








Trendy demograficzne są nieubłagane. Polacy się starzeją, a ekonomiści prześcigają się w prognozach dotyczących coraz mniejszej liczby pracujących osób i wpływu tego zjawiska na system emerytalny. O ile nie należy oczekiwać zmian gwarantujących wzrost liczby urodzeń, o tyle warto uzupełnić analizę o wpływ cudzoziemców. A ci odprowadzają coraz większe składki do ZUS i rodzą w Polsce coraz więcej dzieci.
Zatrudnienie w firmach produkcyjnych, choć często nie wiąże się z wymogiem posiadania wcześniejszego doświadczenia zawodowego, może stawiać przed pracownikami pewne wyzwania. Warto mieć ich świadomość, decydując się na złożenie aplikacji do przedsiębiorstwa działającego w tym sektorze.
Terminal przeładunkowy to miejsce, w którym dochodzi do zmiany środka transportu na inny, i co się z tym wiąże - przeładunku transportowanych towarów. W praktyce terminale zajmują ogromną powierzchnię, wyposażone są w szereg rozwiązań umożliwiających przeładunek, jak chociażby urządzenia przeładunkowe, czy bocznice kolejowe. Dodatkowo, najnowocześniejsze w tym zakresie obiekty oferują dostęp do usług fakultatywnych, z których skorzystanie zdecydowanie usprawnia i przyspiesza procesy logistyczne. Terminale przeładunkowe stanowią niezwykle ważne ogniowo systemu dostaw. To w dużej mierze od nich zależy szybkość, z jaka realizowane są przewozy. Co powinien wiedzieć przedsiębiorca, korzystający z takiego rozwiązania?
Zdarzają się sytuacje, kiedy ktoś dopuszcza się zabronionego czynu po raz kolejny lub też zdarzenie jest w jakiś sposób związane ze sprawą, która została zakończona. Czasami bywa tak, że nowe rzeczy są ujawniane nawet po dłuższym czasie od zakończenia śledztwa, przez co konieczne jest jego wznowienie i ponowne przeszukanie akt sprawy, a także przebadanie zarówno nowych, jak i starych materiałów dowodowych, gdyż nowe fakty mogą doprowadzić do skazania właściwej osoby.
Niemal w każdej gałęzi przemysłu i w każdej branży regularnie pojawiają się nowe, innowacyjne rozwiązania, dzięki którym można pracować lepiej, skuteczniej, wydajniej czy lżej i bardziej komfortowo. Chcąc rozwijać swoją firmę, warto wprowadzać nowe rozwiązania technologiczne, ponieważ są one źródłem wielu korzyści nie tylko dla funkcjonowania firmy, ale także dla pracowników. Jedną z takich nowoczesnych opcji jest automatyzacja magazynów i informatyczny system zarządzania nimi. Komu takie rozwiązanie jest polecane, jakie ma zalety i jakie korzyści płyną z jego wprowadzenia?
Zmiana siedziby firmy to nie tylko zaktualizowanie oficjalnej dokumentacji i powiadomienie odpowiednich organów. To też zaplanowanie sporego przedsięwzięcia.
Życie zawodowe dla sporej grupy ludzi jest ważną częścią życia. Nie zawsze stanowi jedynie źródło dochodu. Z danych udostępnionych przez Organizacje Współpracy Gospodarczej i Rozwoju wynika, że między 20 a 65 rokiem życia, przy odliczeniu jakichś dwóch tygodni urlopu rocznie, czas spędzony w pracy wynosi 90 360 godzin. To ponad dekada naszego życia. Wnioski nasuwają się same. W pracy spędzamy bardzo dużo czasu a co za tym idzie nawiązujemy różne relacje. Zdecydowana część pracowników jest zgodna co do tego, że atmosfera w pracy i stosunki między pracownikami są istotne i niejednokrotnie stanowią m.in. źródło nawiązania lub rozwiązania współpracy w danej organizacji.
