Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku sieć zmieniło ponad 1,2 mln osób, co dało wynik o 8 proc. większy niż w roku poprzednim.

Z rankingu opublikowanego przez TELEPOLIS.PL  wynika, że ponad ponad 1,2 mln Polaków w ostatnich 9 miesiącach postanowiło przenieść swój numer telefonu do innej sieci. Jest to wynik o 8 proc. większy w stosunku do roku ubiegłego. Największym beneficjentem przenośności numerów od dwóch lat jest P4. Jednak w samym III kw. br. udział tego operatora w numerach przechodzących spadł do 42 proc. na korzyść Orange. Niestety ostatnie miesiące nie były udane dla T-Mobile, który nie tylko odnotował znaczną liczbę odejść swoich klientów, ale też miał poważne problemy z zainteresowaniem swoją ofertą klientów innych sieci.

3Q15 (tys.)

Przyjął

Udział

Oddał

Udział

Bilans

P4

169,7

42,4%

72,7

18,2%

+97,0

Orange

97,8

24,4%

102,3

25,6%

-4,5

Polkomtel

65,0

16,2%

93,0

23,2%

-28,0

T-Mobile

36,6

9,1%

117,5

29,4%

-80,9

Pozostali

31,0

7,7%

14,6

3,6%

+16,4

Źródło: www.telepolis.pl

Druga połowa roku także dała się we znaki Dialogowi oraz Netii. Migracja klientów pomiędzy dwoma operatorami dała wynik 13 tys. przejść. W raporcie TELEPOLIS.PL uwagę zwraca doskonały wynik Virgin Mobile, który kolejny kwartał z rzędu odnotowuje wzrost – w III kw. br. 13 tys. numerów na plusie. Drugi w kolejności operator wirtualny – Mobile Vikings - zanotował w tym czasie jedynie tysięczny przypływ numerów do bazy. Poza FM Group (pozyskanych 500 numerów netto) i Ineą (300 numerów), pozostali zanotowali niewielkie ruchy w bazie.

Cały 9-miesięczny okres pokazuje, że najwięksi operatorzy oddawali podobną liczbę numerów. Zupełnie inaczej wygląda sprawa tych przyjmowanych. - Z jednej strony mamy Orange, który radzi sobie świetnie i wydaje się, że może być blisko zbilansowania obu pozycji: przyjmowania oraz oddawania numerów. Z drugiej zaś T-Mobile, który ma poważny problem z komunikacją swoich ofert oraz zachęceniem klientów do przechodzenia do siebie. Wprowadzenie w życie ostatnich deklaracji prezesa T-Mobile względem podjęcia szeregu działań mających na celu zatrzymać oraz przyciągnąć nowych klientów, to kwestia nie tygodnia a dłuższego czasu, by można było dostrzec zmiany w statystykach przenośności numerów tego operatora – komentuje Witold Tomaszewski, redaktor TELEPOLIS.PL.

1-3Q15 (tys.)

Przyjął

Udział

Oddał

Udział

Bilans

P4

558,4

45,7%

211,6

17,3%

+346,8

Orange

295,5

24,2%

350,5

28,7%

-55,0

Polkomtel

178,3

14,6%

300,6

24,6%

-122,3

T-Mobile

128,2

10,5%

338,8

27,7%

-210,6

Pozostali

62,6

5,1%

21,5

1,8%

+41,1

Źródło: www.telepolis.pl