Aktualności
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Publikacja ogłoszenia o pracę to jeden z pierwszych elementów procesu rekrutacji. 

Dla pracodawcy istotna jest nie tylko jego treść, ale także łatwość zamieszczenia ogłoszenia, dotarcia do określonej grupy kandydatów czy możliwość modyfikacji treści, o ile będzie taka potrzeba. W celu ułatwienia tego procesu, eRecruiter wprowadził nowy moduł publikacji ogłoszeń, dzięki któremu rekruterzy mogą samodzielnie i szybko zamieszczać oferty na pracy na Pracuj.pl, w zakładce „Kariera” czy w Intranecie bez konieczności kontaktu z konsultantem lub działem IT.

- Z przeprowadzonego przez nas badania “Rekrutacja pod lupą” wynika, że w połowie firm w Polsce średni czas rekrutacji wynosi od dwóch tygodni do miesiąca, a w co czwartej nawet do trzech miesięcy. To długo, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak ważne jest to działanie dla firmy. Dlatego tak istotne jest odpowiednie zarządzanie czasem poszczególnych etapów procesu rekrutacyjnego, które w konsekwencji można przełożyć na zwiększenie skuteczności rekrutacji oraz satysfakcję zarówno pracodawcy jak i kandydata – mówi Izabela Bartnicka, ekspert eRecruiter.

Do podniesienia efektywności procesu rekrutacyjnego przyczyni się na pewno możliwość samodzielnej publikacji ogłoszeń, bez konieczności kontaktu z konsultantem czy działem IT. Zamiast tego specjalista ds. HR może ten czas spożytkować na kolejne etapy procesu jak np. selekcję spływających aplikacji. Taką możliwość zaproponował eRecruiter wprowadzając nowy moduł samodzielnej publikacji ogłoszeń.

- Publikacja ogłoszeń o pracę za pośrednictwem konsultanta wiązała się z tym, że czasami musieliśmy poczekać w wirtualnej kolejce na opublikowanie treści. Dodatkowo, dla zespołu pracującego w regionach, godziny publikacji bywają nietypowe. Dużo podróżujemy, często zmieniamy miejsce, czasem publikujemy ogłoszenie wieczorem w hotelu, a nawet późną nocą, więc ta niezależność i natychmiastowy efekt są dla nas bardzo ważne. Zyskujemy wtedy na czasie, który jak wiemy jest sprzymierzeńcem każdego procesu rekrutacyjnego – mówi Katarzyna Kałczuga, Trener Regionalny w Empik.  

Lista korzyści samodzielnej publikacji ogłoszeń

Ogłoszenia o pracę można dodawać z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, zatem jest to rozwiązanie maksymalnie mobilne. Treść można również dowolnie modyfikować i edytować. Co istotne, raz przygotowane ogłoszenie, może zostać wykorzystane w przyszłości, dzięki możliwości zapisywania treści w postaci szablonów. Oferty pracy w firmach bardzo często się powtarzają, poszukiwane są osoby o zbliżonych cechach i kwalifikacjach. Możliwość zapisywania szablonów znacząco ułatwi pracę rekruterom. Po dokonaniu tylko niewielkich modyfikacji w szablonie, można łatwo i szybko opublikować kolejną ofertę i czekać na spływające aplikacje.

Kolejna zaleta to łatwość wyszukiwania ofert. Archiwalne i aktualne ogłoszenia można odszukać w zależności od osoby, która dokonała publikacji, jej stanowiska, miasta lub dat publikacji, nazwy rekrutacji i wielu innych. Każdy rekruter uzyska dostęp do wszystkich możliwych informacji o ogłoszeniach w jednym miejscu w systemie.

Trzy kroki do publikacji ogłoszeń

Nowy moduł zaproponowany przez eRecruiter to tak naprawdę trzy proste kroki publikacji pożądanej oferty pracy. Pierwszy etap to przygotowanie treści w odpowiednich polach tekstowych. Drugi krok to wybranie rekrutacji i lokalizacji, do których ma zostać podpięte ogłoszenie, co pozwala na porządkowanie napływających aplikacji i kierowanie ich do odpowiedniego miejsca w systemie. W ostatnim etapie rekruter dokonuje wyboru miejsca publikacji oferty. W kilka minut może ona zostać opublikowana na portalu Pracuj.pl, w zakładce firmowej „Kariera” oraz w Intranecie. Nowy moduł eRecruiter oferuje również możliwość wysyłania przygotowanego ogłoszenia do wielu wybranych serwisów pracy jednocześnie za pomocą wiadomości e-mail.

- Już od kilku lat wspieramy pracodawców w zakresie procesu rekrutacyjnego i cały czas analizujemy i odpowiadamy na ich potrzeby, bo wiemy, że one ciągle się zmieniają. Stałe pozostaje jednak dążenie, by proces rekrutacyjny, który składa się z wielu etapów, był jak najkrótszy. Zatem im mniej czasu upłynie od momentu opublikowania ogłoszenia do zatrudnienia odpowiedniego kandydata, tym lepiej. Zwłaszcza, że w wielu przypadkach szybszy proces jest też bardziej efektywny i lepszy jakościowo. Na skrócenie czasu rekrutacji składa się również samodzielna publikacja ogłoszeń – mówi Izabela Bartnicka.

 

WhitePress Prawa