Studium przypadku - filmik powstał dzięki firmie IT VISION
W dzisiejszym świecie biznesu efektywne zarządzanie dostawami może stanowić różnicę między sukcesem a porażką, ponieważ może bezpośrednio wpływać na zadowolenie klientów i tym samym na reputację i rentowność firmy. Skuteczne zarządzanie przesyłkami może zapewnić szybką i niezawodną dostawę produktów, zwiększając tym samym zaufanie klientów i zachęcając ich do powrotu po więcej zakupów. Istnieje kilka technik, które można wdrożyć, aby zoptymalizować zarządzanie przesyłkami. Oto niektóre z nich!
Wszystkie projekty budowlane wymagają doskonałej wiedzy i umiejętności, które gwarantują bezpieczność i trwałość różnych konstrukcji. Kluczem do sukcesu w tej dynamicznej dziedzinie jest zdobycie odpowiednich uprawnień budowlanych. W niniejszym artykule odpowiemy na pytanie, dlaczego uprawnienia w budownictwie są tak istotne i jak można je zdobyć.
życiu każdego z nas zdarzają się sytuacje, które mogą prowadzić do wypadków, uszkodzeń mienia lub obrażeń ciała. W takich momentach często zwracamy się do firm ubezpieczeniowych, oczekując uczciwego odszkodowania za poniesione straty. Niestety, coraz częściej słyszymy o przypadkach, w których ubezpieczyciele próbują unikać pełnego wypłacenia odszkodowań, co prowadzi do tzw. "zaniżonego odszkodowania" (ZZS). W tym artykule przyjrzymy się, czym jest zaniżone odszkodowanie, jakie są jego przyczyny i jakie kroki można podjąć, by uchronić swoje prawa.
W erze cyfrowej, gdzie niemal każde urządzenie łączy się z siecią, zrozumienie adresacji IP i umiejętność skutecznego podziału sieci na podsieci staje się kluczem do efektywnego zarządzania zasobami cyfrowymi. Niniejszy artykuł wprowadzi Cię w świat numerów i protokołów, które są niewidocznym kręgosłupem naszego połączonego świata.
Materiały biurowe mogą z powodzeniem usprawnić i ułatwić codzienną pracę. Warto zauważyć, że do wyboru mamy wiele propozycji - od mniejszych akcesoriów, po większe produkty niezbędne w biurze. Przyjrzyjmy się temu, jakie materiały do biura mogą znacznie poprawić jakość pracy! Co wybrać do swojego biura? Gdzie znajdziemy ciekawe propozycje?
Bezpieczeństwo i higiena pracy to niezaprzeczalnie istotna kwestia, która w każdej firmie powinna być traktowana jako sprawa nadrzędna. Zapewniając swoim pracownikom dobre warunki pracy, odpowiedni sprzęt i odzież ochronną pomożemy tym samym nie tylko podnieść poziom bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie, lecz także poprawimy sumaryczną efektywność firmy. Jakie wyposażenie BHP jest niezbędne i z jakich elementów powinno się składać?
W dzisiejszych czasach, kiedy troska o środowisko naturalne i konieczność oszczędzania stanowią priorytet dla niejednej osoby, poszukuje się innowacyjnych i ekologicznych rozwiązań. Jednym z obszarów, który zyskuje na popularności, jest zastosowanie przydomowych przepompowni ścieków. Te zaawansowane systemy nie tylko przyczyniają się do ochrony środowiska, ale również oferują ekonomiczne korzyści. W tym artykule przyjrzymy się, dlaczego przydomowe przepompownie ścieków są atrakcyjnym wyborem dla wielu osób.
Reklamowanie firmy w sieci to aktualnie jedna z najlepszych form poszukiwania nowych klientów. Marketing internetowy to ciągle rozwijająca się branża kreatywna, która wymaga regularnego aktualizowania swojej wiedzy, szukania nowych rozwiązań i reagowania na trendy. Jakie formy reklamy warto znać?
Z roku na rok na nowe mieszkania decyduje się coraz więcej Polaków. Według raportu firmy doradczej REAS, w III kwartale br. deweloperzy sprzedali 17,5 tys. mieszkań, czyli o prawie 2,5 tys. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Kupno własnego lokum to ważna decyzja, często podejmowana raz na całe życie. Dlatego warto zrobić to świadomie i u sprawdzonego dewelopera. Eksperci wskazują trzy podstawowe pytania, które warto zadać, zanim zdecydujemy się na konkretną ofertę.
