Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Pandemia koronawirusa COVID-19 a diametralne zmiany na portalu sprzedażowym Amazon to istotny temat dla wszystkich działających na tym kanale sprzedaży. Zanim jednak przejdziemy do tytułowych prowizji, warto zarysować ogólny kontekst, który wpłynął na ich obniżenie.

 

Rzeczona pandemia pociągnęła za sobą wiele koniecznych zmian nie tylko w naszym codziennym życiu, ale wpłynęła również na kwestie zawodowe. Diametralnie zmieniły się nasze nawyki zakupowe obejmujące wyjście do sklepu. Teraz zamówień dokonujemy głównie za pośrednictwem internetu, nawet po zdjęciu części obostrzeń. Co istotne, wiele produktów zostało wykupionych, przez co wiele magazynów świeci pustkami. Wirus przyczynił się także do wprowadzenia wielu zmian w obszarze obejmującym większość kanałów sprzedażowych.

 

Cięcia w sieci afiliacyjnej Amazon

Właściciele portalu eCommerce - Amazon - podjęli decyzję o zmianach w zależnościach zachodzących między podmiotami branży afiliacyjnej. Zapadła decyzja o współpracy podjętej tylko z wewnętrznymi, bezpośrednimi wydawcami i wykluczeniu wydawców czy też reklamodawców z zewnętrznej sieci afiliacyjnej. Z powodu dużych braków magazynowych czasowo zastopowane zostały również wszystkie programy partnerskie. Dla zobrazowania siły, jaką ma pandemia na cały obszar gospodarczy, warto w tym miejscu wspomnieć chociażby o słynnej amerykańskiej firmie BuzzFeed, która spektakularnie zawojowała mediami społecznościowymi, wiadomościami a także branżą rozrywkową. Dla niewtajemniczonych – firma została założona w roku 2006 przez Jonah Peretti i Johna S. Johnsona III w celu śledzenia wirusów internetowych.

 

Amazon obniża prowizje – sprawdź, czy Cię obejmą

Dawna księgarnia internetowa, aktualnie – największy i najbardziej znany na całym świecie sprzedażowy gigant – Amazon – podjął decyzję o obniżeniu prowizji. Dotyczy to tylko niektórych sprzedawców. Jeśli Twoja działalność eCommerce obejmuje ten popularny kanał e-sprzedaży, sprawdź czy i Ciebie nie obejmie ta zmiana.

 

Kiedy, na jakie branże i produkty wpłynęła zmiana?

Spowolnienie gospodarcze ma ogromny wpływ na wiele istotnych dziedzin, w których dokonać trzeba było znaczących rewolucji. Niestety, nie obyło się bez zmian na Amazon, które nie objęłyby handlowców. Modyfikacje związane z obniżeniem prowizji od sprzedaży weszły w życie z dniem 21 kwietnia 2020 roku i wpłynęły m.in. na takie dziedziny e-handlu jak ogrodnictwo, branża sportowa, meblarska, narzędziowa, kosmetyczna czy muzyczna. Spadły również prowizje za takie produkty jak materiały biznesowe i przemysłowe. Mowa tutaj o obniżeniu prowizji z 8 czy 6 % do 3. Nie bez wpływu pozostały także produkty świeże, akcesoria dla dzieci czy szeroko pojęte przybory higieniczne i zdrowotne, gdzie prowizja uległa zmianie z 3% do 1%. Skutkiem tak radykalnych obniżek jest mniejszy zarobek wydawców oraz sprzedawców wystawiających swoje produkty na tym kanale sprzedażowym. Co istotne, promowanie swoich towarów poprzez umieszczanie na portalu reklam, również okaże się o wiele bardziej kosztowne niż to tej pory. Ogromne zmiany związane ze sprzedażą towarów i wystawianiem reklam z całą pewnością odzwierciedlenie znajdą na naszym koncie bankowym.

 

Artykuł powstał z pomocą ErpBox - systemu do zarządzania e-sprzedażą.

Nasze serwisy

aobiznes250x67   KAIZEN   wbiznesie eDokumenty