Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Wydarzenie „4,5G Industry Summit” było poświęcone strategicznej współpracy w zakresie sieci 4,5G pomiędzy firmą Huawei, a wiodącymi operatorami telekomunikacyjnymi z całego świata, w tym m.in. TeliaSonera z Norwegii, HKT z Hong Kongu, LG U+ z Korei, P4 z Polski czy Viva z Kuwejtu. W wydarzeniu stanowiącym część bloku tematycznego „Digital Transformation Summit” na MWC, wzięło udział ponad 300 największych operatorów telekomunikacyjnych, analityków i dziennikarzy z Europy, Azji, Ameryki, Bliskiego Wschodu i innych regionów świata, którzy nie tylko dyskutowali na temat najnowszych osiągnięć w obszarze 4,5G, lecz także dzielili się swoją wizją rozwoju sieci 4,5G oraz doświadczeniami w zakresie jej wdrażania.

Podczas spotkania Bob Cai, Head of Huawei LTE Domain, ogłosił wprowadzenie GigaRadio – nowatorskiego rozwiązania stacji bazowej, która ma mały rozmiar, wysoką wydajność i jest łatwe w instalacji. GigaRadio ułatwi realizację globalnych wdrożeń komercyjnych sieci 4,5G na dużą skalę.

Bob Cai, Head of Huawei LTE Domain, ogłasza wprowadzenie GigaRadio

GigaRadio stanowi najnowszą innowację Huawei w zakresie sieci 4,5G. Rozwiązanie umożliwia zwiększenie możliwości przetwarzania o 50 proc. przy małym rozmiarze, co sprawia, że jest bardzo nowatorskie względem innych obecnie stosowanych w branży rozwiązań. Dzięki produktom GiagRadio operatorzy telekomunikacyjni mogą budować sieci o przepustowości 1Gbps, zapewniając użytkownikowi komunikację głosową i wideo w jakości HD. Mogą również tworzyć nowe możliwości biznesowe, takie jak na przykład nowy standard LTE do obsługi środowiska IoT (Narrow Band Internet of Things, NB-IoT).

Firma Huawei przewiduje, że GigaRadio będzie szeroko stosowane na całym świecie, ułatwiając wdrożenie 60 komercyjnych sieci 4,5G w 2016 roku.

Ryan Ding, Huawei Executive Director, President of Products & Solutions

Co więcej, podczas spotkania Ryan Ding, Huawei Executive Director, President of Products & Solutions, zaproponował trzy podstawowe koncepcje dla sieci 4,5G: Gbps, Experience 4,0 i Connection+, oraz przedstawił, w jaki sposób 4,5G zwiększa szybkość transmisji danych dla uzyskania lepszego komfortu użytkowania i szerszych możliwości wdrażania usług, a także jak ułatwia operatorom tworzenie nowych perspektyw dla działań biznesowych oraz zdobywanie przewagi nad konkurencją.

4,5G obejmuje wprowadzenie nowych terminali, usług i możliwości w ciągu najbliższych pięciu lat. Technologia ta ma na celu wsparcie dużych przepustowości, zmniejszenie opóźnień oraz ustanawianie rozległych połączeń, co z kolei stanowi silną podstawę do komercjalizacji sieci 5G. 4,5G stanowi jedyną drogę do powstania 5G na drodze ewolucji technologii LTE. Spodziewa się, że 4G i 5G będą współistnieć ze sobą przez długi okres czasu – skomentował Ryan Ding, Huawei Executive Director, President of Products & Solutions. – Operatorzy telekomunikacyjni nie powinni zaprzestać innowacyjnych działań w trakcie ewolucji do 5G, jeśli chcą zajmować znaczącą pozycję na rynku. Rewolucyjna sieć 4,5G pozwoli im na ochronę dalszych inwestycji poprzez realokację istniejącej infrastruktury i zasobów w celu zaoferowania wyższych prędkości transmisji danych i ulepszonego interfejsu użytkownika. 4,5G umożliwia również wdrożenie NB-IoT, szerokopasmowego rozwiązania trankinkowego oraz innych nowych technologii do istniejących już sieci, dzięki czemu operatorzy mogą w pełni zmaksymalizować ukryty potencjał w celu lepszej obsługi różnych sektorów gospodarki – podsumował.

###

O HUAWEI

HUAWEI to światowy lider w dostarczaniu najnowszych technologii informatycznych i telekomunikacyjnych (ICT). Firma jest liczącym się na światowym rynku producentem modemów do bezprzewodowej transmisji danych, telefonów komórkowych, smartfonów oraz tabletów. HUAWEI współpracuje ze wszystkimi największymi spółkami telekomunikacyjnymi w ponad 100 krajach. HUAWEI jest firmą globalną, operującą w 170 krajach, zatrudniającą ponad 170 tysięcy pracowników, z czego aż 46% pracuje w 16 centrach badawczo-rozwojowych R&D. Firma dba o rozwój nowych technologii – 14% rocznego dochodu jest inwestowane w badania i rozwój. W Polsce HUAWEI działa od 2004 roku, zatrudniając obecnie około 500 pracowników. Od 2008 roku Warszawa jest centralą firmy na region Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii. HUAWEI Polska współpracuje ze wszystkimi najważniejszymi operatorami telekomunikacyjnymi w zakresie sieci transmisyjnych i urządzeń dostępowych (modemy, routery), a od 2011 roku dostępne są w Polsce także telefony, smartfony i tablety HUAWEI.