"Osoba korzystająca z usług coacha może z jego wsparciem zainicjować działania mające na celu osiągnięcie wybranych przez siebie celów"
Według badań na temat coachingu prowadzonych przez PwC na potrzeby ICF Global proces coachingowy w Polsce trwa od 3 do 6 miesięcy, może być on jednak przedłużony.
Jakimi metodami coachingowymi można sprawdzić efektywność jego działania? Czy coachig może zwiększyć efektywność firmy?
Czym jest coaching? W czym pomaga? Jaka jest jego definicja?
„Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł.”
Robert Kiyosaki
Prezes firmy Bonair odpowiada na pytania
Fot. Cedo
Już po raz kolejny odbyły się Dni Kątów Wrocławskich – cykliczne wydarzenie licznie zgromadziło mieszkańców i sympatyków gminy na Dolnym Śląsku. Organizatorzy przygotowali wiele atrakcji – koncerty plenerowe, wesołe miasteczko, warsztaty i konkursy – w tym IV Edycja Rodzinnego Maratonu Ryś 2023, któremu patronowała firma Cedo świętująca 30-lecie swojej działalności.
Bezpłatna konferencja w tematyce systemów mobilnych i magazynowych
Leasing samochodowy to forma finansowania, która pozwala na wynajęcie auta od specjalnej firmy na określony czas. W zamian za comiesięczne opłaty leasingowe, klient ma prawo korzystać z pojazdu przez cały okres trwania umowy. Po upływie określonego czasu klient może zwrócić samochód, wykupić go za określoną kwotę, lub przedłużyć umowę leasingową. Takie rozwiązanie może być korzystną opcją dla firm, które potrzebują dużej floty pojazdów do celów biznesowych, ale również osób prywatnych.
Samochody poleasingowe cieszą się specyficzną reputacją. Dla niektórych stanowią synonim okazji, z kolei inni kierowcy unikają tego typu ofert jak ognia, wskazując na nadmierne zużycie takich aut. W jaki sposób najłatwiej sprzedać pojazd użytkowany w ramach umowy leasingowej?
Jeżeli nie planujemy samodzielnej sprzedaży samochodu, będziemy musieli skorzystać z pomocy pośrednika. W tej kategorii możemy wybierać między skupem autem oraz komisem, przy czym ta pierwsza opcja jest znacznie wygodniejsza, szybsza i prostsza. Dlaczego?
Ingolstadt, 3 lipca 2019 r. Audi prezentuje sportową wersję topowego modelu rodziny Q – SQ8 TDI (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 7,8 łączna emisja CO2 w g/km: 205 – 204). Ośmiocylindrowa, wysokoprężna jednostka napędowa biturbo, zapewnia temu dużemu SUV’owi coupé doskonałe osiągi oraz wysoką wydajność. Rozwiązania techniczne zawieszenia, układ aktywnej stabilizacji przechyłu, układ czterech kół skrętnych oraz sportowy mechanizm różnicowy gwarantują doskonałe prowadzenie auta. Audi SQ8 TDI w europejskich salonach sprzedaży czterech pierścieni pojawi się późnym latem.
- Prestiżową międzynarodową nagrodę w dziedzinie „car design" przyznano, w kategorii „Concept car", pierwszemu kompaktowemu SUV-owi Alfa Romeo z napędem hybrydowym typu plug-in.
- W zachwycającym samochodzie koncepcyjnym Tonale charakterystyczne cechy włoskiego stylu są przeniesione w przyszłość, tworząc idealną mieszankę cennego dziedzictwa oraz zapowiedź nowych norm.
- Uroczystość wręczenia nagród odbyła się w zeszłym tygodniu podczas inauguracji Parco Valentino 2019.
