Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Z badania przeprowadzonego przez firmę Infobip wynika, że krótkie wiadomości tekstowe wciąż odgrywają dużą rolę w codziennym życiu Polaków. Przy ich pomocy romansujemy, wyznajemy miłość lub kończymy nieudany związek. Ponad 19% badanych dzięki SMS-om poznało nowego partnera, a 51% przyznało, że dzięki takiej formie komunikacji łatwiej im było skłamać.

Na pytanie, czy kiedykolwiek zdradziłeś swoją partnerkę przez SMS-y, twierdząco odpowiedziało 20% badanych. Z kolei aż 45% potwierdziło, że za pomocą krótkich wiadomości tekstowych romansuje z innymi osobami. Takie flirtowanie dla 19% przepytywanych osób skończyło się znalezieniem nowego partnera, a 34% wyznało miłość innej osobie właśnie poprzez wiadomość SMS. 29% respondentów wskazało, że zdarzyło im się spędzić całą noc na pisaniu SMS-ów z partnerem. Dla 40% uczestników badania jednym z tematów był seks. Polacy nie tylko poznają nowe osoby i zakochują się poprzez SMS-y, ale taką formę komunikacji wybierają również aby powiadomić partnera o zakończeniu związku. 16% ankietowanych przyznało, że zrobiło to właśnie poprzez wysłanie wiadomości tekstowej.

To badanie pokazuje, jak bardzo obecne w naszym życiu codziennym są SMS-y. Dla większości z nas odbieranie i wysyłanie wiadomości tekstowych stało się normalną czynnością dnia codziennego. Istnieje już pokolenie Polaków, które nie zna świata bez telefonów komórkowych. Z naszych ustaleń wynika, że SMS uważany jest za naturalną i bezpieczną formę komunikacji, za pośrednictwem której przesyłamy również treści bardzo wrażliwe. W odróżnieniu do komunikatorów mobilnych treść tych konwersacji nie zapisuje się na serwerach, tylko pozostaje w telefonie. To na pewno buduje poczucie bezpieczeństwa wśród tych, którzy wykorzystują wiadomości tekstowe do flirtowania.” – powiedział Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip.

82% ankietowanych zadeklarowało, że aktywnie korzysta z usługi SMS, zarówno odbierając jak i wysyłając wiadomości, jedynie 3% nie używa tej formy komunikacji. Odebranie SMS-a wywołuje natychmiastową reakcję u zdecydowanej większości badanych, 66% z nich stwierdziło że odczytuje i odpisuje na wiadomość zaraz po jej otrzymaniu.

Na pytanie, o czym najczęściej piszą w SMS-ach, aż 48% uważa że przesyła jedynie ważne wiadomości, 19% stuka w klawiaturę aby zwyczajnie pogadać, a 16% za pomocą telefonu przesyła życzenia urodzinowe i świąteczne. Dla 51% ankietowanych dzięki SMS-owi łatwiej było skłamać, niż np. przez telefon, lub w bezpośredniej rozmowie. Niespełna połowa respondentów nie przywiązuje większej wagi do przestrzegania zasad gramatyki i interpunkcji podczas tworzenia wiadomości. Z kolei zupełnie zanikł sposób pisania SMS-ów JednymCiągiemOdzielającWyrazyDużąLiterą.

Duży wpływ na taki sposób pisania wiadomości tekstowych miały z pewnością wysokie ceny SMS-ów w przeszłości. Dziś, gdy praktycznie każdy dysponuje pakietem bezpłatnych SMS-ów, użytkownicy nie muszą już przejmować się liczbą znaków. Potwierdza to informacja, że aż 81% badanych wysyła wiadomości z jednym słowem (Tak, Nie, OK). Kiedyś taka ekstrawagancja była nie do pomyślenia. Martwi trochę ignorowanie zasad polskiej pisowni w SMS-ach, stąd kampanie społeczne takie jak realizowana kilka lat temu „Język polski jest ą-ę ” – dodaje ekspert Infobip.

W badaniu zrealizowanym przez firmę Infobip wśród ponad 150 respondentów metodą wywiadu internetowego (CAWI) wzięło udział 54% kobiet i 46% mężczyzn w wieku od 18 do 50 roku życia.

 

O firmie Infobip

Infobip jest globalnym dostawcą usług komunikacji mobilnej oraz narzędzi umożliwiających dokonywanie płatności mobilnych. Firma obsługuje ponad 120 tysięcy klientów biznesowych w ramach sieci 40 oddziałów rozmieszczonych na 6 kontynentach. Wszystkie rozwiązania Infobip adresowane do operatorów mobilnych oraz przedsiębiorstw rozwijane są w całości wewnątrz firmy. Dzięki temu Infobip dysponuje kompletnym portfolio rozwiązań potrzebnych do utworzenia w pełni funkcjonalnego, efektywnego systemu komunikacji mobilnej. Z zaangażowaniem i pasją pokonujemy bariery i pomagamy operatorom mobilnym znaleźć się w centrum łańcucha wartości.

Misja firmy i filozofia jej działania zbudowana jest wokół strategicznych partnerstw z operatorami mobilnymi, którym zapewniamy kompletne rozwiązania – produkty, ekspertyzy oraz kompleksowe wsparcie. Celem naszej współpracy jest zwiększenie przychodów operatorów na nieustannie zmieniającym się rynku usług mobilnych.

 

Więcej informacji udziela:

Marcin Dulnik

PR Manager

In Fact PR – Agencja Public Relations 

tel. 660722822

NEWSLETTER

Zgadzam się na Polityka prywatności