Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
Gigant technologiczny Apple zaktualizował niedawno działanie asystenta głosowego Siri o informacje na temat koronawirusa. Posiadacze iPhonów mogą teraz pytać o podstawowe informacje dotyczące niesławnej choroby COVID-19. Asystent odpowie na takie pytania jak: „czy mam koronawirusa?” albo „skąd mam wiedzieć, czy mam koronawirusa?”. Od minionej soboty, tj. 21 marca, Siri mówi, czym się objawia choroba i jakie działania należy podjąć, aby zadbać o bezpieczeństwo swoje i innych.

 

Na pierwsze pytania o koronawirusa Siri odpowie pytaniami o występowanie objawów towarzyszących chorobie, a więc o gorączkę, kaszel czy trudności z oddychaniem. Osoby zmagające się z chorobami ciężkimi lub zagrażającym życiu powinny skonsultować swój stan zdrowia z operatorami telefonicznymi pod numerem 911. Natomiast ci, u których te objawy nie występują powinni pozostać w domach, aby uniknąć niepotrzebnego ryzyka zakażenia. Osoby, które z różnych przyczyn nie mogą skontaktować się ze służbą zdrowia mogą skorzystać z aplikacji zdrowotnych dostępnych w App Storze.

Odpowiedzi Siri zostały przygotowane na podstawie oficjalnych informacji udostępnionych przez amerykańską służbę zdrowia (PHS) oraz Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC).

Zobacz też: więcej ciekawostek technologicznych na highlab.pl

Obecnie z tej funkcji mogą skorzystać głównie Amerykanie, natomiast gdy po poradę zechcą sięgnąć mieszkańcy innych państw, np. Anglii, Siri wyświetli linki do oficjalnej strony rządu danego kraju. W takiej odpowiedzi nie zostanie przeprowadzony wstępny wywiad i nie pojawią się linki do App Store.

Nowa funkcja Siri jest kolejnym przykładem pomocy gigantów technologicznych w trwającej walce przeciwko pandemii koronawirusa. Facebook, Google oraz Microsoft udostępniły źródła, z których internauci z całego świata mogą czerpać informacje o COVID-19. Facebook dodał belkę z informacjami o koronawirusie, która znajduje się nad aktualnościami. Informacje w niej zawarte pochodzą ze Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oraz Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC). Google w niedawnym czasie również stworzył swoją własną stronę poświęconą COVID-19 wraz z informacjami o szpitalach w poszczególnych stanach. Microsoft z kolei otworzył interaktywną mapę, na której można prześledzić ilość potwierdzonych przypadków zakażenia. Ponadto, we współpracy z Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom, stworzył również chatbota, który udzieli ogólnych informacji o koronawirusie oraz podstawowych czynnościach, które należy przedsięwziąć w celu uniknięcia zarażenia.

Nasze serwisy

aobiznes250x67   KAIZEN   wbiznesie eDokumenty