Od czasu wprowadzenia Stingera do sprzedaży Kia Motors tylko w Polsce zebrała na ten model ponad 1000 zamówień. Kia Motors America – podczas trwającego właśnie Salonu Samochodowego w Nowym Jorku – ogłosiła, że powstanie wersja limitowana pierwszego Gran Turismo w historii koreańskiej marki – Stinger GTS. Plan zakłada wyprodukowanie jedynie 800 egzemplarzy. Stinger GTS bazuje na topowej odmianie GT, napędzanej przez 3,3-litrowy silnik V6 twin turbo o mocy 365 KM. Auto będzie oferowane, do wyboru, z napędem na tylne lub na cztery koła.

Dzięki zastosowaniu charakterystycznych dla klasy premium rozwiązań technologicznych zrzeszonych pod nazwą IQ.Drive, nowy Passat umacniania się na pozycji lidera klasy średniej → nowy Passat to kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej: po raz pierwszy zastosowano system Travel Assist, dzięki któremu Passat porusza się częściowo automatycznie w zakresie prędkości do 210 km/h, tym samym znacząco odciążając kierowcę

Nowa Kia ProCeed o pięciodrzwiowym nadwoziu typu shooting brake łączy elegancki design z przestronnością wnętrza i funkcjonalnością kombi. Debiut ProCeeda w wersji produkcyjnej miał miejsce podczas salonu samochodowego w Paryżu we wrześniu ubiegłego roku. Auto jest oferowane wyłącznie w Europie, do sprzedaży w Polsce trafi w połowie stycznia 2019 roku.
Social media to potężne narzędzie, które pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców w krótkim czasie.
Urządzenia do przesyłania strumieniowego w ostatnich latach stają się coraz bardziej popularne – nie bez powodu. Przenośne, często aktualizowane i stosunkowo niedrogie w porównaniu z nowym inteligentnym telewizorem, urządzenia te oferują wygodny, ekonomiczny i konfigurowalny sposób dostępu do szerokiej gamy treści w zaciszu własnego domu. Inteligentne telewizory i urządzenia do przesyłania strumieniowego stanowią aż 20% wszystkich podłączonych urządzeń IoT, a potencjalne luki w oprogramowaniu sprzętowym mogą mieć wpływ na znaczną część użytkowników.
Świadomość tego, czym jest i jak działa ransomware, rośnie. Przedsiębiorstwa mają dostęp do coraz skuteczniejszych zabezpieczeń, a międzynarodowe organizacje współpracują, by powstrzymać grupy cyberprzestępców, których celem jest wymuszanie okupów. Mimo tego ransomware stale ewoluuje i dziś każda firma może stać się jego ofiarą.
Autor: Bartłomiej Wójtowicz, Product Manager, Comarch EDI
Według ostatnich danych, w kwietniu br., Youtube.com zanotował w Polsce blisko 17 mln użytkowników.
Video wypiera obraz – przekonują marketingowcy, badający zaangażowanie Internautów w obcowanie z różnego rodzaju treściami w Sieci.
Rzeczywistość, w której żyjemy ewoluuje coraz szybciej, a najbardziej spektakularną zmianą, która ułatwia nam codzienne obowiązki jest Internet Rzeczy.
Wyroby z plastiku mają rozległe zastosowanie i są one używane przez nas praktycznie każdego dnia. Jak powstają? Do tego celu stosowane są odpowiednie maszyny, które potrafią szybko przygotować nawet skomplikowane i duże elementy z tworzyw sztucznych. Jakie z maszyny wykorzystuje się w tym celu najczęściej?
Panele podłogowe stały się dziś jednymi z najpowszechniejszych metod wykończenia podłóg wielu wnętrz, zarówno o charakterze prywatnym, jak i publicznym. By jednak panele podłogowe czy drewniane podłogi cieszyły nas doskonałą prezencją oraz trwałością na lata, kluczowym jest wybór właściwych podkładów, które stanowią tzw. bazę dla podłogi. Jednym najbardziej cenionych na rynku jest model Multiprotec 1000 3in1 od znanej marki Arbiton. Przyjrzyjmy się mu z bliska. Gotowi na garść praktycznych wskazówek? Zaczynamy!
