loading...
  Case Study
  Porady
  Coaching
  Internet

Porady

loading...
Porady

Internet

loading...
Internet
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Płatności ratalne cieszą się wśród Polaków sporą popularnością. Nie tylko są łatwo dostępne, ale również pozwalają dokonać zakupów w nieoczekiwanych momentach bez konieczności pozbywania się zapasów gotówki. Coraz więcej się też mówi o płatnościach ratalnych w kontekście odwrotnej metody oszczędzania. Duże firmy i znane marki chętnie udostępniają swoim klientom takie formy płatności, zwiększając tym samym dostępność oferowanych produktów. A co z sektorem mikro przedsiębiorców? 

Czy jest mi to potrzebne?

Przedsiębiorcy działający na mniejszą skalę często nie decydują się na wprowadzenie dodatkowych metod płatności. Nie tylko mowa o systemach ratalnych, ale też terminalach płatniczych. Dlaczego? Na taki stan rzeczy składa się kilka elementów. Integracja z systemami płatności wydaje się być skomplikowana, sam właściciel ma wątpliwości, czy taki moduł faktycznie jest w jego firmie potrzebny oraz jakie są potencjalne koszty wdrożenia nowej usługi.

Proste fakty

Rynek jest bogaty w oferty płatności, mniej i bardziej znane. Nowoczesne moduły przewidują już nie tylko prostą integrację (bardzo często nie wymagającą ingerencji samego programisty), ale również bardzo niskie opłaty, a nawet ich brak za wdrożenie. Bardziej zaawansowane systemy płatności ratalnych jak LoanByLink oferują wielokanałowe możliwości, czyli integracje finansowania w sklepach e-commerce, na każdej stronie internetowej, a także w social media. Takie podejście do biznesu umożliwia wprowadzenia bramek ratalnych do swoich firm mniejszym przedsiębiorcom nie ponosząc przy tym początkowych, sporych kosztów. Właściciele mikrofirm wskazują, że łatwiej zintegrować im się jest z modułami, które nie wymagają skomplikowanych wdrożeń i miesięcy przygotowań. Wprowadzenie kredytów ratalnych do oferty być może nie jest trendem must have dla każdej branży, ale ankiety przeprowadzone w gronie konsumentów wskazują wzrost zainteresowania tymi płatnościami.

W małej firmie się „nie opłaca”?

Opłacalność to pojęcie względne. Dla jednego przedsiębiorcy nawet bezpłatna integracja i sfinansowanie kilku transakcji w miesiącu będzie mało atrakcyjne z jego punktu widzenia, a dla kogoś innego nawet jeden sfinansowany zakup i polecenie np. jego małej szkoły jazdy czy sklepu z rowerami dalej będzie miało wartość dodaną. Dlatego ciężko jednoznacznie stwierdzić co za „opłacalnością” się kryje. Warto zwrócić uwagę na to, że wdrażając nowe oferty, chociażby płatności ratalnych angażujemy się w politykę pro klient.

Autor: Małgorzata Szulik, Business Project Manager w Provema