W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku sieć zmieniło ponad 1,2 mln osób, co dało wynik o 8 proc. większy niż w roku poprzednim.
Z rankingu opublikowanego przez TELEPOLIS.PL wynika, że ponad ponad 1,2 mln Polaków w ostatnich 9 miesiącach postanowiło przenieść swój numer telefonu do innej sieci. Jest to wynik o 8 proc. większy w stosunku do roku ubiegłego. Największym beneficjentem przenośności numerów od dwóch lat jest P4. Jednak w samym III kw. br. udział tego operatora w numerach przechodzących spadł do 42 proc. na korzyść Orange. Niestety ostatnie miesiące nie były udane dla T-Mobile, który nie tylko odnotował znaczną liczbę odejść swoich klientów, ale też miał poważne problemy z zainteresowaniem swoją ofertą klientów innych sieci.
3Q15 (tys.) | Przyjął | Udział | Oddał | Udział | Bilans |
---|---|---|---|---|---|
P4 | 169,7 | 42,4% | 72,7 | 18,2% | +97,0 |
Orange | 97,8 | 24,4% | 102,3 | 25,6% | -4,5 |
Polkomtel | 65,0 | 16,2% | 93,0 | 23,2% | -28,0 |
T-Mobile | 36,6 | 9,1% | 117,5 | 29,4% | -80,9 |
Pozostali | 31,0 | 7,7% | 14,6 | 3,6% | +16,4 |
Źródło: www.telepolis.pl
Druga połowa roku także dała się we znaki Dialogowi oraz Netii. Migracja klientów pomiędzy dwoma operatorami dała wynik 13 tys. przejść. W raporcie TELEPOLIS.PL uwagę zwraca doskonały wynik Virgin Mobile, który kolejny kwartał z rzędu odnotowuje wzrost – w III kw. br. 13 tys. numerów na plusie. Drugi w kolejności operator wirtualny – Mobile Vikings - zanotował w tym czasie jedynie tysięczny przypływ numerów do bazy. Poza FM Group (pozyskanych 500 numerów netto) i Ineą (300 numerów), pozostali zanotowali niewielkie ruchy w bazie.
Cały 9-miesięczny okres pokazuje, że najwięksi operatorzy oddawali podobną liczbę numerów. Zupełnie inaczej wygląda sprawa tych przyjmowanych. - Z jednej strony mamy Orange, który radzi sobie świetnie i wydaje się, że może być blisko zbilansowania obu pozycji: przyjmowania oraz oddawania numerów. Z drugiej zaś T-Mobile, który ma poważny problem z komunikacją swoich ofert oraz zachęceniem klientów do przechodzenia do siebie. Wprowadzenie w życie ostatnich deklaracji prezesa T-Mobile względem podjęcia szeregu działań mających na celu zatrzymać oraz przyciągnąć nowych klientów, to kwestia nie tygodnia a dłuższego czasu, by można było dostrzec zmiany w statystykach przenośności numerów tego operatora – komentuje Witold Tomaszewski, redaktor TELEPOLIS.PL.
1-3Q15 (tys.) | Przyjął | Udział | Oddał | Udział | Bilans |
---|---|---|---|---|---|
P4 | 558,4 | 45,7% | 211,6 | 17,3% | +346,8 |
Orange | 295,5 | 24,2% | 350,5 | 28,7% | -55,0 |
Polkomtel | 178,3 | 14,6% | 300,6 | 24,6% | -122,3 |
T-Mobile | 128,2 | 10,5% | 338,8 | 27,7% | -210,6 |
Pozostali | 62,6 | 5,1% | 21,5 | 1,8% | +41,1 |
Źródło: www.telepolis.pl