Sterowniki PLC (Programowalny sterownik logiczny) to urządzenia służące do sterowania i nadzoru nad procesami produkcyjnymi i przemysłowymi. Sterowniki te zastępują tradycyjne systemy mechaniczne, pneumatyczne i elektromechaniczne, umożliwiając automatyzację i poprawę efektywności procesów produkcyjnych. Aby zapewnić jak najlepsze zrozumienie sterowników programowalnych PLC, w tym artykule omówię ich budowę, działanie, języki programowania i zastosowanie.
Beton jest jednym z najczęściej stosowanych materiałów budowlanych na świecie. Jego uniwersalność i wytrzymałość sprawiają, że znalazł zastosowanie w różnych dziedzinach, od budownictwa drogowego po konstrukcje mostowe i budynki mieszkalne. Betoniarnie to miejsca, w których produkowany jest beton. W tym artykule omówimy jak działa betoniarnia oraz jakie są jej podstawowe elementy.
Wybór odpowiedniego laptopa jest kluczowy dla tych ludzi, którzy mają pracę online lub po prostu dużo czasu spędzają przed monitorem. Niezależnie od tego, czy wykorzystujesz swój komputer do pracy czy też do rozrywki z pewnością zależy ci na tym aby ten sprzęt był dostosowany do ciebie a jego jakość stała na dobrym poziomie. Jak więc wybrać konkretny sprzęt spośród wielu modeli dostępnych na rynku? Na co zwrócić uwagę przy wyborze laptopa i gdzie można znaleźć modele, które mogą cię interesować?
Grzałki przemysłowe to niezbędne elementy w wielu dziedzinach przemysłu. Są wykorzystywane do podgrzewania substancji, płynów czy gazów. Dzięki nim możliwe jest utrzymanie odpowiedniej temperatury w procesach produkcyjnych. Grzałki przemysłowe znajdują zastosowanie w różnych branżach, takich jak przemysł chemiczny, spożywczy, farmaceutyczny czy motoryzacyjny.
Hydraulika to dziedzina, która zajmuje się przepływem cieczy przez rurki, zawory i filtry. Jest to bardzo ważne zagadnienie, które ma zastosowanie w wielu dziedzinach życia, takich jak budownictwo, przemysł czy rolnictwo. Bezpieczeństwo i efektywność rozwiązań hydraulicznych są kluczowe dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania systemów, dlatego warto zwrócić uwagę na ich jakość i wybierać najlepsze produkty.
EcoFlow, wiodąca firma w dziedzinie ekologicznych rozwiązań energetycznych, ogłosiła dziś globalną dostępność swoich przełomowych inteligentnych urządzeń - EcoFlow BLADE, GLACIER i WAVE 2. Urządzenia te wykorzystują zalety technologii akumulatora EcoFlow, zapewniając energooszczędne działanie w domu i podczas przygód na świeżym powietrzu.
Praca w dziale księgowym firmy polega na prawidłowym ujęciu zdarzeń gospodarczych jak zakupy, sprzedaż w księgach i obliczeniu podatków (dochodowego, VAT i innych). Księgowy jest z reguły odpowiedzialny za prowadzenie ksiąg rachunkowych, uzgadnianie sald, sporządzanie bilansu oraz rozliczeń podatkowych, czasem za wystawianie faktur i przygotowywanie przelewów. Księgowy występuje jako pośrednik i kontroler finansowy pomiędzy firmą a kontrahentami oraz instytucjami zewnętrznymi jak urzędy skarbowe, ZUS, banki. Nadzoruje również prawidłowy przebieg wszystkich procedur, tak aby były one w pełni zgodne z obowiązującym prawem.
Oznakowanie BHP to istotna kwestia zabezpieczenia wszelkich budynków użyteczności publicznej i zakładów pracy. Rozmieszczenie znaków BHP jest wymagane przez prawo i jest szczególne ważne dla zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających w danym miejscu lub wykonujących pracę w obrębie danej organizacji.
Fot. Freepik.com
- 6 kwietnia wchodzą w życie regulacje znowelizowanego Kodeksu Pracy, które zobowiązują pracodawców do zapewnienia pracownikom wykonującym swoje obowiązki zdalnie
in. odpowiednich narzędzi i przeszkolenia technicznego.
