóc w zarządzaniu towarem i zamówieniami. Takie połączenie obejmowało m.in. przeniesienie w 80 proc. procesu odbierania zamówień z archaicznych rozwiązań do Comarch e-Sklep. Dostęp do platformy z urządzeń mobilnych oraz wyświetlanie cen uwzględniających warunki handlowe konkretnych klientów stały się udogodnieniem dla odbiorców, którzy w dobie popularyzacji urządzeń mobilnych i zakupów online stali się bardzo wymagający. Szybko, sprawnie i intuicyjnie - tak właśnie działa nowy sklep online firmy Kentex, która dzięki jego wdrożeniu znacznie skróciła ścieżkę zakupową.

Oprócz wprowadzenia wygodnego rozwiązania dla klientów hurtowni, zadbano również o zaplecze logistyczne i organizacyjne. Wdrożenie systemu Comarch ERP Optima zautomatyzowało proces sprzedaży, a odciążenie pracowników pozwoliło im poświęcić zaoszczędzony czas na przykład na poszukiwanie nowych kontrahentów. Sprawniejsze zarządzanie gospodarką magazynową, szybkie i czytelne wprowadzanie nowych produktów na rynek czy analiza preferencji klientów pozwoliły nabrać większego tempa sprzedaży. Mimo dziesiątek tysięcy produktów, w hurtowni zapanował porządek.

Wykorzystanie jednej z flag dla towaru (przemianowanej na „Kontraktacja”) w połączeniu z możliwością ustawienia braku kontroli stanów magazynowych umożliwiło klientom zamawianie towarów, które będą dostępne w przyszłości, np. za dwa sezony. Zebranie tych elementów w zamówieniach klientów umożliwiło w Comarch ERP Optima oraz BI przygotowanie analizy zbierającej wszystkie te poszczególne towary oraz złożenie przez firmę Kentex konkretnego zapotrzebowania u producentów jeszcze przed rozpoczęciem produkcji towarów, a co za tym idzie - pierwszeństwo w dostawie.

To nie koniec korzyści, jakie niosło za sobą wdrożenie rozwiązania Comarch e-Sklep – wśród nich warto wyróżnić także uzyskanie czytelnej informacji o nowościach, promocjach i wyprzedażach przy pomocy flag produktów, wyświetlania ceny przed obniżką i ceny aktualnej oraz uporządkowanie ich w dodatkowych elementach menu kategorii bez potrzeby dodatkowego przypisywania do grupy w  Comarch ERP Optima.

Po nitce do kłębka

Branża bieliźniarska wiąże się z subtelnością i zmysłowością. To właśnie odpowiednia prezentacja produktów, szczególnie w przypadku zakupów online, ma kluczowe znaczenie podczas zakupowych decyzji klientów. Wdrożone rozwiązanie Comarch e-Sklep pomogło wyeksponować pełny asortyment, natomiast system Comarch ERP Optima wprowadził porządek w zamówieniach i stanach magazynowych.

Stworzenie zaawansowanej wyszukiwarki i dokładnej kategoryzacji z filtrami koloru, rozmiaru i marki ułatwia nawigację w sklepie, dzięki czemu klienci bez trudu mogą odnaleźć interesujący ich towar. Czytelna oferta, liczne zdjęcia, dokładne opisy produktów, wygodne wyszukiwanie i dodanie usługi tłumacza Google sprawiły, że sprzedaż nabrała rozpędu nie tylko wśród polskich odbiorców, ale również na rynkach zagranicznych: czeskim, niemieckim, brytyjskim, słowackim czy francuskim.

O Comarch ERP

Comarch to firma technologiczna zajmująca się optymalizacją procesów biznesowych od 25 lat. Jednym z oferowanych rozwiązań są systemy klasy Enterprise Resource Planning (ERP). Oferta Comarch ERP to nowoczesne rozwiązania do zarządzania procesami biznesowymi dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Uniwersalność i elastyczność produktów pozwala podnieść efektywność organizacji dzięki mobilnym aplikacjom, narzędziom e-commerce, business intelligence oraz możliwości gromadzenia i bezpiecznego przechowywania danych w Chmurze Comarch. Rozwiązania Comarch ERP są stale rozwijane i dostosowywane do zmieniających się modeli biznesowych a także zgodne z trendami Internetu Rzeczy i oraz digitalizacji gospodarki.

Dzięki sukcesywnemu rozwojowi działalności krajowej i zagranicznej dynamicznie rośnie liczba podpisywanych kontraktów oraz realizowanych wdrożeń. Z rozwiązań Comarch ERP korzysta prawie 100 tys. polskich firm, m.in. Gerda, Kreisel, Neonet, Ciech Vitrosilicon, O bag, Tołpa, Krüger&Matz, De Heus, Kupiec i LAKMA oraz reprezentanci innych kluczowych gałęzi rynku.

http://www.comarch.pl/erp/