- Według NFON i Statista Q ("Raport o dobrym samopoczuciu. Praca w domu ‘22”) techno-stres związany z pracą w domu odczuwa niemal 25% Polaków. Aż 11% badanych zrezygnowało z pracy w związku z problemami technicznymi, tzw. hardware techno-stres.
- 5 dobrych praktyk w obszarze wideokonferencji, które przygotował Dział Sales Solutions KOMSA Polska, może pomóc rozwiązać część problemów technicznych i organizacyjnych. Jak podkreśla Aurelia Bryłka, Junior Produkt Sales Manager w KOMSA Polska, mogą one być także przydatne w odpowiednim przeszkoleniu pracowników pod kątem pracy zdalnej.
Według raportu „Praca zdalna po pandemii” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP) ze stycznia tego roku 80% pracowników wróciło już do trybu stacjonarnego. Jednak faktem jest, że praca zdalna zyskała na znaczeniu i funkcjonuje w wielu firmach częściowo w formule hybrydowej. W niektórych branżach (np. IT) stała się trudnym do zakwestionowania standardem.
Wideokonferencje są przy tym elementem, który na stałe wpisał się w obraz funkcjonowania większości firm. Zarówno gdy chodzi o komunikację wewnętrzną, jak również o tę biznesową. Dzięki narzędziom, które działają płynnie i umożliwiają elastyczność w przełączaniu między telefonią, połączeniami wideo, przesyłaniem wiadomości i telekonferencjami, organizacje są w stanie osiągnąć wymierne korzyści. Choćby oszczędzać czas i redukować koszty operacyjne.
Z drugiej strony wideokonferencje mogą przyczyniać się do pogłębienia tzw. techno-stresu
w zespole. Zjawisko to można w skrócie opisać jako napięcie spowodowane obcowaniem non stop z technologiami i wywoływane w związku z tym frustracje. Szczególnie jeśli spotkania online są źle zorganizowane czy prowadzone w oparciu o nieodpowiednio dobrane i skonfigurowane narzędzia.
Opracowane przez przez ekspertów KOMSA Polska dobre praktyki mogą przyczynić się do redukcji techno-stresu oraz zapewnić lepszej jakości rozmowy wideo w przyszłości. Stanowią także wskazówkę w kontekście zmian Kodeksu Pracy 2023, które zobligują firmy do unormowania pracy zdalnej. Chodzi tu m.in. zarówno o zapewnienie pracownikowi dostępu do odpowiedniego sprzętu, jak i szkoleń oraz pomocy technicznej.
Dobra praktyka nr 1: Zastanów się, czy wideokonferencja jest konieczna
Wideokonferencje są bardzo dobrym narzędziem, gdy są używane w pracy zgodnie z celem, dla którego zostały wymyślone. Sprawdzają się przy takich aktywnościach jak burza mózgów czy podczas spotkań, gdzie mają być prezentowane zdalnie przed zespołem np. istotne projekty czy kluczowe etapy prac wdrożeniowych. Ten format jest jednak często nadużywany, co może powodować frustracje w zespole, że w wyniku niepotrzebnych video calli nie zostaje czasu na inne obowiązki.
Porada eksperta:
– W przypadku codziennej pracy istnieje wiele przydatnych form komunikowania się i niektóre formaty mogą być znacznie lepsze od wideokonferencji. Szczególnie jeśli chodzi o krótką koordynację zadań między dwiema osobami, np. managerem a specjalistą. Chodzi mi o np. telefoniczne połączenie głosowe czy czat. Mogą to być także umieszczone w chmurze cyfrowe foldery i dokumenty, które można wymieniać
i edytować. To zresztą dobre rozwiązania nie tylko dla firm pracujących zdalnie, lecz także stacjonarnie.
Dobra praktyka nr 2: Określ zasady korzystania z kamerek i dokonaj przeglądu technicznego
Kwestię włączenia lub nie kamerki podczas spotkań online najlepiej ustalić przed,
a najpóźniej na początku wideokonferencji. Niewątpliwym plusem trybu „On” jest przekazywanie i odbieranie komunikatów niewerbalnych czy wzmacnianie relacji. Jednak częstym wyzwaniem są problemy techniczne, które negatywnie wpływają na jakość wideokonferencji. Mowa tu m.in. o „rozjeżdżanie się” głosu i obrazu, efekcie „freeze” czy całkowitym wyrzuceniu uczestnika z rozmowy w trakcie sesji.
Porada eksperta:
– W przypadku problemów technicznych z transmisją video, często ich źródłem jest słabe łącze internetowe lub/i niskiej jakości narzędzie do mobilnej współpracy. Np. laptop
o niewystarczającej pamięci RAM, źle ustawione lub słabej jakości słuchawki. Dlatego warto zrobić ogólny przegląd dotychczas użytkowanego sprzętu czy rozwiązań sieciowych pod tym kątem.
Dobra praktyka nr 3: Upewnij się, że pracownicy mają dobry dźwięk
Autentycznie brzmiący głos online to podstawa przyjemnej i profesjonalnej rozmowy wideo. Często w jej trakcie pojawiają się zakłócenia np. szumy, trzaski, pogłosy. Da się im zapobiec poprzez zapewnienie cichego otoczenia. W „domowym biurze” niekoniecznie jest to możliwe. Nie da się „wyłączyć hałasu” dobiegającego z zewnątrz mieszkania czy odgłosów domowników krzątających się za ścianą.
Porada eksperta:
– W głośnym otoczeniu sprawdzają się zestawy słuchawkowe z głośnikami wyposażonymi
w funkcję redukcji szumów. Równie ważne jest odpowiednie dopasowanie używanego sprzętu do pracownika, bo żadna głowa nie jest taka sama. Optymalnie byłoby, gdyby pracownicy mogli sami wybierać spośród szeregu modeli. Na przykład, czy będą to słuchawki douszne, nauszne, w wersji Bluetooth lub z kablem USB. Dobrą praktyką jest także jednorazowe szkolenie z prawidłowego ustawienia słuchawki. Na przykład pod kątem tego, aby nie przenosiły się przeszkadzające odgłosy oddechu. Warto także świadomie korzystać z funkcji „mute”. Gdy uczestnicy o tym zapominają, może to wziąć na siebie moderator.
Dobra praktyka nr 4: Zadbaj o dobre oświetlenie
Częstym problemem w przypadku wideokonferencji jest słabe oświetlenie. Nierzadko zdarza się, że pracownicy są albo „prześwietleni”, albo ukryci w mroku. Wpływa to negatywnie na profesjonalny odbiór spotkania. Mimo że pracownicy mogą mieć nawet taki sam sprzęt, to u jednego uczestnika spotkania online obraz wydaje się blady, rozmyty i bez konturów,
u drugiego jest z kolei transmitowany bardzo ostro.
Porada eksperta:
– Proste triki dotyczące oświetlenia mogą przynieść zaskakujące efekty. Najlepsze są pośrednie źródła światła. Mowa tu o takich, które nie emitują światła bezpośrednio do otoczenia, lecz za pomocą odbijania lub rozpraszania przez inne obiekty. Przykładem pośredniego źródła światła jest lampa stojąca za ekranem laptopa, oświetlająca pomieszczenie przez odbicie światła od ścian lub sufitu. Za wszelką cenę należy unikać podświetlania sylwetki. Dużą rolę w przypadku jakości obrazu odgrywa także samo ustawienie kamery. Powinna ona znajdować się na wysokości oczu, a odległość do twarzy być mniej więcej na wyciągnięcie ręki. Wówczas efekt będzie więcej niż zadowalający.
Dobra praktyka nr 5: Działaj synchronicznie i asynchronicznie
Uczestnicy wideokonferencji zwykle wiedzą, że większość narzędzi wykorzystywanych do ich prowadzenia ma również opcję czatowania. W formie wiadomości prywatnej albo wysyłając wiadomości widoczne dla wszystkich. W szczególności ta ostatnia opcja jest niedoceniana
i używana zbyt zachowawczo. Tym bardziej, że można dzięki niej ożywić przebieg spotkania.
Porada eksperta:
– Wykorzystanie czatu umożliwia włączenie elementów asynchronicznych do zasadniczo synchronicznej wideokonferencji. Funkcja czatu jest idealna do krótkich komentarzy, głosowaniatak/nie lub odniesień do ważnych informacji. Jest ona również bardzo przydatna do śledzenia kolejności próśb o zabranie głosu, jeśli używane narzędzie nie umożliwia zrobienia tego w sposób symboliczny, np. poprzez wykorzystanie emoji podniesionej ręki.
Jak wskazują powyższe dobre praktyki, wideokonferencje mogą zyskać wiele na jakości dzięki wcieleniu w życiu kilku prostych rozwiązań. Rzecz jasna w niektórych przypadkach mogą być niezbędne głębsze zmiany, np. wymiana sprzętu osobistego czy infrastruktury sieciowej. Tym bardziej warto to zrobić, gdyż konferencje wideo na stałe wpisały się w zawodową rzeczywistość. W końca w naszym wspólnym interesie jest dążenie do tego, by spotkania przebiegały na poziomie satysfakcjonującym dla wszystkich uczestników.
Z roku na rok rośnie liczba magazynów w Polsce. Według danych zasoby magazynowe w naszym kraju wynoszą ponad 24 mln metrów kwadratowych powierzchni, co świadczy o ciągłym wzroście nowej powierzchni. To z kolei oznacza, że stale rośnie zapotrzebowanie na pracowników z kwalifikacjami. Dlatego często można znaleźć oferty pracy na magazynie na portalach z ogłoszeniami o pracę. W tym artykule opisujemy, na czym polega praca magazyniera.
Zarządzanie firmą nie jest łatwe – wie o tym z pewnością każdy przedsiębiorca. Prowadzisz biznes i zastanawiasz się, jak przygotować się do audytu wewnętrznego? Boisz się konsekwencji negatywnej oceny? A może chcesz poznać korzyści płynące z weryfikacji działań firmy? Zachęcamy do lektury poniższego artykułu, z którego dowiesz się, na czym polegają szkolenia dla audytora wewnętrznego z normy ISO 9001!
Prawa pracownicze są związane z każdym stanowiskiem pracy – niezależnie od tego, czy jesteś copywriterem czy księgowym. Niestety, nie wszyscy pracodawcy przestrzegają tych praw, często powodując poważne konsekwencje zarówno dla siebie, jak i dla swoich pracowników. Dlatego niezwykle ważne jest, aby pracownicy byli świadomi swoich praw i wiedzieli, jak skutecznie je chronić. Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę i w jaki sposób chronić prawa pracownicze.
Cortex Chemicals to polski dystrybutor oferujący produkty, surowce oraz dodatki do szerokiej gamy produktów z branży chemicznej, spożywczej, farmaceutycznej, kosmetycznej i paszowej. Oprócz międzynarodowej dystrybucji chemii spożywczej i technicznej prowadzimy również transport towarów niebezpiecznych (ADR), a także usługi dedykowane takie jak mieszanie czy przepakowywanie wszystkich typów produktów (proszki, kryształy, płyny). Od blisko 40 lat skutecznie współpracujemy z wieloma międzynarodowymi producentami o ugruntowanej pozycji na rynku. W naszej ofercie znajdą Państwo m.in. wysokiej jakości półprodukty mające zastosowanie w przemyśle spożywczym, surowce do produkcji suplementów diety, substancje i materiały dla tworzyw sztucznych, produkty dla sektora rafineryjnego, branży budowlanej, chemicznej, rolniczej i wielu innych.
Już 11 Czerwca w Warszawie na Stadionie Narodowym, odbędą się Targi Pracy IT !!
Niełatwo jest współcześnie znaleźć dobry prezent dla dziecka. Teoretycznie dzieci cieszą się z nowych zabawek. Praktycznie często zdarza się, że dziecko ma już podobną zabawkę w swoim domu. Nic więc dziwnego, że firmy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom współczesnych dzieci, ale i dorosłych i decydują się na produkowanie zabawek personalizowanych. Sprawdź, czym wyróżniają się takie zabawki oraz czy to na pewno dobry wybór!